/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Operacja Custom - Bobber || 01.09.2014 UPDATE
Autor Wiadomość
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-13, 19:56   Operacja Custom - Bobber || 01.09.2014 UPDATE

Planuję przerobić w tym roku moją ukochaną shadowkę z racji, że zawsze marzył mi się Bobber lub coś podobnego z lekkim "tyłeczkiem"

Zrobiłem wstępne rozeznanie w kosztach części. Niestety nie na wszystkie usługi w warsztacie wiem na ile mogą mnie skasować.
Mam dobrą sytuacje, że lakierowanie wyjdzie mnie za friko. Jedynie pomalowanie ramy i felg proszkowo bede musial zaplacic ale to tez taniej niz "normalnie"

Niestety robota samemu odpada ze względu, że w ogóle nie znam się na mechanice, dlatego będą musial korzystać też z działania warsztatu.

Mniej więcej sobie wszystko wyceniłem. Oczywiście wszystko jest "mniej więcej". Byłbym wdzięczny gdybyście mogli mnie naprostować z kosztami poszczególnych rzeczy.

PRZÓD:

Risery – 100-300zł
Kierownica - 200-500zł
Lusterka – 200-400zł
Kierunkowskazy – 100zł
Manetki – 200-400zł
Klamki – 100zł
Uchwyty lusterek – 300zł
Przewody sprzęgła i hamulca – 100zł
Błotnik – 300zł

Suma: 1600-2300zł



TYŁ:

Siedzisko – 200-300zł
Błotnik – 300-450zł
Mocowanie rejestracji – 100-200zł
Lampa tył – 100-200zł
Wycinanie dupy od ramy – 200-500zł

Suma: 900-1650zł


FELGI:

Malowanie na czarno – 0zł - 100zł
Polerowanie szprych - 0zł
Centrowanie felg – 120zł
Montaż felg i opon – 100zł

Suma: 220zł-320zł




Nowa elektryka/okablowanie – 300-800zł



Malowanie ramy – 300zł





Mam jeszcze kilka pytań.

- Jak wygląda sprawa z ostrymi elementami ? Czy można w ogóle mieć błotniki zakończone w ostre końce jak np. tutaj?


- Gdzie najlepiej dorwać (i ile mogą kosztować) wydechy aby mieć w takim stylu? :


- Ile może kosztować całkowite rozebranie moto - bym mógł wszystko co chce pomalować? Łącznie z komorami i deklami silnika. Oczywiście po malowaniu poskładanie tego wszystkiego do kupy

- Czy taka kierownica się nada? Czy trzeba kupić jakąś z atestem?
Chodzi mi o wzór przedstawiony na 3-cim zdjęciu:
http://allegro.pl/kierown...3090743647.html

- Siedzisko - czyli czy macie wykonawców, których moglibyście polecić, ale też żeby siedzisko nie zrujnowało portfela. Na razie chciałbym bez jakichkolwiek udziwnień, wzorków itp.

- Ile może kosztować poszerzenie baku oraz zrobienie go po bokach aby był wklęsły?


To chyba na razie tyle co mi do głowy przychodzi. Będę wdzięczny za wszelkie rady - bardzo by mi to pomogło
Ostatnio zmieniony przez Ari 2014-09-01, 22:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Damian i Mizi 


Motocykl: Customowy suzuki VL 1500
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 330
Skąd: Saint Tropez
Wysłany: 2013-03-13, 20:01   

a na kiedy to chcesz zrobić, bo chyba na w tym sezonie to raczej bedzie trudno :)
_________________
O mój boże, o mój boże, a ja jeżdżę na motorze
Historia mojego moto https://plus.google.com/u/0/photos/103512388738042715733/albums/5328382693388267713
 
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-13, 20:28   

No przyznam szczerze, że właśnie chciałbym zrobić to w tym sezonie :)

Aczkolwiek - mogę to podzielić na etapy czyli teraz zając się zrobienie tyłu, nowa kierownica, pomalowac felgi oraz blotniki z bakiem - a reszte zrobić jak będzie po sezonie
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Maupe 

Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-13, 20:54   

Wydechy z ostatniego zdjęcia to oryginale wydechy ucięte tam , gdzie zaczynają się tłumiki.

Na końce rur nałożone samochodowe - tuningowe- nakładki na rurę wydechową.

Całość owinięta bandażem , nawet termicza osłona tylnej rury , która nie jest "pełna".

Jak byś to widział na więcej niż jednym zdjęciu to byś zobaczył , marnie to wygląda.

A jeszcze powinieneś w środek rury - będziesz miał "pusty" wydech wsadzić "dławik" żeby mieszanka wlatująca do cylindra nie wyleciała zzaraz zaworem wydechowym - musi być lekkie ciśnienie spalin przy kanale wydechowym. ( teoretyzuję )

Więc taki wydech wyjdzie cię tanio.

Wszystkie koszty pomnóż sobie razy dwa , a czas pracy razy 3. :mrgreen:
 
 
ExRumcajs 


Motocykl: XL1000V
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-13, 20:57   

Projekt fajny :) czekam na relacje.

Jedna rada. Dwie ręce masz rób co się da sam.
Mając instrukcje i podstawowe narzędzia oraz aparat foto :mrgreen:
zaoszczędzisz naprawdę dużo.

Dla przykładu Szwagier i ja wymienialiśmy kapice. Ja zapłaciłem kolo 80 bo miałem koła zdjęte a on 180 bo pojechał na moto i warsztat koła zdejmował.

A poradę co i jak zrobić zawsze dostaniesz na forum.
Tylko pisz po dwa trzy krótkie pytania żeby forumowicze nie musieli czytać ani pisać książki "Zrób to sam" od nowa ;-)

Co do kosztów to napisałeś jak dla mnie z lekką górką. Wiadomo manetki można kupić za 100 a można i za 1000. Jeśli nie przesadzisz spokojnie się zmieścisz w swoim wyliczeniu, robiąc co nie co sam :)
_________________
"Le­piej być o trzy godzi­ny za wcześnie niż o mi­nutę za późno" - William Shakespeare
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-13, 21:13   

Jeden z warsztatów w wawie wycenił całe przedsięwzięcie na 10k u nich ze zrobieniem wszystkiego na tip top. To mnie popchnęło aby poszukać tańszej alternatywy. Zacząłem wyliczać i jednak da się taniej.

Na pierwszy rzut chce zrobić tyłek. Tutaj z pomocą chcę się udać to znajomego mojego ojca który spawa, tnie i robi podobne rzeczy.

Uciąć ramę to raczej nie problem. Kwestia tylko zaspawania końcówek aby to wyglądało schudnie zamiast brzydkich kikutów.
Nie mam tylko pomysłów jak zrobić:
- miejsce pod siedzisko. Chce aby było na 2 sprężynach
- Jak zamocować błotnik do wahacza


Cóż - może rzeczywiście tak zrobie aby samemu za wszystko się brać. Byłaby to okazja poznać moto, budowe
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Maupe 

Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-13, 21:22   

Zanim potniesz ramę to zamiast amortyzatora wstaw kawał mela z dwoma otowrami , żeby jak najbardziej obniżyć tylne zawieszenie , pojeździj trochę i się zastanów czy chcesz jeździć ze sztywnym tyłem po polskich drogach.

Jak obniżysz tył , powinieneś obniżyć przód myślę.
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-13, 22:00   

Nie chce sztywnego zawieszenia.
Tylny błotnik chce zamocować do wahacza aby błotnik pracował razem z kołem
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Maupe 

Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-13, 23:08   

a to niezły pomysł
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1072
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-13, 23:32   

Nie jestem specjalistą i nie wiem jaki konkretnie osprzęt Ci się marzy, ale np. 200-400 zł za lusterka i do tego jeszcze 300 za mocowania do nich to chyba dosyć sporo? Podobnie jak 400 za manetki. Za to 100zł za przewody sprzęgła i hamulca to raczej niedoszacowane jest.

Kibicuję projektowi i czekam na zdjęcia. Też mi się bobber marzy, ale to może kiedyś - jako druga maszynka.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-14, 00:38   

Jak już mówiłem - ceny są brane "pi razy oko". Oczywiście Wasze sugestie i rady są jak najbardziej porządane.
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-14, 09:57   

Twoja maszyna, Twoja koncepcja, zrobisz jak zechcesz ale jeśli pozwolisz małą sugestię, to zdecydowanie lepiej wyglądają wydechy tej czarnej maszynki (pierwsze zdjęcie), niż te okręcone "bandażami".
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-03-14, 12:57   

Do wydechów i tak na razie daleka droga, bo zrobic ładne tak fikuśne wydechy to już $ niestety, a moto planuje sukcesywnie przerabiac etapami.

Na pierwszy rzut leci przede wszystkim wymiana tylnej zebatki na 41 zębów, cięcie ramy, montaż siedziska i zrobienie obu błotników
 
 
 
griswald 


Motocykl: shadow 600(była), jest Drag Star 1100 Classic
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: kępno
Wysłany: 2013-03-14, 13:23   

Zakładaj zębatke 40 lub mniej tylko, że 40 to minimalna ilość, do innych (mniejszych) trzeba już łańcuch skracać. Tak wogóle to 1 ząb robi już znaczną różnicę. Pomysł faktycznie wspaniały i według mnie zmiescisz się w założonej kwocie. Rób ile się da samemu, dasz radę. a to poszerzanie zbiornika to chyba już koledzy pisali, że taniej będzie kupic gotowy, większy. Nie chodzi już tu o cenę za robociznę, tylko o to, że cięzko znależć kogoś kto się podejmie tego dzieła.
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-14, 13:41   

griswald - ja się własnie łamię, pomiędzy 42, a 40 zęboli. Możesz coś podpowiedzieć, doradzić? Zmieniałeś u siebie?
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM