/
|
pytanko |
Autor |
Wiadomość |
Tomek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-19, 16:24 pytanko
|
|
|
Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-05-19, 16:31 Re: pytanko
|
|
|
Tomek G napisał/a: | Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz. |
Wymiana pierścieni, uszczelniaczy, łańcuszków i wszystkich uszczelek silnik. Bez rozbierania karterów - nie było potrzeby.
Komplet pieścieni i jeden zawór wydechowy zamawiany w Holandi z wysyłką 530 zł. Komplet łańcuszków załatwiany przez Cezara 340 zł. Komplet uszczelek i uszczelniaczy w "Klasie" 230 zł. planowanie, czyszczenie, frezowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych 320 zł - po 160 za głowicę - robione na Grochowskiej w Warszawie. Kilkanaście piw, trochę żarcia i węgla do grilla + uchachane gęby kolegów składających silnik - bezcenne.
Rozbieranie silnika przy 8 watowej lampce warsztatowej przy około 0 stopni - absolutnie bezcenne
Jakby co to prv |
|
|
|
|
Tomek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-19, 19:32 Re: pytanko
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Tomek G napisał/a: | Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz. |
Wymiana pierścieni, uszczelniaczy, łańcuszków i wszystkich uszczelek silnik. Bez rozbierania karterów - nie było potrzeby.
Komplet pieścieni i jeden zawór wydechowy zamawiany w Holandi z wysyłką 530 zł. Komplet łańcuszków załatwiany przez Cezara 340 zł. Komplet uszczelek i uszczelniaczy w "Klasie" 230 zł. planowanie, czyszczenie, frezowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych 320 zł - po 160 za głowicę - robione na Grochowskiej w Warszawie. Kilkanaście piw, trochę żarcia i węgla do grilla + uchachane gęby kolegów składających silnik - bezcenne.
Rozbieranie silnika przy 8 watowej lampce warsztatowej przy około 0 stopni - absolutnie bezcenne
Jakby co to prv |
Co przed remontem było nie tak? A po remoncie jakie zmiany? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-19, 20:24
|
|
|
Ja robiłem.
Regenarcję głowic: tj. frezowanie gniazd, wymiana jednej prowadnicy zaworu, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana kompletu zaworów, docieranie zaworów.
Wymieniłem też pierścienie tłokowe oraz tulejowałem jeden cylinder. Oczywiście planowanie głowic i cylindrów.
Wymieniłem wszystkie śrubki popychające zawory bo zarówno one jak i same zawory wyglądały tragicznie. Przy okazji wymieniłem łańcuszki rozrządu i sworznie tłoków. Profilaktycznie wymieniłem jeszcze kilka uszczelek.
Znaczną większość części sprowadziłem z USA bo było co najmniej 3 razy taniej. obróbkę głowic i cylindrów zleciłem wspomnianej przez Mateusza firmie. Całość tego remontu oprócz niezapomnianych wrażeń i doświadczeń kosztowała mnie 2051zł i 19gr :D
Przed remontem silnik wywalał znaczne ilości oleju przez odmę przez co miałem odmę wyprowadzoną poza motocykl żebym mógł założyć filtr powietrza, co za tym idzie tylna oponę miałem smarowaną ciepłym olejem z silnika i gorzej było brać prawe zakręty. Zawory waliły jak dzikie i nie słyszałem przez to wydechu, kompresja trochę zaniżona no i niepewnie sie na niej czułem jadąc w dalszą trasę.
Teraz wszystkie problemy ustąpiły, z racji kompletu nowych zaworów stuki ustały, silnik odżył i zdecydowanie lepiej sie jeździ. Oleju nie bieże co najważniejsze. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-05-19, 21:46 Re: pytanko
|
|
|
Tomek G napisał/a: |
Co przed remontem było nie tak? A po remoncie jakie zmiany? |
Łoskot łańcuchów rozrządu, drobne wycieki oleju na uszczelkach m.in. linki prędkościomierza, zawiasu sprzęgła, za niska kompresja, motor nie chciał iść powyżej 140 - 145 km/h, przyduszanie silnika przy prędkościach koło 120 na nadbiegu.
Nie wiem, jak kompresja bo nie sprawdzałem ale: Maszyna lepiej wkręca się na obroty, hałasy mniejsze ale jednak są - TTTM, prędkość maksymalna osiągnięta na 5 biegu to 185 km/h ... dalej już nie miałem ochoty, za duży ruch był Likwidacja wycieków oleju, wymiana śrub na nierdzewne, polerowanie dekli silnika i innych części aluminiowych, wymiana lampy kwadratowej na okrągłą, wyprucie wydechu i założenie "pustych" końcówek, założenie szyby.
Na pewno poprawa przyspieszenia, poprawa kultury pracy silnika, lepsze wykorzystanie mocy.
Niestety po remoncie zaczęły się kłopoty z układem chłodzenia, którego właściwie nie ruszałem. Więc remont trwa a układ jest ruszany W garażu leży zamienna pompa wody, przewody pouszczelniane. Zobaczymy, co z tego wyjdzie |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-19, 22:02
|
|
|
renegade26 napisał/a: | A ja za planowanie 2 głowic, regenerację zaworów, wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 90PLN |
No niezła cena.
Ja za planowanie 2 głowic, założenie nowych uszczelniaczy, zapięcie zaworów, wymianę prowadnicy, dotarcie zaworów i frezowanie gniazd płaciłem 300zł |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2008-05-20, 12:27
|
|
|
Cezar napisał/a: | renegade26 napisał/a: | A ja za planowanie 2 głowic, regenerację zaworów, wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 90PLN |
No niezła cena.
Ja za planowanie 2 głowic, założenie nowych uszczelniaczy, zapięcie zaworów, wymianę prowadnicy, dotarcie zaworów i frezowanie gniazd płaciłem 300zł |
Cezy myślę że jest to spowodowane wielkością miejscowości w jakiej znajduje się warsztat jak również stopnia specjalizacji. Gościu u którego ja robiłem zajmuje się głónie szlifami części do ciągników rolniczych i samochodów i nie chciał słyszeć o motocyklu dopuki nie zobaczył że są to normalne głowice. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|