/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy tarcza hamulcowa ze spirita pasuje do C2?
Autor Wiadomość
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-20, 15:54   Czy tarcza hamulcowa ze spirita pasuje do C2?

Takie mam pytanie, mam możliwość kupić mało używaną tarczę do vt 750 C rok 99 pochodzącą ze Spirita 07-12.
W Spiricie tarcza jest z prawej strony i na tarczy jest strzałka kierunku jak ją montować, w moim hamulec jest z lewej i musiałbym tarczę założyć strzałką do tyłu, ma to jakiekolwiek znaczenie z technicznego punktu widzenia?
Niestety najtańszy zamiennik jest trochę droższy ale z wyglądu dużo brzydszy, wiem że nie ma to znaczenia ale oryginał mi się podoba. Kupić tę używaną?
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2014-08-20, 18:04   

Jeżeli
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-20, 18:44   

Jedyna różnica jaką zauważyłem to odwrotny kierunek nawiercanych otworów, jakby promieniowo po łuku od środka na zewnątrz w jedną stronę a ta którą planuję kupić ma układ otworków w drugą.
Byłem właśnie u znajomego zobaczyć tarcze w jego Vulcanie 2000, dwie tarcze, 340 kg masy i u niego jedna tarcza ma ten promieniowy układ otworków w jedną stronę a druga odwrotnie. Tak jakby był jeden rodzaj tarczy i jedna jest po prawej a druga taka sama po lewej stronie.
Może znaczy to że nie ma różnicy?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-08-20, 18:49   

elmo napisał/a:
Może znaczy to że nie ma różnicy?

