Szybkie zdychanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
obiboki
Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-14, 15:46
|
|
|
witam podepnę się pod temat bo mam pytanie takie :) stopiło mi kostkę która łączy te trzy żółte przewody wychodzące z alternatora z dalszymi prowadzącymi do regulatora... czy te trzy przewody muszą być w jakiejś kolejności tzn czy ma znaczenie który będzie gdzie w tej kostce ?? |
_________________ "Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..." |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2014-10-14, 15:57
|
|
|
Nie ma znaczenia.
[ Dodano: 2014-10-14, 15:57 ]
Oczyść dobrze styki przy okazji. |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
obiboki
Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-14, 16:48
|
|
|
ok dzięki styki oczyszczę i posprawdzam przewody bo widzę ze ta kostka sama z siebie się nie stopiła mam nadzieje ze alternator tylko to wytrzymał |
_________________ "Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..." |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-14, 19:42
|
|
|
Wywal kostkę i zlutuj przewody na stałe, dobrze zaizoluj i będziesz Pan zadowolony |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
obiboki
Motocykl: vt700 C 1987r
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-14, 20:13
|
|
|
tak też zrobię bo te przewody u mnie już trochę sztywne i się izolacja kruszy - zlutuje i koszulki termokurczliwe na wierzch :) dzięki wszystkim za pomoc |
_________________ "Kto był w wojsku w cyrku się nie śmieje ..." |
|
|
|
|
dodmen
Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-15, 08:08
|
|
|
i ja się podepnę, pod temat. Zakupiłem wczoraj nowe aku, gdyż poprzednie nagle odmówiło posługi(uszkodzona cela - wątek w zakładce akumulator), zalałem, naładowałem, napięcie po naładowaniu 13.4v, włożywszy do motonga postanowiłem sprawdzić prąd ładowania, na obrotach ok 2k napięcie na aku 14.8v przy wyłączonych światłach, po właączeniu świateł podskakuje do 15v.więc to odrobinę za dużo, z tego co wynika z powyższych wpisów. więc co?padnięty regulator? szukać nowego? |
|
|
|
|
kjakub
Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 74 Skąd: G. Śląsk (Tychy)
|
Wysłany: 2014-10-15, 11:29
|
|
|
dodmen napisał/a: | Zakupiłem wczoraj nowe aku(...) zalałem, naładowałem |
Jesteś w stu procentach pewien, że była konieczność ładowania tego akumulatora?
Technologia produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest taka, że po zalaniu elektrolitem i odczekaniu aż płyty nasiąkną akumulator jest naładowany - tak jak m to miejsce w przypadku baterii. Po prostu płyty (elektrody) są wytwarzane w takiej formie jaką mają w stanie naładowanym. Z tego co wiem, to kiedyś produkowano akumulatory "suche", które po zalaniu elektrolitem (o innym stężeniu, a więc i gęstości) należało naładować, przy czym nie są już raczej produkowane od ładnych paru lat i obecnie pod terminem akumulatory "suche" rozumie się akumulatory nazywane kiedyś akumulatorami "suchoładowanymi".
Poza tym zanim zaczniesz działać sprawdź wskazania Twojego miernika na innym źródle - np. samochodzie. Może być tak, że miernik będzie zawyżał napięcie o powiedzmy 0,4 V (co wcale nie jest takie rzadkie), a Ty będziesz kombinował z regulatorem bez rzeczywistej potrzeby. |
|
|
|
|
dodmen
Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-15, 12:59
|
|
|
postępowałem zgodnie z instrukcją do owego aku, w której było napisane: zalać, odczekać 30 min i naładować, choć chyba faktycznie nie byo takiej konieczności, gdyż po zalaniu miernik wskazywał 12.4v, po ładowaniu ok 2h(ładowarką z diodą naładowania)wskazania 13.5v
no racja, sprawdzę jeszcze wskazania tym miernikiem na aucie, i dodatkowo pożyczę jakiś inny miernik |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-10-15, 15:31
|
|
|
dodmen napisał/a: | i ja się podepnę, pod temat. Zakupiłem wczoraj nowe aku, gdyż poprzednie nagle odmówiło posługi(uszkodzona cela - wątek w zakładce akumulator), zalałem, naładowałem, napięcie po naładowaniu 13.4v, włożywszy do motonga postanowiłem sprawdzić prąd ładowania, na obrotach ok 2k napięcie na aku 14.8v przy wyłączonych światłach, po właączeniu świateł podskakuje do 15v.więc to odrobinę za dużo, z tego co wynika z powyższych wpisów. więc co?padnięty regulator? szukać nowego? |
Ale coś ci się dzieje z tym nowym akumulatorem, czy pytasz się nadopiekuńczo?
Wprawdzie elektryk ze mnie jak z koziej ... trąba, ale w serwisówce VT 500, przy "sprawdzaniu działania regulatora" (str. 18-5) jest coś takiego:
"Connect a voltometer across the battery.. Check regulator performance with the engine running. The regulator must divert current to ground when battery woltage reaches 14.0 - 15.0 V."
Czyli 15 V chyba jeszcze też może być.
Jak się mylę to mnie poprawcie..... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-10-15, 16:06
|
|
|
Może. W książkach jest napisane tak:
Napięcie aku < napięcia ładowania < 15V. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
mordimer
Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 182 Skąd: tu_i_tam
|
Wysłany: 2014-10-15, 16:53
|
|
|
Zgodnie |
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dodmen
Motocykl: Shadow VT 750, 87'
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-15, 16:55
|
|
|
z akumulatorem nie dzieje się nic, poprzedni szlag trafił nagle, dlatego zanim zacznę śmigać z nowym chciałbym się upewnić, że poprzedni aku nie padł na skutek przeładowania mam już inny miernik z legalizacją metrologiczną wieczorem pomierzę jeszcze nim i będę wiedział jak to wygląda.
edit.
no i po wykorzystaniu drugiego, lepszego miernika jestem spokojniejszy.ładowanie na obrotach ok 2k - 14.4v na włączonych światłach 14.8v. widocznie byłem zwyczajnie nadwrażliwy. |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2014-10-15, 20:10
|
|
|
obiboki napisał/a: | witam podepnę się pod temat bo mam pytanie takie :) stopiło mi kostkę która łączy te trzy żółte przewody wychodzące z alternatora z dalszymi prowadzącymi do regulatora... czy te trzy przewody muszą być w jakiejś kolejności tzn czy ma znaczenie który będzie gdzie w tej kostce ?? |
Też przerabiałem ten problem, aku OK, ładowanie OK, a kostka i przewody się grzeją i przepalają
DLACZEGO tak się dzieje w wielu modelach Hondy ???? Ktoś zna odpowiedź |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
pagaj
Paweł
Motocykl: VT750 '86, H-D Fat boy' 05
Wiek: 71 Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 205 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-10-15, 20:59
|
|
|
-alternator nie ma uzwojenia wzbudzenia
-możliwości alternatora wzrastają ze wzrostem obrotów (im szybciej, tym daje więcej)
-regulator "oddaje nadmiar" na masę
wymagane:
dobre styki na kostce alternatora
dobre chłodzenie regulatora
wskazane:
większe obciążenie podczas dalszej jazdy (np.dodatkowe światła). |
_________________ Dopiero kiedy komar usiądzie ci na jajkach zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą... |
|
|
|
|
|