Vt125 Lightbary
Odpowiedz do tematu

:
Ciekawa alternatywa by podzeilić lightbary, wygląd zachowany a funkcjonalnie zadowalajace.

LwG
:
Hmmm...

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
borejek343 napisał/a:
..... A nie przypadkiem Opalenica?

Tak Opalenica :oops:

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Trom napisał/a:
borejek343 napisał/a:
..... A nie przypadkiem Opalenica?

Tak Opalenica :oops:


Spoko luzik.

Dzisiaj dzwoniłem do gościa, ale chyba nie miał chęci ze mną rozmawiać bo nie odebrał telefonu. :roll:

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Znalazłem: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - Załącznik nr 6:
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
:shock: :-D

§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:

2. Rodzaj światła: drogowe
4. Liczba świateł (motocykle): 1 lub 2
Połączenia elektryczne: 3) przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych

16. Rodzaj światła: przeciwmgłowe przednie
4. Liczba świateł (motocykle): 1 lub 2


Dlatego też diagnosta strzelił focha na 3 światła drogowe zamontowane na motocyklu, bo powinno być max 1 dodatkowe oprócz tego w reflektorze głównym :roll: :lol: Jeśli zatem ktoś chce mieć (w zgodzie z przepisami) 2 takie same światła na lightbarze, to mogą to być 2 przeciwmgłowe, o ile fabrycznie moto nie jest wyposażone w żadne.

[ Dodano: 2015-10-01, 22:59 ]
lupo4801 napisał/a:
Ciekawa alternatywa by podzeilić lightbary, wygląd zachowany a funkcjonalnie zadowalajace.


Haha, dzięki, obawiam się niestety, że to nie "ciekawa alternatywa", ale jedyny legalny sposób montażu dodatkowych halogenów drogowych w Polsce na motocyklu wyposażonym fabrycznie w 1 światło drogowe :mrgreen: Dla mnie każdy niech ma światła jakie chce, nie próbuję się wymądrzać - po prostu pamiętałem to rozporządzenie i ten przepis, bo walczyłem swego czasu z diagnostą w spr. halogenów drogowych w samochodzie (i dziadyga miał rację, bo dla pojazdów samochodowych z wyjatkiem motocykli dopuszczalne są 2 lub 4, a ja fantazyjnie założyłem sobie 3 halogeny, co łącznie z fabrycznymi dawało 5 :lol:

:
Rads mam pytanie gdzie udało Ci się dostać taki komplet świateł? drogowe i przeciwmgielne? czy wymieniałeś klosze?

:
sq9nrf napisał/a:
Rads mam pytanie gdzie udało Ci się dostać taki komplet świateł? drogowe i przeciwmgielne? czy wymieniałeś klosze?


Cześć, normalnie z @llegro. Na aukcjach masz pojedyncze sztuki lamp, musisz tylko patrzeć aby u danego sprzedawcy był ten sam model reflektora, ale w 2 wersjach z różnymi szkłami. Pamiętaj też aby obydwa miały europejską homologację na szkle "EXX" gdzie XX to dowolny numer identyfikacyjny kraju, np. E20, E14 itp., bez znaczenia, każdy będzie legalny. Ważne, by było "E", a nie A czy całkiem brak. Czasem lampy są robione np. na rynek amerykański i mogą nie mieć europejskiej homologacji i wtedy lepiej abyś był mocny w gadce hahah... ;-)

:
Dzięki poszukam

:
Zostałem poproszony o opisanie działania moich LightBarów w tym temacie, tak więc jestem.
Mój motocykl został sprowadzony z Niemiec i cała instalacja oświetlenia dodatkowego była tam wykonana, ale czy zgodnie z przepisami to nie wiem.

U mnie działają one po zaświeceniu świateł mijania, ale z oddzielnego przełącznika, natomiast po przełączeniu na drogowe, gasną. Nie były one wpisane w Niemiecki dowód rejestracyjny.

Za to mój Tato ma w swoim Cieniu założone LightBary, które były uwzględnione w niemieckim dowodzie rejestracyjnym jako dodatkowy zestaw oświetlenia.
Też są one uruchamiane z dodatkowego włącznika ale tylko przy światłach drogowych.

Różnica jest taka: Moje światełka są skierowane lekko w dół i doświetlają drogę przed motocyklem ale są na tyle słabe, że nie rażą kierowców z przeciwka (szkło jest ryflowane), natomiast u Taty reflektory są gładkie i świecą bardzo mocno, w połączeniu z reflektorem głównym robi się dzień w nocy :-P

Podsumowując, i w moim i w Jego przypadku przegląd przeszedł bez problemu, a uwierzcie mi na słowo, że diagnosta strasznie skrupulatny, mi nawet mierzył rozstawy osi itp...

:
Mam "lightbar'y".
Ja mam podpięte pod przełącznik "długich".Jak je włącze to świecą wszystkie trzy.Jak przełącze na mijania to gasną i świeci sama lampa.
Na przeglądzie zero problemów.

:
A ja nadal jestem w czarnej du....pie. Nie wiem na jakie mocowanie się zdecydować i na jakie lampy. Marudzę jak stara baba. Mam nadzieję, że przez zimę temat zamknę. :mrgreen:

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
U mnie mijania stanowi główna lampa. Po przełączeniu na długie świecą tylko lightbary...
Aby zaświeciły się wszystkie trzy muszę nacisnąć sygnał długich... Instalacja z DE po przeglądzie w DE...

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
:
Cytat:
Instalacja z DE po przeglądzie w DE...

Moja instalacja też jest z DE i po przeglądzie do 2017 roku, także nie wiem jak to jest z tymi przepisami

Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
:
Nie mam pojęcia, ale sprawdzę...

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
:
borejek343 napisał/a:
A ja nadal jestem w czarnej du....pie


po trochu ja też. chciałbym u siebie zrobić tak że przy światłach mijania LB żarzą się że po prostu je widać a na długich walą daleko w świat. raczej odpada podłączenie do przełącznika świateł. trzeba zastosować osobny, 3-pozycyjny przełącznik na którym będzie "off", "dzienne" i "drogowe". tryb "dzienne" w obwodzie powinien mieć coś w stylu przekaźnika/potencjometru ograniczającego prąd żeby sie żarzyły. nie wiem czy nie przekombinowałem tego :->

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group