Raczej to nie znaczy. Występują tarcze tzw. "lewe" i "prawe" i tak też są oznaczane.
Takie same tarcze jak w Twoim moto, występują:
1998 VT750C A FRONT WHEEL
1998 VT750C AC FRONT WHEEL
1998 VT750CD A FRONT WHEEL
1998 VT750CD AC FRONT WHEEL
1998 VT750CD2 A FRONT WHEEL
1998 VT750CD2 AC FRONT WHEEL
1999 VT750C A FRONT WHEEL
1999 VT750C AC FRONT WHEEL
1999 VT750CD A FRONT WHEEL
1999 VT750CD AC FRONT WHEEL
1999 VT750CD2 A FRONT WHEEL
1999 VT750CD2 AC FRONT WHEEL
2000 VT750C A-A FRONT WHEEL
2000 VT750C A-B FRONT WHEEL
2000 VT750C A-C FRONT WHEEL
2000 VT750C A/A FRONT WHEEL
2000 VT750C A/B FRONT WHEEL
2000 VT750C A/C FRONT WHEEL
2000 VT750C AC-A FRONT WHEEL
2000 VT750C AC-B FRONT WHEEL
2000 VT750C AC-C FRONT WHEEL
2000 VT750C AC/A FRONT WHEEL
2000 VT750C AC/B FRONT WHEEL
2000 VT750C AC/C FRONT WHEEL
2000 VT750CD A-A FRONT WHEEL
2000 VT750CD A-B FRONT WHEEL
2000 VT750CD A-C FRONT WHEEL
2000 VT750CD A/A FRONT WHEEL
2000 VT750CD A/B FRONT WHEEL
2000 VT750CD A/C FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC-A FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC-B FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC-C FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC/A FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC/B FRONT WHEEL
2000 VT750CD AC/C FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A-A FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A-B FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A-C FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A/A FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A/B FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 A/C FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC-A FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC-B FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC-C FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC/A FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC/B FRONT WHEEL
2000 VT750CD2 AC/C FRONT WHEEL
2001 VT750CD A-A FRONT WHEEL
2001 VT750CD A-B FRONT WHEEL
2001 VT750CD A-C FRONT WHEEL
2001 VT750CD A/A FRONT WHEEL
2001 VT750CD A/B FRONT WHEEL
2001 VT750CD A/C FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC-A FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC-B FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC-C FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC/A FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC/B FRONT WHEEL
2001 VT750CD AC/C FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A-A FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A-B FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A-C FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A/A FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A/B FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 A/C FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC-A FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC-B FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC-C FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC/A FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC/B FRONT WHEEL
2001 VT750CD2 AC/C FRONT WHEEL
2001 VT750DC A FRONT WHEEL
2001 VT750DC A-A FRONT WHEEL
2001 VT750DC A-B FRONT WHEEL
2001 VT750DC A/A FRONT WHEEL
2001 VT750DC A/B FRONT WHEEL
2001 VT750DC AC FRONT WHEEL
2001 VT750DC AC-A FRONT WHEEL
2001 VT750DC AC-B FRONT WHEEL
2001 VT750DC AC/A FRONT WHEEL
2001 VT750DC AC/B FRONT WHEEL
2002 VT750CDA A FRONT WHEEL
2002 VT750CDA A-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDA A/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDA AC FRONT WHEEL
2002 VT750CDA AC-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDA AC/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDB A FRONT WHEEL
2002 VT750CDB A-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDB A/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDB AC FRONT WHEEL
2002 VT750CDB AC-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDB AC/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDC A FRONT WHEEL
2002 VT750CDC A-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDC A/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDC AC FRONT WHEEL
2002 VT750CDC AC-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDC AC/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDD A FRONT WHEEL
2002 VT750CDD A-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDD A/A FRONT WHEEL
2002 VT750CDD AC FRONT WHEEL
2002 VT750CDD AC-A FRONT WHEEL
2002 VT750CDD AC/A FRONT WHEEL
2002 VT750DC A FRONT WHEEL
2002 VT750DC A-A FRONT WHEEL
2002 VT750DC A-B FRONT WHEEL
2002 VT750DC A-C FRONT WHEEL
2002 VT750DC A/A FRONT WHEEL
2002 VT750DC A/B FRONT WHEEL
2002 VT750DC A/C FRONT WHEEL
2002 VT750DC AC FRONT WHEEL
2002 VT750DC AC-A FRONT WHEEL
2002 VT750DC AC-B FRONT WHEEL
2002 VT750DC AC/A FRONT WHEEL
2002 VT750DC AC/B FRONT WHEEL
2003 VT750CDA A FRONT WHEEL
2003 VT750CDA AC FRONT WHEEL
2003 VT750CDB A FRONT WHEEL
2003 VT750CDB AC FRONT WHEEL
2003 VT750CDC A FRONT WHEEL
2003 VT750CDC AC FRONT WHEEL
2003 VT750CDD A FRONT WHEEL
2003 VT750CDD AC FRONT WHEEL
2003 VT750DCA A FRONT WHEEL
2003 VT750DCA AC FRONT WHEEL
2003 VT750DCB A FRONT WHEEL
2003 VT750DCB AC FRONT WHEEL
2004 VT750C A FRONT WHEEL
2004 VT750C A-A FRONT WHEEL
2004 VT750C A-B FRONT WHEEL
2004 VT750C A/A FRONT WHEEL
2004 VT750C A/B FRONT WHEEL
2004 VT750C AC FRONT WHEEL
2004 VT750C AC-A FRONT WHEEL
2004 VT750C AC-B FRONT WHEEL
2004 VT750C AC/A FRONT WHEEL
2004 VT750C AC/B FRONT WHEEL
2004 VT750CA A FRONT WHEEL
2004 VT750CA A-A FRONT WHEEL
2004 VT750CA A-B FRONT WHEEL
2004 VT750CA A/A FRONT WHEEL
2004 VT750CA A/B FRONT WHEEL
2004 VT750CA AC FRONT WHEEL
2004 VT750CA AC-A FRONT WHEEL
2004 VT750CA AC-B FRONT WHEEL
2004 VT750CA AC/A FRONT WHEEL
2004 VT750CA AC/B FRONT WHEEL
2005 VT750C A FRONT WHEEL
2005 VT750C AC FRONT WHEEL
2005 VT750CA A FRONT WHEEL
2005 VT750CA AC FRONT WHEEL
2005 VT750DCA A FRONT WHEEL
2005 VT750DCA AC FRONT WHEEL
2005 VT750DCB A FRONT WHEEL
2005 VT750DCB AC FRONT WHEEL
2006 VT750C A FRONT WHEEL
2006 VT750C A-A FRONT WHEEL
2006 VT750C A/A FRONT WHEEL
2006 VT750C AC FRONT WHEEL
2006 VT750C AC-A FRONT WHEEL
2006 VT750C AC/A FRONT WHEEL
2006 VT750CA A FRONT WHEEL
2006 VT750CA A-A FRONT WHEEL
2006 VT750CA A/A FRONT WHEEL
2006 VT750CA AC FRONT WHEEL
2006 VT750CA AC-A FRONT WHEEL
2006 VT750CA AC/A FRONT WHEEL
2006 VT750DCA A FRONT WHEEL
2006 VT750DCA A-A FRONT WHEEL
2006 VT750DCA A/A FRONT WHEEL
2006 VT750DCA AC FRONT WHEEL
2006 VT750DCA AC-A FRONT WHEEL
2006 VT750DCA AC/A FRONT WHEEL
2006 VT750DCB A FRONT WHEEL
2006 VT750DCB A-A FRONT WHEEL
2006 VT750DCB A/A FRONT WHEEL
2006 VT750DCB AC FRONT WHEEL
2006 VT750DCB AC-A FRONT WHEEL
2006 VT750DCB AC/A FRONT WHEEL
2007 VT750C A FRONT WHEEL
2007 VT750C A-A FRONT WHEEL
2007 VT750C A-B FRONT WHEEL
2007 VT750C A/A FRONT WHEEL
2007 VT750C A/B FRONT WHEEL
2007 VT750C AC FRONT WHEEL
2007 VT750C AC-A FRONT WHEEL
2007 VT750C AC-B FRONT WHEEL
2007 VT750C AC/A FRONT WHEEL
2007 VT750C AC/B FRONT WHEEL
2007 VT750CA A FRONT WHEEL
2007 VT750CA A-A FRONT WHEEL
2007 VT750CA A/A FRONT WHEEL
2007 VT750CA AC FRONT WHEEL
2007 VT750CA AC-A FRONT WHEEL
2007 VT750CA AC/A FRONT WHEEL
2007 VT750DCA A FRONT WHEEL
2007 VT750DCA AC FRONT WHEEL
2007 VT750DCB A FRONT WHEEL
2007 VT750DCB AC FRONT WHEEL
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-20, 19:02   

