Olej na pompie wody .Suchy akumulator
Odpowiedz do tematu

: Olej na pompie wody .Suchy akumulator
Witam
Przegląd po zimie-suchy akumulator,

Regulator? jezeli tak to jaki?
Akumulator ?jw

a wogóle jak sprawdzić ,od czego zacząć
Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez miron 2016-03-23, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
miron
:
A dolewałeś do niego w ogóle wody? Aku trzeba sprawdzać częściej niż raz na rok.
Na włączonym silniku sprawdź napięcie ładowania - powinno być między 13,5 a 14,6V.

A od czego zacząć? Ano od zalania akumulatora wodą destylowaną - NIE KWASEM. Potem podłączasz aku do ładowania na całą noc najlepiej. Następnego dnia sprawdzasz, jakie ma napięcie - powinno być 12V i nie powinno za szybko spadać. Jak spada - bateria do wymiany, jak mniej niz 12 - bateria do wymiany. Na akumulatorze masz opis, kup aku o takich samych parametrach.
Jak aku już sprawdzone to podpinasz pod motocykl i sprawdzasz ładowanie - jak opisałem na samym początku. Jeśli wartości będą niższe lub wyższe - regulator. I tu trzeba pokombinować - ogólnie potrzebujesz regulator do motocykla - ważne, żeby miał taką samą ilość kabelków, co stary :-)
A, sprawdź jeszcze, czy kostki i połączenia elektryczne nie pośniedziały, czy coś się nie przetarło i nie robi zwarcia. Zacznij od rzeczy prostych i"oczywistych" a później - jeśli będzie taka potrzeba - będziesz myślał o poważniejszych problemach.
Poczytaj TUTAJ

Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2016-03-21, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
:
-Aku zalany i podładowany=napięcie 12.7 V
Miernik na klemach 12.7 w podrywach 12.8 przy wyzszych obrotach

miron
:
miron napisał/a:
-Aku zalany i podładowany=napięcie 12.7 V
Miernik na klemach 12.7 w podrywach 12.8 przy wyzszych obrotach

Za niskie ... sprawdź kostki i połączenia - jeśli możesz to użyj do wszystkich złączek środka o nazwie Elektrosol (ostatnio na Orlenie można kupić i w Castoramie). Sprawdź, czy połączenia są dokładne, przeczyść i dokręć kabel masowy przy ramie. Jeśli nadal będzie słabo z ładowaniem, to niestety regulator.
TAKI znalazłem na szybko - poszukaj w sieci.

A poniżej zestawienie modeli, od których powinien być taki sam:
GL500 Silverwing / Interstate (81-82)
CX500T Turbo (82)
VF500F/F2 (84-86)
VF500C / V30 Magna (84-85)
VT500C Shadow (83-86)
VT500FT Ascot (83-84)
CX650C (83)
CX650T Turbo (83)
GL650 Silverwing / Interstate (83)
VF700C Magna (84-88)
VF700F Interceptor (84-85)
VF700C Magna (84-87)
VF700S Sabre (84-85)
VT700C Shadow (84-85)
VF750S Sabre (82-83)
VF750C Magna (82-83)
VF750F V45 Interceptor (83-84)
VF1000F Interceptor (84)
VF1000R (84-86)
VF1100S / V65 Sabre (84-85)
VF1100C / V65 Magna (83-86)
VT1100C Shadow (85-86)

:
Dzieki za info ..troche drogi ten regulator :-( :-( :-(

miron
:
Nic nie poradzę ... takie hobby :-)

:
Co do regulatorów, to jeśli jest 5-cio przewodowy to w zasadzie pasuje od wszystkich motocykli z taką ilością kabelków. Jedynie różni się rodzajem kostki. Przy odrobinie umiejętności manualnych jesteśmy w stanie dopasować pod nasz motocykl. Regulatory mogą być chińskie i takie droższe niekoniecznie oryginały. Polecam firmy TEC - dobre wykonanie i porządny radiator (przypomnę, że są to regulatory stratne i nadwyżka energii jest wytracana w postaci ciepła).
http://shop.mieloch.pl/szukaj.bhtml?q=regulator tu masz całą gamę różnych regulatorów. Można dobrać odpowiedni.
Ja już kilka tak zrobiłem i jest lepiej nawet jak na oryginale (np. Virago)

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
:
...dalej w temacie

-napięcie miedzy fazowe ok.7 V na wszystkich połaczeniach,wzrasta przy zwiększaniu obrotów
-oporność faza - masa 0.5 Ohma

no więc chyba to cudeńko padło Shindengen regulator sh541A-12

Jak się myle to prosze o zgryzliwą krytyke
:omg: :omg: :omg:

miron
:
Rozumiem, że mierzone napięcia przed regulatorem? I także pomiar oporności na odłączonym regulatorze i w wyłączonym silniku? Bo wskazane pomiary wskazują na uszkodzenie alternatora. Uzwojenia alternatora nie powinny mieć przejścia na masę.

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
:
tak..przed regulatorem
napiecia miedzy 3 żótymi przewodami takie same.rosną

miron
:
zibi pisze
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=11764

sam juz nie wiem

miron
:
Problemem u ciebie jest przebicie do masy. Uzwojenia muszą być odizolowane od masy. Na odpiętym regulatorze napięcia mogą być równe i prawidłowe (choć 7V to troszkę mało - powinno być tak 17-20V i wraz ze wzrostem obrotów zwiększać się do ok 80V) a po podpięciu regulatora ze względu na przebicie do masy napięcie spada do zera. W tym przypadku jak długo tak się jeździło to mógł także polecieć i regulator.

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
:
sp-przyłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oporność miedzy fazami 0.5 Ohma a nie faza -masa

Sorki za fatalny błąd

miron
:
No to zacznij od regulatora :-D

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
:
http://allegro.pl/ir-regu...6020288075.html

http://allegro.pl/regulat...5267438771.html

czy moze używka??

Dzieki robdk za wsparcie

miron
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group