Wymiana uszczelniaczy w lagach |
Autor |
Wiadomość |
I_T_I
Motocykl: VT 600 C '91
Wiek: 31 Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 52 Skąd: Unisław/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-06-25, 19:32
|
|
|
tak dokładnie ale trzyma się tłoczek lepiej zobrazuje to strona z serwisówki.
|
_________________ Motorynka>Chart>Kawasaki LTD750 '82r>Honda Shadow VT 600 C '91
Gość zapraszam do mojej galeri. |
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2013-06-25, 22:55
|
|
|
Destiny napisał/a: | Ja w zeszłym roku wymieniałem uszczelniacze i olej. Wlałem Motula 20 i przez pewien czas było ok. Teraz zawieszenie mi dobija na każdej dziurce a po trasie na lagach widzę osad, tak jak by uszczelniacze popuszczały - z jednej strony mnie to nie dziwi bo jak kilka razu mocno się dobije to uszczelniacz ma prawo tracić swoje właściwości...
Planuje wymienić olej, uszczelniacze i dołożyć u góry kilka podkładek aby nieco go jeszcze usztywnić bo jak dla mnie zdecydowanie za bardzo nurkuje.
ITI a powiedz mi do czego jest ten klucz z główką śruby ??? do tej śruby co trzeba przez lagę ją przytrzymać aby od dołu móc dokręcić ??? |
Uszczelniacz nie uszkadza się od dobijania.Zawieszenie dobija bo:
1 masz za mało oleju w lagach.
2.sprężyny przekroczyły limit serwisowy ("ubiły się")i są za krótkie.
3 zużyły się uszczelnienia na tłoczkach wewnątrz lag.
Zmiana oleju na gęstszy owszem powoduje wolniejsze uginanie się przodu, ale powoduje też jego wolniejsze wstawanie, co też nie jest korzystne. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2013-06-26, 09:36
|
|
|
hej!
Jak ostatnio mierzyłem sprężyny to mieściły się w normie. Oleju chyba wlałem dobrze bo wg manuala ok 463ml na lagę. Natomiast nie wiem nic na temat uszczelniaczy tłoczków wewnątrz lag ?!?!? Strasznie mnie irytuje że po jeździe na lagach jest lekki osad - tak jak by były delikatnie nie szczelne, te wewnętrzne uszczelniacze mogą być przyczyną ??
Zobaczę, jak teraz będę robił to może wleje olej 15 ale dodam kilka podkładek od góry na sprężyny.
ITI co do tego klucza to niezły pomysł, mnie ostatnio na szczęście udało się to dokręcić dociskając maksymalnie lagę, pod ciśnieniem udało się to na tyle przyblokować aby dobrze dokręcić - nie mniej jednak, na kombinowaliśmy się z tym nie mało.. i chyba taki klucz sobie sprawię. |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2013-06-26, 23:51
|
|
|
Tłoczek, o który mówię to fork piston z tego rysunku po prawej stronie ma taki biały pasek-to właśnie uszczelnienie.Osad na lagach jest tłusty ,czy nie?Montując nowe uszczelniacze nasmarowałeś je przed montażem żeby nie tarły za bardzo o lagę?Ja do swoich miałem dołączony specjalny smar. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
Wysłany: 2013-10-17, 18:27
|
|
|
Panowie pomóżcie mi - jak dokładnie zmontować lagi do goleni ?
Lagi mam wyjęte z goleni, bo je dawałem do malowania (golenie). Olej jest odlany do baniaka (byl czysty).
Uszczelniacze sa w dobrym stanie, bo byly wymieniane na poczatku sezonu.
Czy dobrze mysle ze trzeba zrobic to w taki sposob? :
- wsadzic lagę wraz z jej pozostalymi czescimi do golenia
- wsadzic do lagi dlugi klucz 24mm opisywany wczesniej w tym temacie
- od dolu golenia, dokrecic srube ampułową
- wcisnac uszczelki na ladze do golenia
- od gory lagi wlac odpowiednia ilosc oleju i zakrecic
Bardzo bym prosil o porade. Niestety nigdzie nie moglem znalezc dokladnego opisu jak to zrobic. Niestety to nie ja rozkrecalem lagi (wyjezdzalem za granice wiec w tym czasie zrobil to za mnie mechanik, ale nie chce mu dawac z powrotem do zlozenia bo to kupa kasy jak za cos takiego) |
_________________ Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-10-17, 20:21
|
|
|
Ari napisał/a: | ...Czy dobrze mysle ze trzeba zrobic to w taki sposob? :
- wsadzic lagę wraz z jej pozostalymi czescimi do golenia
- wsadzic do lagi dlugi klucz 24mm opisywany wczesniej w tym temacie
- od dolu golenia, dokrecic srube ampułową
- wcisnac uszczelki na ladze do golenia
- od gory lagi wlac odpowiednia ilosc oleju i zakrecic... |
Mniej więcej właśnie tak. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
witoldo70
Motocykl: była VT 600 VLX 95, jest VT 1100 C 94
Wiek: 53 Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 158 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-10-17, 20:38
|
|
|
Spokojnie dasz sobie radę. Też to ćwiczyłem w tamtym sezonie. Dwa browce, godzinka z kawałkiem i po robocie. Nie ma filozofii |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2013-10-18, 23:59
|
|
|
Ari napisał/a: | w tym czasie zrobil to za mnie mechanik, ale nie chce mu dawac z powrotem do zlozenia bo to kupa kasy jak za cos takiego) |
u mnie mechanik za kompletne zrobienie przedniego zawieszenia powiedział 100 zł za całość! |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
abs
Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 92 Skąd: PL
|
Wysłany: 2013-10-19, 08:16
|
|
|
Żeby się nie okazało że u tego mechanika "kompletne zrobienie przedniego zawieszenia" będzie się tylko ograniczać do wylania starego oleju i nalaniu nowego ew. wymianie uszczelniaczy-bez sprawdzenia zawieszenia i dokładnego wyczyszczenia. Mój znajomy miał taki przypadek też właśnie za podobną kasę. Nie wierzę że dobry mechanik za porządne sprawdzenie zawieszenia, wyczyszczenie, ew. jakieś polerowanie lag itd. za samą robociznę weźmie 100zł. No ale może u Ciebie są tacy fachowcy. Mi powiedzieli jak się pytałem że koszt wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach z robocizną to koszt rzędu 200-300zł zależy ile oleju wchodzi do lag. |
|
|
|
|
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-10-19, 09:11
|
|
|
abs napisał/a: | zależy ile oleju wchodzi do lag. |
Różnica w ilości oleju wlewanego do lag, w poszczególnych moto, jest minimalna. Tak więc 100 zł różnicy to ..... |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2013-10-19, 09:31
|
|
|
abs napisał/a: | Nie wierzę że dobry mechanik za porządne sprawdzenie zawieszenia, |
Co oznacza porządne sprawdzenie zawieszenia ?
abs napisał/a: |
wyczyszczenie, ew. jakieś polerowanie lag itd. za samą robociznę weźmie 100zł. No ale może u Ciebie są tacy fachowcy. Mi powiedzieli jak się pytałem że koszt wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach z robocizną to koszt rzędu 200-300zł zależy ile oleju wchodzi do lag. |
W mojej VT600 za wymianę uszczelniaczy i oleju w ilości wskazanej "serwisówką" mechanik wziął 80 PLN i czwarty sezon nie cieknie |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
marselus09
Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 128 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2013-10-19, 09:36
|
|
|
tak samo wymiana oleju plus uszczelniacze = 80 robocizna , 200-300 to lekkie przegiecie :/ |
|
|
|
|
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
|
|
|
|
abs
Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 92 Skąd: PL
|
Wysłany: 2013-10-19, 18:28
|
|
|
Ja u Siebie też sam wymieniałem sobie te uszczelniacze wraz z olejem oraz sprawdzałem zawieszenie jak się okazało że w mojej okolicy liczą sobie za to tak jak napisałem. Zresztą jak się orientowałem wtedy w cenach to nikogo taniej niż za 200zł z materiałem nie znalazłem więc jeśli macie kogoś pewnego za 100zł to tylko pozazdrościć. Porządne sprawdzenie zawieszenia w mojej ocenie to przede wszystkim po wylaniu starego oleju dokładne wyczyszczenie i umycie wszystkich elementów zawieszenia, jeśli jest potrzeba wypolerowanie lag jeśli są na nich widoczne rysy (i oczywiście nie są poważniej uszkodzone). |
|
|
|
|
|