/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Vt125 Lightbary
Autor Wiadomość
lupo4801 
krzych

Motocykl: Honda Shadow Honda Varadero BMW GS
Wiek: 54
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 118
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-10-01, 20:39   

Ciekawa alternatywa by podzeilić lightbary, wygląd zachowany a funkcjonalnie zadowalajace.
_________________
LwG
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-10-01, 21:57   

Hmmm...
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-10-01, 21:57   

borejek343 napisał/a:
..... A nie przypadkiem Opalenica?

Tak Opalenica :oops:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-10-01, 22:07   

Trom napisał/a:
borejek343 napisał/a:
..... A nie przypadkiem Opalenica?

Tak Opalenica :oops:


Spoko luzik.

Dzisiaj dzwoniłem do gościa, ale chyba nie miał chęci ze mną rozmawiać bo nie odebrał telefonu. :roll:
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
rads 

Motocykl: VTX 1300C
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-01, 22:47   

Znalazłem: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - Załącznik nr 6:
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
:shock: :-D

§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:

2. Rodzaj światła: drogowe
4. Liczba świateł (motocykle): 1 lub 2
Połączenia elektryczne: 3) przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych

16. Rodzaj światła: przeciwmgłowe przednie
4. Liczba świateł (motocykle): 1 lub 2


Dlatego też diagnosta strzelił focha na 3 światła drogowe zamontowane na motocyklu, bo powinno być max 1 dodatkowe oprócz tego w reflektorze głównym :roll: :lol: Jeśli zatem ktoś chce mieć (w zgodzie z przepisami) 2 takie same światła na lightbarze, to mogą to być 2 przeciwmgłowe, o ile fabrycznie moto nie jest wyposażone w żadne.

[ Dodano: 2015-10-01, 22:59 ]
lupo4801 napisał/a:
Ciekawa alternatywa by podzeilić lightbary, wygląd zachowany a funkcjonalnie zadowalajace.


Haha, dzięki, obawiam się niestety, że to nie "ciekawa alternatywa", ale jedyny legalny sposób montażu dodatkowych halogenów drogowych w Polsce na motocyklu wyposażonym fabrycznie w 1 światło drogowe :mrgreen: Dla mnie każdy niech ma światła jakie chce, nie próbuję się wymądrzać - po prostu pamiętałem to rozporządzenie i ten przepis, bo walczyłem swego czasu z diagnostą w spr. halogenów drogowych w samochodzie (i dziadyga miał rację, bo dla pojazdów samochodowych z wyjatkiem motocykli dopuszczalne są 2 lub 4, a ja fantazyjnie założyłem sobie 3 halogeny, co łącznie z fabrycznymi dawało 5 :lol:
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-10-06, 23:15   

Rads mam pytanie gdzie udało Ci się dostać taki komplet świateł? drogowe i przeciwmgielne? czy wymieniałeś klosze?
 
 
rads 

Motocykl: VTX 1300C
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-08, 16:30   

sq9nrf napisał/a:
Rads mam pytanie gdzie udało Ci się dostać taki komplet świateł? drogowe i przeciwmgielne? czy wymieniałeś klosze?


Cześć, normalnie z @llegro. Na aukcjach masz pojedyncze sztuki lamp, musisz tylko patrzeć aby u danego sprzedawcy był ten sam model reflektora, ale w 2 wersjach z różnymi szkłami. Pamiętaj też aby obydwa miały europejską homologację na szkle "EXX" gdzie XX to dowolny numer identyfikacyjny kraju, np. E20, E14 itp., bez znaczenia, każdy będzie legalny. Ważne, by było "E", a nie A czy całkiem brak. Czasem lampy są robione np. na rynek amerykański i mogą nie mieć europejskiej homologacji i wtedy lepiej abyś był mocny w gadce hahah... ;-)
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-10-08, 19:38   

Dzięki poszukam
 
 
Krzychu 
Krzychu


Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 270
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-10-15, 18:24   

Zostałem poproszony o opisanie działania moich LightBarów w tym temacie, tak więc jestem.
Mój motocykl został sprowadzony z Niemiec i cała instalacja oświetlenia dodatkowego była tam wykonana, ale czy zgodnie z przepisami to nie wiem.

U mnie działają one po zaświeceniu świateł mijania, ale z oddzielnego przełącznika, natomiast po przełączeniu na drogowe, gasną. Nie były one wpisane w Niemiecki dowód rejestracyjny.

Za to mój Tato ma w swoim Cieniu założone LightBary, które były uwzględnione w niemieckim dowodzie rejestracyjnym jako dodatkowy zestaw oświetlenia.
Też są one uruchamiane z dodatkowego włącznika ale tylko przy światłach drogowych.

Różnica jest taka: Moje światełka są skierowane lekko w dół i doświetlają drogę przed motocyklem ale są na tyle słabe, że nie rażą kierowców z przeciwka (szkło jest ryflowane), natomiast u Taty reflektory są gładkie i świecą bardzo mocno, w połączeniu z reflektorem głównym robi się dzień w nocy :-P

Podsumowując, i w moim i w Jego przypadku przegląd przeszedł bez problemu, a uwierzcie mi na słowo, że diagnosta strasznie skrupulatny, mi nawet mierzył rozstawy osi itp...
 
 
Yulian 


Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 58
Skąd: RZ / RP
Wysłany: 2015-10-15, 20:01   

Mam "lightbar'y".
Ja mam podpięte pod przełącznik "długich".Jak je włącze to świecą wszystkie trzy.Jak przełącze na mijania to gasną i świeci sama lampa.
Na przeglądzie zero problemów.
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-10-15, 21:08   

A ja nadal jestem w czarnej du....pie. Nie wiem na jakie mocowanie się zdecydować i na jakie lampy. Marudzę jak stara baba. Mam nadzieję, że przez zimę temat zamknę. :mrgreen:
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-15, 21:35   

U mnie mijania stanowi główna lampa. Po przełączeniu na długie świecą tylko lightbary...
Aby zaświeciły się wszystkie trzy muszę nacisnąć sygnał długich... Instalacja z DE po przeglądzie w DE...
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Krzychu 
Krzychu


Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 270
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-10-15, 21:40   

Cytat:
Instalacja z DE po przeglądzie w DE...

Moja instalacja też jest z DE i po przeglądzie do 2017 roku, także nie wiem jak to jest z tymi przepisami
_________________
Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-15, 21:50   

Nie mam pojęcia, ale sprawdzę...
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-10-15, 21:55   

borejek343 napisał/a:
A ja nadal jestem w czarnej du....pie


po trochu ja też. chciałbym u siebie zrobić tak że przy światłach mijania LB żarzą się że po prostu je widać a na długich walą daleko w świat. raczej odpada podłączenie do przełącznika świateł. trzeba zastosować osobny, 3-pozycyjny przełącznik na którym będzie "off", "dzienne" i "drogowe". tryb "dzienne" w obwodzie powinien mieć coś w stylu przekaźnika/potencjometru ograniczającego prąd żeby sie żarzyły. nie wiem czy nie przekombinowałem tego :->
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM