Witam
Na początek chciałbym rozwiać pewną wątpliwość, która nurtuje mnie od zeszłego sezonu.
Moczyła mi sie jedna laga i postanowiłem wymienić uszczelniacze.
I tu powstał mały problemik. Wg informacji znalezionych w Necie - ten model ma uszczelniacze 37*50*11 (np ARI 044).
Jednak - mały ZONK - w mojej Hondzi są inne!
Na oko - 37*49/49,4*8/9,5 albo 37*49*9,5/10,5
Na szczęście pomogło założenie tylko nowych "sprężynek" w starych simmeringach, ale...
Może orientujecie się - jak to z nimi jest?
Pozdr
Odpowiedz do tematu
: jakie simmeringi przedniego zawieszenia-model z 1985 r.
:
A czy to znaczy, że przepisowe 37/50/11 nie pasowały zupełnie?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
:
Witam
Dwa wymiary pasowały, tzn średnica zewnętrzna i wewnętrzna. Uszczelniacze były jednak "za wysokie", nie było już miejsca na ten drut blokujący (fachowo - pierścień sprężynujący?)
Pozdr
Dwa wymiary pasowały, tzn średnica zewnętrzna i wewnętrzna. Uszczelniacze były jednak "za wysokie", nie było już miejsca na ten drut blokujący (fachowo - pierścień sprężynujący?)
Pozdr
:
P.S.
Myślałem żeby je trochę obciąć dookoła, ale to tak na oko trzeba byłoby ze 2 mm, więc wolałem nie ruszać. Poza tym te nowe miały zupełnie inny kształt profilu, w porównaniu ze starymi. Wygląda na to że mam zupełnie inne uszczelniacze. Na razie trzymają, ale jakby co to chyba poproszę w sklepie aby mi pokazali różne komplety innych (byleby ok. 37*50*...), albo kupię ze dwa i będę je przymierzał "metodą prób i błędów".
Pzdr
Myślałem żeby je trochę obciąć dookoła, ale to tak na oko trzeba byłoby ze 2 mm, więc wolałem nie ruszać. Poza tym te nowe miały zupełnie inny kształt profilu, w porównaniu ze starymi. Wygląda na to że mam zupełnie inne uszczelniacze. Na razie trzymają, ale jakby co to chyba poproszę w sklepie aby mi pokazali różne komplety innych (byleby ok. 37*50*...), albo kupię ze dwa i będę je przymierzał "metodą prób i błędów".
Pzdr
:
No i sprawa się rypła.
Widać nie tylko moja Hondzia jest taka nienormalna.
Ozi2 też miał ten sam problem.
Widać - jakieś "japońskie usprawnienie"
Podejrzewam, że prawdopodobnie w roczniku 1985 poszła seria z nieco innymi amorkami, a przede wszystkim uszczelniaczami (pasuje 37 * 49/49,4 * 8/9,5 - ARI 027)
Widać nie tylko moja Hondzia jest taka nienormalna.
Ozi2 też miał ten sam problem.
Widać - jakieś "japońskie usprawnienie"
Podejrzewam, że prawdopodobnie w roczniku 1985 poszła seria z nieco innymi amorkami, a przede wszystkim uszczelniaczami (pasuje 37 * 49/49,4 * 8/9,5 - ARI 027)
:
I u mnie było to samo, czyli orginalne uszczelniacze, katalogowe czyli 37x50x11 też były za duże :/
Jadę jadę na motorze...
:
A i ja sie przejechałem moja wersja USA orginalnie ma założone 37x49x8-10 jedyną drogą do uszczelnienia pozostało skrócenie sprężynki. Niestety nie udało mi się wyciągnąć starego siemeringu bo nie mogłem odkręcić sruby od dołu lagi ( łeb był wyjechany na okrągło )
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
:
Z tą śrubą to jest zabawy jak w legolandzie ! :)
Jadę jadę na motorze...
:
no i sprawa się rypął po 300 km, znowu puszcza olej wiec nie pozostaje nic innego jak zacząć zabawe z wymianą. Psia mać
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
:
nie martw się.. ja mam to samo :)
A które w końcu wstawiłeś uszczelniacze?
Trzeba pomierzyć goleń i dobrać jakieś simmeringi kupne w sklepie z uszczelniaczami
A które w końcu wstawiłeś uszczelniacze?
Trzeba pomierzyć goleń i dobrać jakieś simmeringi kupne w sklepie z uszczelniaczami
Jadę jadę na motorze...
:
tyle że zwykły zimer tu nic nie da bo te zimerki do lag mają nie jeden ale 3 pierścienie uszczelniające ot caly ból.
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
:
Tóż przecież nie mówię żeby tam zaraz wepchać uszczelkę od słoika :)
Te lagi to dziwna produkcja.. Nie spotkałem sie nigdzie z innym wymiarem uszczelniacz... dlatego mówię.. wymierzyć...dobrać pod wymiar, z odpowiednią wargą itd..
Te lagi to dziwna produkcja.. Nie spotkałem sie nigdzie z innym wymiarem uszczelniacz... dlatego mówię.. wymierzyć...dobrać pod wymiar, z odpowiednią wargą itd..
Jadę jadę na motorze...
:
Trzy?
U mnie (VT 500c '85) są "dwa":
1. Najpierw właśnie te "osłony przeciwpyłowe", zwane chyba też pierścieniami zgarniającymi ...czy jakoś tak...
Potem jest drucik - blokada właściwego uszczelniacza
2. Właściwy uszczelniacz, rozmiaru ARI 027 - czyli37x49/49,4x8/9,5
(właśnie taki zakładałem tuż przed Bratowiskiem)
Nic tam więcej u mnie nie ma....
jacabe napisał/a: |
bo te zimerki do lag mają nie jeden ale 3 pierścienie uszczelniające |
Trzy?
U mnie (VT 500c '85) są "dwa":
1. Najpierw właśnie te "osłony przeciwpyłowe", zwane chyba też pierścieniami zgarniającymi ...czy jakoś tak...
Potem jest drucik - blokada właściwego uszczelniacza
2. Właściwy uszczelniacz, rozmiaru ARI 027 - czyli37x49/49,4x8/9,5
(właśnie taki zakładałem tuż przed Bratowiskiem)
Nic tam więcej u mnie nie ma....
:
Tia.. jest uszczelniacz z wargą zbierającą olej, zabezpieczony przed wystrzeleniem z goleni pierścieniem Seggera (Zegera) i na górze zbierak kurzu.
Jadę jadę na motorze...
:
Odpowiedz do tematu
Tak Cezarze jest ten pierścień tye że jak mu się przyjrzysz to zobaczysz nie jedną a trzy "wargi" i o tym pisałem we wcześniejszym poście. Mniejsza z tym bo znalazłem uszczelniacz 37x49x8 w intercars za bagatela 38 pln z wysyłką
pozdrawiam
pozdrawiam
Jak dasz koniom jeść, tak cię będą wieźć.
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg
http://i16.photobucket.co...cbar/sobow2.jpg
http://i16.photobucket.co...marzec08016.jpg