/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkie zdychanie akumulatora
Autor Wiadomość
obiboki 

Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-14, 15:46   

witam podepnę się pod temat bo mam pytanie takie :) stopiło mi kostkę która łączy te trzy żółte przewody wychodzące z alternatora z dalszymi prowadzącymi do regulatora... czy te trzy przewody muszą być w jakiejś kolejności tzn czy ma znaczenie który będzie gdzie w tej kostce ??
_________________
"Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..."
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-10-14, 15:57   

Nie ma znaczenia.

[ Dodano: 2014-10-14, 15:57 ]
Oczyść dobrze styki przy okazji.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
obiboki 

Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-14, 16:48   

ok dzięki :-) styki oczyszczę i posprawdzam przewody bo widzę ze ta kostka sama z siebie się nie stopiła mam nadzieje ze alternator tylko to wytrzymał
_________________
"Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..."
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-14, 19:42   

Wywal kostkę i zlutuj przewody na stałe, dobrze zaizoluj i będziesz Pan zadowolony :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
obiboki 

Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-14, 20:13   

tak też zrobię bo te przewody u mnie już trochę sztywne i się izolacja kruszy - zlutuje i koszulki termokurczliwe na wierzch :) dzięki wszystkim za pomoc :toast:
_________________
"Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..."
 
 
dodmen 

Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-15, 08:08   

i ja się podepnę, pod temat. Zakupiłem wczoraj nowe aku, gdyż poprzednie nagle odmówiło posługi(uszkodzona cela - wątek w zakładce akumulator), zalałem, naładowałem, napięcie po naładowaniu 13.4v, włożywszy do motonga postanowiłem sprawdzić prąd ładowania, na obrotach ok 2k napięcie na aku 14.8v przy wyłączonych światłach, po właączeniu świateł podskakuje do 15v.więc to odrobinę za dużo, z tego co wynika z powyższych wpisów. więc co?padnięty regulator? :-/ szukać nowego? :cry:
 
 
 
kjakub 

Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 74
Skąd: G. Śląsk (Tychy)
Wysłany: 2014-10-15, 11:29   

dodmen napisał/a:
Zakupiłem wczoraj nowe aku(...) zalałem, naładowałem

Jesteś w stu procentach pewien, że była konieczność ładowania tego akumulatora?
Technologia produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest taka, że po zalaniu elektrolitem i odczekaniu aż płyty nasiąkną akumulator jest naładowany - tak jak m to miejsce w przypadku baterii. Po prostu płyty (elektrody) są wytwarzane w takiej formie jaką mają w stanie naładowanym. Z tego co wiem, to kiedyś produkowano akumulatory "suche", które po zalaniu elektrolitem (o innym stężeniu, a więc i gęstości) należało naładować, przy czym nie są już raczej produkowane od ładnych paru lat i obecnie pod terminem akumulatory "suche" rozumie się akumulatory nazywane kiedyś akumulatorami "suchoładowanymi".

Poza tym zanim zaczniesz działać sprawdź wskazania Twojego miernika na innym źródle - np. samochodzie. Może być tak, że miernik będzie zawyżał napięcie o powiedzmy 0,4 V (co wcale nie jest takie rzadkie), a Ty będziesz kombinował z regulatorem bez rzeczywistej potrzeby.
 
 
dodmen 

Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-15, 12:59   

postępowałem zgodnie z instrukcją do owego aku, w której było napisane: zalać, odczekać 30 min i naładować, choć chyba faktycznie nie byo takiej konieczności, gdyż po zalaniu miernik wskazywał 12.4v, po ładowaniu ok 2h(ładowarką z diodą naładowania)wskazania 13.5v
no racja, sprawdzę jeszcze wskazania tym miernikiem na aucie, i dodatkowo pożyczę jakiś inny miernik
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-15, 15:31   

dodmen napisał/a:
i ja się podepnę, pod temat. Zakupiłem wczoraj nowe aku, gdyż poprzednie nagle odmówiło posługi(uszkodzona cela - wątek w zakładce akumulator), zalałem, naładowałem, napięcie po naładowaniu 13.4v, włożywszy do motonga postanowiłem sprawdzić prąd ładowania, na obrotach ok 2k napięcie na aku 14.8v przy wyłączonych światłach, po właączeniu świateł podskakuje do 15v.więc to odrobinę za dużo, z tego co wynika z powyższych wpisów. więc co?padnięty regulator? :-/ szukać nowego? :cry:

Ale coś ci się dzieje z tym nowym akumulatorem, czy pytasz się nadopiekuńczo?

Wprawdzie elektryk ze mnie jak z koziej ... trąba, ale w serwisówce VT 500, przy "sprawdzaniu działania regulatora" (str. 18-5) jest coś takiego:

"Connect a voltometer across the battery.. Check regulator performance with the engine running. The regulator must divert current to ground when battery woltage reaches 14.0 - 15.0 V."

Czyli 15 V chyba jeszcze też może być.
Jak się mylę to mnie poprawcie.....
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-10-15, 16:06   

Może. W książkach jest napisane tak:
Napięcie aku < napięcia ładowania < 15V.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2014-10-15, 16:53   

Zgodnie
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dodmen 

Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-15, 16:55   

z akumulatorem nie dzieje się nic, poprzedni szlag trafił nagle, dlatego zanim zacznę śmigać z nowym chciałbym się upewnić, że poprzedni aku nie padł na skutek przeładowania :-P mam już inny miernik z legalizacją metrologiczną wieczorem pomierzę jeszcze nim i będę wiedział jak to wygląda. :koso:
edit.
no i po wykorzystaniu drugiego, lepszego miernika jestem spokojniejszy.ładowanie na obrotach ok 2k - 14.4v na włączonych światłach 14.8v. widocznie byłem zwyczajnie nadwrażliwy.
 
 
 
Górall 


Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 675
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-10-15, 20:10   

obiboki napisał/a:
witam podepnę się pod temat bo mam pytanie takie :) stopiło mi kostkę która łączy te trzy żółte przewody wychodzące z alternatora z dalszymi prowadzącymi do regulatora... czy te trzy przewody muszą być w jakiejś kolejności tzn czy ma znaczenie który będzie gdzie w tej kostce ??

Też przerabiałem ten problem, aku OK, ładowanie OK, a kostka i przewody się grzeją i przepalają :omg:
DLACZEGO tak się dzieje w wielu modelach Hondy ???? Ktoś zna odpowiedź :cry:
_________________
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 
 
pagaj 
Paweł


Motocykl: VT750 '86, H-D Fat boy' 05
Wiek: 71
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 205
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-15, 20:59   

-alternator nie ma uzwojenia wzbudzenia
-możliwości alternatora wzrastają ze wzrostem obrotów (im szybciej, tym daje więcej)
-regulator "oddaje nadmiar" na masę
wymagane:
dobre styki na kostce alternatora
dobre chłodzenie regulatora
wskazane:
większe obciążenie podczas dalszej jazdy (np.dodatkowe światła).
_________________
Dopiero kiedy komar usiądzie ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM