/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór wydechowy
Autor Wiadomość
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-02-18, 10:59   

usłyszałem właśnie pewną sugestię dotyczącą zaworów i mam pytanie do znawców
czy puste wydechy mogą mieć wpływ na stan zaworów wydechowych?zwłaszcza w tylnym cylindrze?
_________________
never as good as the first time
 
 
nagalfar 


Motocykl: Triumph bonneville 2009, Honda VT500 85
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-02-18, 11:39   

Może mieć wpływ. Po przeróbce wydech ów powinno się ustawić skład mieszanki. Który cylinder to nie ma raczej znaczenia. Może o tyle że ten tylni z racji zasłonięcia grzeje się zawsze bardziej.
 
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-02-18, 11:57   

Pytanie było nieprecyzyjne 🙂 odpowiedź "może" jest oczywista
Ale zakładając że mieszanka ustawiona jest prawidlowo sądząc po pracy silnika,obserwacji świec itp a zużycie zaworu postępuje, u mnie zakończyło się upaleniem kawalka i systematycznym żłobienieniem główki zaworu, .czy jest sens powrotu do pełnych tłumików czy ten proces będzie postępowało i tak?
_________________
never as good as the first time
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2017-02-18, 12:45   

Leo,

Wolny przelot pomimo ustawienia prawidłowej mieszanki ma wpływ na zawory (wszczegaulności w starszych maszynach). Wolny przelot zmniejsza ciśnienie za zaworem wydechowym tym samym mieszanka paliwo/powietrze łatwiej wydostaje się z cylindra i spala się nie w tym miejscu w którym powinna (bliżej zaworu lub już za nim) zwiększając temperaturę pracy zaworu i jego szybsze zużycie.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-02-18, 16:01   

Dzięki to przejrzyste wyjaśnienie :-)
_________________
never as good as the first time
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 436
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2017-02-18, 22:45   

Gdzieś ten temat już był, bardziej szczegółowo opisany, ale potwierdzam to co pisze Goldix. Spaliny za szybko wylatują i to może mieć wpływ na trwałość zaworów i gniazd.
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM