Olej na pompie wody .Suchy akumulator |
Autor |
Wiadomość |
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-21, 11:43 Olej na pompie wody .Suchy akumulator
|
|
|
Witam
Przegląd po zimie-suchy akumulator,
Regulator? jezeli tak to jaki?
Akumulator ?jw
a wogóle jak sprawdzić ,od czego zacząć
Pozdrawiam |
_________________ miron |
Ostatnio zmieniony przez miron 2016-03-23, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2016-03-21, 12:38
|
|
|
A dolewałeś do niego w ogóle wody? Aku trzeba sprawdzać częściej niż raz na rok.
Na włączonym silniku sprawdź napięcie ładowania - powinno być między 13,5 a 14,6V.
A od czego zacząć? Ano od zalania akumulatora wodą destylowaną - NIE KWASEM. Potem podłączasz aku do ładowania na całą noc najlepiej. Następnego dnia sprawdzasz, jakie ma napięcie - powinno być 12V i nie powinno za szybko spadać. Jak spada - bateria do wymiany, jak mniej niz 12 - bateria do wymiany. Na akumulatorze masz opis, kup aku o takich samych parametrach.
Jak aku już sprawdzone to podpinasz pod motocykl i sprawdzasz ładowanie - jak opisałem na samym początku. Jeśli wartości będą niższe lub wyższe - regulator. I tu trzeba pokombinować - ogólnie potrzebujesz regulator do motocykla - ważne, żeby miał taką samą ilość kabelków, co stary
A, sprawdź jeszcze, czy kostki i połączenia elektryczne nie pośniedziały, czy coś się nie przetarło i nie robi zwarcia. Zacznij od rzeczy prostych i"oczywistych" a później - jeśli będzie taka potrzeba - będziesz myślał o poważniejszych problemach.
Poczytaj TUTAJ |
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2016-03-21, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-21, 12:42
|
|
|
-Aku zalany i podładowany=napięcie 12.7 V
Miernik na klemach 12.7 w podrywach 12.8 przy wyzszych obrotach |
_________________ miron |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2016-03-21, 12:45
|
|
|
miron napisał/a: | -Aku zalany i podładowany=napięcie 12.7 V
Miernik na klemach 12.7 w podrywach 12.8 przy wyzszych obrotach |
Za niskie ... sprawdź kostki i połączenia - jeśli możesz to użyj do wszystkich złączek środka o nazwie Elektrosol (ostatnio na Orlenie można kupić i w Castoramie). Sprawdź, czy połączenia są dokładne, przeczyść i dokręć kabel masowy przy ramie. Jeśli nadal będzie słabo z ładowaniem, to niestety regulator.
TAKI znalazłem na szybko - poszukaj w sieci.
A poniżej zestawienie modeli, od których powinien być taki sam:
GL500 Silverwing / Interstate (81-82)
CX500T Turbo (82)
VF500F/F2 (84-86)
VF500C / V30 Magna (84-85)
VT500C Shadow (83-86)
VT500FT Ascot (83-84)
CX650C (83)
CX650T Turbo (83)
GL650 Silverwing / Interstate (83)
VF700C Magna (84-88)
VF700F Interceptor (84-85)
VF700C Magna (84-87)
VF700S Sabre (84-85)
VT700C Shadow (84-85)
VF750S Sabre (82-83)
VF750C Magna (82-83)
VF750F V45 Interceptor (83-84)
VF1000F Interceptor (84)
VF1000R (84-86)
VF1100S / V65 Sabre (84-85)
VF1100C / V65 Magna (83-86)
VT1100C Shadow (85-86) |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-21, 12:54
|
|
|
Dzieki za info ..troche drogi ten regulator |
_________________ miron |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2016-03-21, 12:57
|
|
|
Nic nie poradzę ... takie hobby |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-03-21, 13:41
|
|
|
Co do regulatorów, to jeśli jest 5-cio przewodowy to w zasadzie pasuje od wszystkich motocykli z taką ilością kabelków. Jedynie różni się rodzajem kostki. Przy odrobinie umiejętności manualnych jesteśmy w stanie dopasować pod nasz motocykl. Regulatory mogą być chińskie i takie droższe niekoniecznie oryginały. Polecam firmy TEC - dobre wykonanie i porządny radiator (przypomnę, że są to regulatory stratne i nadwyżka energii jest wytracana w postaci ciepła).
http://shop.mieloch.pl/szukaj.bhtml?q=regulator tu masz całą gamę różnych regulatorów. Można dobrać odpowiedni.
Ja już kilka tak zrobiłem i jest lepiej nawet jak na oryginale (np. Virago) |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-22, 19:30
|
|
|
...dalej w temacie
-napięcie miedzy fazowe ok.7 V na wszystkich połaczeniach,wzrasta przy zwiększaniu obrotów
-oporność faza - masa 0.5 Ohma
no więc chyba to cudeńko padło Shindengen regulator sh541A-12
Jak się myle to prosze o zgryzliwą krytyke
|
_________________ miron |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-03-22, 20:31
|
|
|
Rozumiem, że mierzone napięcia przed regulatorem? I także pomiar oporności na odłączonym regulatorze i w wyłączonym silniku? Bo wskazane pomiary wskazują na uszkodzenie alternatora. Uzwojenia alternatora nie powinny mieć przejścia na masę. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-22, 20:34
|
|
|
tak..przed regulatorem
napiecia miedzy 3 żótymi przewodami takie same.rosną |
_________________ miron |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-03-22, 20:57
|
|
|
Problemem u ciebie jest przebicie do masy. Uzwojenia muszą być odizolowane od masy. Na odpiętym regulatorze napięcia mogą być równe i prawidłowe (choć 7V to troszkę mało - powinno być tak 17-20V i wraz ze wzrostem obrotów zwiększać się do ok 80V) a po podpięciu regulatora ze względu na przebicie do masy napięcie spada do zera. W tym przypadku jak długo tak się jeździło to mógł także polecieć i regulator. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 2016-03-22, 21:03
|
|
|
sp-przyłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oporność miedzy fazami 0.5 Ohma a nie faza -masa
Sorki za fatalny błąd |
_________________ miron |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-03-22, 21:09
|
|
|
No to zacznij od regulatora |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
miron
Motocykl: shadow VT700 TWIN 86
Wiek: 58 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 157 Skąd: Zamosc
|
|
|
|
|
|