jakie simmeringi przedniego zawieszenia-model z 1985 r. |
Autor |
Wiadomość |
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-01-22, 22:34 jakie simmeringi przedniego zawieszenia-model z 1985 r.
|
|
|
Witam
Na początek chciałbym rozwiać pewną wątpliwość, która nurtuje mnie od zeszłego sezonu.
Moczyła mi sie jedna laga i postanowiłem wymienić uszczelniacze.
I tu powstał mały problemik. Wg informacji znalezionych w Necie - ten model ma uszczelniacze 37*50*11 (np ARI 044).
Jednak - mały ZONK - w mojej Hondzi są inne!
Na oko - 37*49/49,4*8/9,5 albo 37*49*9,5/10,5
Na szczęście pomogło założenie tylko nowych "sprężynek" w starych simmeringach, ale...
Może orientujecie się - jak to z nimi jest?
Pozdr |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-01-29, 13:22
|
|
|
A czy to znaczy, że przepisowe 37/50/11 nie pasowały zupełnie?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-01-29, 18:52
|
|
|
Witam
Dwa wymiary pasowały, tzn średnica zewnętrzna i wewnętrzna. Uszczelniacze były jednak "za wysokie", nie było już miejsca na ten drut blokujący (fachowo - pierścień sprężynujący?)
Pozdr |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-01-29, 21:41
|
|
|
P.S.
Myślałem żeby je trochę obciąć dookoła, ale to tak na oko trzeba byłoby ze 2 mm, więc wolałem nie ruszać. Poza tym te nowe miały zupełnie inny kształt profilu, w porównaniu ze starymi. Wygląda na to że mam zupełnie inne uszczelniacze. Na razie trzymają, ale jakby co to chyba poproszę w sklepie aby mi pokazali różne komplety innych (byleby ok. 37*50*...), albo kupię ze dwa i będę je przymierzał "metodą prób i błędów".
Pzdr |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-23, 18:46
|
|
|
No i sprawa się rypła.
Widać nie tylko moja Hondzia jest taka nienormalna.
Ozi2 też miał ten sam problem.
Widać - jakieś "japońskie usprawnienie"
Podejrzewam, że prawdopodobnie w roczniku 1985 poszła seria z nieco innymi amorkami, a przede wszystkim uszczelniaczami (pasuje 37 * 49/49,4 * 8/9,5 - ARI 027) |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-05-16, 21:00
|
|
|
I u mnie było to samo, czyli orginalne uszczelniacze, katalogowe czyli 37x50x11 też były za duże :/ |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2008-05-01, 08:48
|
|
|
A i ja sie przejechałem moja wersja USA orginalnie ma założone 37x49x8-10 jedyną drogą do uszczelnienia pozostało skrócenie sprężynki. Niestety nie udało mi się wyciągnąć starego siemeringu bo nie mogłem odkręcić sruby od dołu lagi ( łeb był wyjechany na okrągło ) |
_________________ Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-04, 21:55
|
|
|
Z tą śrubą to jest zabawy jak w legolandzie ! :) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-04, 22:35
|
|
|
nie martw się.. ja mam to samo :)
A które w końcu wstawiłeś uszczelniacze?
Trzeba pomierzyć goleń i dobrać jakieś simmeringi kupne w sklepie z uszczelniaczami |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-04, 23:35
|
|
|
Tóż przecież nie mówię żeby tam zaraz wepchać uszczelkę od słoika :)
Te lagi to dziwna produkcja.. Nie spotkałem sie nigdzie z innym wymiarem uszczelniacz... dlatego mówię.. wymierzyć...dobrać pod wymiar, z odpowiednią wargą itd.. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-05-04, 23:53
|
|
|
jacabe napisał/a: | bo te zimerki do lag mają nie jeden ale 3 pierścienie uszczelniające |
Trzy?
U mnie (VT 500c '85) są "dwa":
1. Najpierw właśnie te "osłony przeciwpyłowe", zwane chyba też pierścieniami zgarniającymi ...czy jakoś tak...
Potem jest drucik - blokada właściwego uszczelniacza
2. Właściwy uszczelniacz, rozmiaru ARI 027 - czyli37x49/49,4x8/9,5
(właśnie taki zakładałem tuż przed Bratowiskiem)
Nic tam więcej u mnie nie ma.... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-04, 23:57
|
|
|
Tia.. jest uszczelniacz z wargą zbierającą olej, zabezpieczony przed wystrzeleniem z goleni pierścieniem Seggera (Zegera) i na górze zbierak kurzu. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
|