Co mogą oznaczać symbole A/B/C?? jakieś poważne różnice?
Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi!
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-08-20, 19:28   

elmo napisał/a:
W Spiricie tarcza jest z prawej strony

Czy aby na pewno? :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-20, 19:36   

nie upieram się bo tych modeli nie znam ale przypadek omawianej tarczy na to wskazuje że jednak z prawej...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-08-20, 20:34   

elmo napisał/a:
nie upieram się bo tych modeli nie znam ale przypadek omawianej tarczy na to wskazuje że jednak z prawej...

W VT750 Spirit z lat 2003 do 2007 roku tarcza jest z lewej strony, natomiast w następnych rocznikach z prawej. Także jeżeli tarcza jest od moto z 2007 roku to powinna pasować, natomiast od 2008 w górę, już nie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
piotrok 
free rider


Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 571
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-08-21, 06:39   

elmo napisał/a:
Jedyna różnica jaką zauważyłem to odwrotny kierunek nawiercanych otworów, jakby promieniowo po łuku od środka na zewnątrz w jedną stronę a ta którą planuję kupić ma układ otworków w drugą.
Byłem właśnie u znajomego zobaczyć tarcze w jego Vulcanie 2000, dwie tarcze, 340 kg masy i u niego jedna tarcza ma ten promieniowy układ otworków w jedną stronę a druga odwrotnie. Tak jakby był jeden rodzaj tarczy i jedna jest po prawej a druga taka sama po lewej stronie.
Może znaczy to że nie ma różnicy?

a brałeś pod uwagę że może kolega ma niewłasciwą jedna tarczę założona bo ktoś tak jak ty chciał oszczędzic na bezpieczeństwie? :koso:
Jest taka złota zasada - na bezpieczeństwie sie nie oszczędza Taka tarcza będzie hamowała - zawiedzie cie w ekstremalnej sytuacji awaryjnej której przewidzieć nie możesz. Tak wiec jak pisał Todek - ta tarcza NIE PASUJE :evilek:
_________________
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-21, 12:50   

Wolę jednak używany oryginał niż najtańszy zamiennik więc sprawdzę jak się spisze ta odwrotnie nawiercona tarcza.
Jako że jest to tylko kawałek dobrej stali dokładnie oszlifowanej to nie rozumiem w jaki sposób może źle działać albo przestać hamować pod dużym obciążeniem.

Zgadzam się że na bezpieczeństwie się nie oszczędza więc dla Piotroka dla przypomnienia:
-w motocyklach honda i większości pozostałych ze względów bezpieczeństwa zalecana jest wymiana przewodów hamulcowych co 4 lata. Oczywiście na nowe oryginalne.
-wymiana płynu hamulcowego co 2 lata
-wymiana tarcz po osiągnięciu przepisowej grubości, w naszym przypadku 5 mm
-Kawasaki przykładowo zaleca co 4 lata wymianę przewodów oraz kompletnych zestawów gumek w cylinderkach pompy i zacisków hamulcowych

Idealnie jeśli wszyscy byśmy się do tych zaleceń stosowali, na bezpieczeństwie nie można oszczędzać ale jest to tak teoretyczne jak zalecana wymiana w samochodach co 10 lat pasów bezpieczeństwa, a co 15 lat poduszek powietrznych i napinaczy.
Mnie niestety nie stać i naprawiam swój sprzęt bardziej racjonalnie
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2014-08-21, 15:02   

elmo wszyscy Ci piszą, że tarcza nie będzie pasować a Ty i tak swoje... To po co było pytać? Sądziłeś, że ludzie Ci przyklasną?
Co do zaleceń serwisowych to po to one są żeby ich przestrzegać. Szkoda, że nie wszyscy tak robią i później sprzedają takie "wychuchane kwiatki lalki" a człowiek się dziwi, że tak ciężko trafić coś co nadaje się do jazdy a nie remontu.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 508
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-08-21, 15:33   

jego cyrk - jego małpy :-P
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-21, 18:33   

A niepotrzebnie się tak rozpisałem, temat do skasowania.
Nie mogę zrozumieć (o ile wymiarowo by pasowała) jakie mogą być różnice w działaniu tej tarczy? Te same wymiary, ten sam materiał czyli współczynnik tarcia, przewodność cieplna, rozszerzalność, o co chodzi z jakimś niebezpieczeństwem w czasie ostrego hamowania? albo czemu miałaby nagle zawieść?

Bardziej nieufny bym był do nowego zamiennika za 350zl o innym kształcie i ułożeniu nawierceń niż do tej fabrycznej tarczy ze Spirita.

Nie o to chodzi że się uparłem tylko chcę się dowiedzieć czemu ta tarcza jest takim zagrożeniem?

Todek, bardzo Cię szanuję bo jesteś zawsze pomocny i masz ogromną wiedzę ale trochę nie łapię o co chodziło w Twoim poście o stronie tarczy w Spiricie, bo później podajesz że jednak jest z prawej, a ja ciągle nie wiem dlaczego ta tarcza nie będzie chciała hamować z zaciskiem i klockami takimi samymi jak w Spiricie?
Wiem że te moje wypociny są irytujące ale poważnie chcę pojąć czemu ta tarcza może mi zeszklić klocki albo zawieść, poważnie i bez złośliwości z mojej strony.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2014-08-21, 19:34   

Elmo odpowiadam:
W momencie gdy naciskasz na dźwignie hamulca, energia kinetyczna motocykla zamieniana jest na energię termiczną, która objawia się wzrostem temperatury tarczy hamulcowej i pozostałych elementów układu. Ilość wydzielanej energii zależy od masy pojazdu oraz różnicy pomiędzy prędkościami: na początku i na końcu hamowania.
Tarcze mają pewną pojemność cieplną. Po osiągnięciu określonej temperatury (600-700*C) dalszy odbiór ciepła przez materiał i skuteczność hamowania drastycznie spada. Praca elementów ciernych w takich warunkach może doprowadzić do ich zniszczenia. Aby do tego nie doszło, elementy układu narażone na najwyższe oddziaływania termiczne powinny być dobrze chłodzone. Właśnie dlatego konstruktorzy stworzyli tarcze wentylowane czy nawiercane. Dzięki licznym wywierconym otworom, zaczynają zmniejszać swoją temperaturę nie tylko na obwodzie, ale również w miejscu powstałych perforacji. Dodatkowo nawiercanie tarcz zapobiega powstawaniu efektu fadingu, czyli gromadzeniu się gazów pomiędzy tarczą a okładzinami.
Uszkodzenia tarcz najczęściej są spowodowane zbyt szybkim, nierównomiernym chłodzeniem tarcz np. wodą z kałuży. Skutkiem może być skrzywienie tarczy, co objawia się drganiem kierownicy, szczególnie przy hamowaniu. Inną przyczyną uszkodzenia jest dostawanie się zabrudzeń pomiędzy powierzchnie trące.
W efekcie na powierzchni tarcz tworzą się zarysowania, w których mogą gromadzić się błoto oraz wilgotne, korozyjne osady. Pod wpływem temperatury wydzielają one gazy, przez co pomiędzy okładzinami a tarczą może powstać poduszka powietrzna utrudniająca hamowanie.
Ważny jest też prawidłowy montaż. Podczas wymiany należy dokładnie wyczyścić powierzchnię piasty oraz sprawdzić jej bicie boczne. Jeśli nowa tarcza zostanie założona na zabrudzoną lub krzywą piastę, jest niemal pewne, że się skrzywi. To jednak nie powód, aby wyrzucić taką tarczę. Istnieje możliwość jej przetoczenia, pod warunkiem że grubość nie przekroczy wartości minimalnej.
Wybierając tarczę, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego produktu tak naprawdę potrzebujesz i jaki będzie odpowiedni do Twojego stylu jazdy. Trzeba przy tym pamiętać, że to właśnie hamulce są odpowiedzialne za bezpieczeństwo i nie warto tu oszczędzać.

Uff... się rozpisałem...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-08-21, 20:18   

Słusznie prawisz, całkiem konkretny i ciekawy wykład ;-)
Wszystko co napisałeś utwierdza mnie żeby nie kupować nieznanego zamiennika tylko lekko używany ORYGINAŁ który ma grubość 5.75 a nowa powinna mieć 5.8

Dzięki za rozpisanie co w hamulcach piszczy ale ciągle nie wiem czemu mnie straszyliście straszliwymi możliwymi awariami opisywanej tarczy, widzę że konkretnie siedzisz w temacie więc może Ty wiesz o co chodzi? wszystko dokładnie opisałem na początku tematu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM