/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Utwardzenie przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-12-12, 16:29   

Agathocles napisał/a:
W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze.

Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
slawek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-13, 07:02   

W zeszłym sezonie byłem zmuszony wymienić całe zawieszenie w swojej Hani. Jak mechanior to rozebrał to okazało się że jakiś magik który używał to przede mną tak pokombinował w tych amorach że ten po rozbiórce nie wiedział o co tam chodzi. Poskracane sprężyny, jakieś tam tuleje popękane no jednej ponoć nie było wcale, jedna z lag minimalnie wygięta czy zduszona i takie tam, więc decyzja wymiana wszystkiego na nowe. polecił sprężyny progresywne olej jak w serwisówce resztę bebechów też dokupił nowe poskładał i co, o niebo lepiej jazda jak marzenie cały koszt nie mały 1500 zł. z robocizną ale wcale nie żałuję. W końcu przednie zawieszenie to nasze bezpieczeństwo.
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2012-12-13, 17:03   

Todek napisał/a:
Agathocles napisał/a:
W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze.

Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Jestem ciekaw jaki to ma związek? Pytam poważnie.


http://www.cmsnl.com/hond...00.html#results

na schemacie czesci 9 i 10. jesli beda mialy "zjechane" powierzchnie to nalezy wymienic.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-12-13, 17:06   

To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2012-12-13, 17:24   

Todek napisał/a:
To, że należałoby wymienić, to oczywiste. Ale ja pytam jaki to ma związek z twardością zawieszenia i dlaczego przy zużytych tulejach ślizgowych nic nie da wymiana sprężyn i oleju?

Bo tlumienie olejowe nie bedzie dzialac, to jest tak samo jakbys mial wyrabane amortyzatory w aucie. I potem moto jezdzi podskakujac.

PS. dlatego czasami wymiana oleju na twardszy pomaga gdy panewki sa lekko zjechane.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-12-13, 17:37   

Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem. Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2012-12-13, 17:56   

Todek napisał/a:
Górna to na pewno nie ma wpływu na tłumienie olejowe, znajduje się ona bezpośrednio pod uszczelniaczem.


Zuzyta gorna powoduje najczesciej wycieki oleju z lagi bo sam zimering nie wytrzyma tych cisnien przy podskokach.

Todek napisał/a:
Co do dolnej to mogę się zgodzić, ale musiałaby być bardzo mocno zużyta i mieć duże luzy.


Dlatego nalezy je sprawdzic :-P
 
 
 
combit 
combit

Motocykl: vlx 600
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 16
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-01-10, 10:09   

Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?

Tomek
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1605
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-10, 10:47   

combit napisał/a:
Witam
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę oleju sprężyn na progresywne i uszczelniaczy w Hance. Gdzieś wyczytałem ze przy progresywnych sprężynach należy nalać mniej oleju. Może ktoś podpowiedzieć ile ?

Tomek

... pierwsze słyszę o laniu mniejszej ilości oleju w przypadku zastosowania sprężyn progresywnych. Mam u siebie takie spręzyny i podczas serwisowania zawieszenia, poszło do lag tyle oleju, co podpowiada serwisówka.

P.S. 1 sorki za sarkazm, ale gdzieś wyczytałeś że trzeba mniej, ale ile mnie to już nie wyczytałeś ?? ;-)

P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-01-10, 11:31   

[quote="Dziki HTL"]
combit napisał/a:
P.S. 2 możesz gdzieś wrzucić fotografie swojego motocykla? Jeszcze nie widziałem VTX 600

Się Dziki czepiasz. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
combit 
combit

Motocykl: vlx 600
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 16
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-01-10, 13:36   

literówka ;p
wyczytałem ze do tych sprężyn 160 mm :)
 
 
 
Maupe 

Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-10, 19:07   

Do sprężyn będzie dołączona instrukcja montażu , przeczytaj. W instrukcji moich spręzyn kazali nalać tyle co zaleca producent motocykla.
 
 
sowacki 


Motocykl: Honda Shadow 500C/ 1985r.
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 153
Skąd: Bytom
Wysłany: 2013-01-15, 00:18   

Wychodzi na to, że słuszna inwestycja te sprężyny progresywne.


A jak myślicie ile mechanior mógłby krzyknąć za taki pełny serwis przedniego zawieszenia. Tak mniej więcej. Wymiana sprężyn, uszczelniaczy... Sam jakoś bałbym się to składac.
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1751
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2013-01-15, 07:50   

To jest stosunkowo prosta robota - ja sam się zabrałem mając zero doświadczenia i poskładałem w jedno popołudnie do kupy lepiej niż mechanik który qtwa tulei nie dokręcił....
Naprawdę nic trudnego.
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
combit 
combit

Motocykl: vlx 600
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 16
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-01-15, 11:39   

Wymieniłem sprężyny na progresywne + uszczelniacze + olej 15W jest o niebo lepiej w porównaniu do poprzedniego stanu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM