/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanko
Autor Wiadomość
Tomek G
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-19, 16:24   pytanko

Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-05-19, 16:31   Re: pytanko

Tomek G napisał/a:
Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz.


Wymiana pierścieni, uszczelniaczy, łańcuszków i wszystkich uszczelek silnik. Bez rozbierania karterów - nie było potrzeby.

Komplet pieścieni i jeden zawór wydechowy zamawiany w Holandi z wysyłką 530 zł. Komplet łańcuszków załatwiany przez Cezara 340 zł. Komplet uszczelek i uszczelniaczy w "Klasie" 230 zł. planowanie, czyszczenie, frezowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych 320 zł - po 160 za głowicę - robione na Grochowskiej w Warszawie. Kilkanaście piw, trochę żarcia i węgla do grilla + uchachane gęby kolegów składających silnik - bezcenne.

Rozbieranie silnika przy 8 watowej lampce warsztatowej przy około 0 stopni - absolutnie bezcenne :-)

Jakby co to prv
 
 
Tomek G
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-19, 19:32   Re: pytanko

Mateusz napisał/a:
Tomek G napisał/a:
Czy ktos robił kapitalny remont silnika w vt 500 ? Jak tak to co robiliście jakie części, koszt, gdzie zamawialiście części.Poz.


Wymiana pierścieni, uszczelniaczy, łańcuszków i wszystkich uszczelek silnik. Bez rozbierania karterów - nie było potrzeby.

Komplet pieścieni i jeden zawór wydechowy zamawiany w Holandi z wysyłką 530 zł. Komplet łańcuszków załatwiany przez Cezara 340 zł. Komplet uszczelek i uszczelniaczy w "Klasie" 230 zł. planowanie, czyszczenie, frezowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych 320 zł - po 160 za głowicę - robione na Grochowskiej w Warszawie. Kilkanaście piw, trochę żarcia i węgla do grilla + uchachane gęby kolegów składających silnik - bezcenne.

Rozbieranie silnika przy 8 watowej lampce warsztatowej przy około 0 stopni - absolutnie bezcenne :-)

Jakby co to prv




Co przed remontem było nie tak? A po remoncie jakie zmiany?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-19, 20:24   

Ja robiłem.

Regenarcję głowic: tj. frezowanie gniazd, wymiana jednej prowadnicy zaworu, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana kompletu zaworów, docieranie zaworów.

Wymieniłem też pierścienie tłokowe oraz tulejowałem jeden cylinder. Oczywiście planowanie głowic i cylindrów.

Wymieniłem wszystkie śrubki popychające zawory bo zarówno one jak i same zawory wyglądały tragicznie. Przy okazji wymieniłem łańcuszki rozrządu i sworznie tłoków. Profilaktycznie wymieniłem jeszcze kilka uszczelek.

Znaczną większość części sprowadziłem z USA bo było co najmniej 3 razy taniej. obróbkę głowic i cylindrów zleciłem wspomnianej przez Mateusza firmie. Całość tego remontu oprócz niezapomnianych wrażeń i doświadczeń kosztowała mnie 2051zł i 19gr :D

Przed remontem silnik wywalał znaczne ilości oleju przez odmę przez co miałem odmę wyprowadzoną poza motocykl żebym mógł założyć filtr powietrza, co za tym idzie tylna oponę miałem smarowaną ciepłym olejem z silnika i gorzej było brać prawe zakręty. Zawory waliły jak dzikie i nie słyszałem przez to wydechu, kompresja trochę zaniżona no i niepewnie sie na niej czułem jadąc w dalszą trasę.

Teraz wszystkie problemy ustąpiły, z racji kompletu nowych zaworów stuki ustały, silnik odżył i zdecydowanie lepiej sie jeździ. Oleju nie bieże co najważniejsze.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-05-19, 21:46   Re: pytanko

Tomek G napisał/a:




Co przed remontem było nie tak? A po remoncie jakie zmiany?


Łoskot łańcuchów rozrządu, drobne wycieki oleju na uszczelkach m.in. linki prędkościomierza, zawiasu sprzęgła, za niska kompresja, motor nie chciał iść powyżej 140 - 145 km/h, przyduszanie silnika przy prędkościach koło 120 na nadbiegu.

Nie wiem, jak kompresja bo nie sprawdzałem ale: Maszyna lepiej wkręca się na obroty, hałasy mniejsze ale jednak są - TTTM, prędkość maksymalna osiągnięta na 5 biegu to 185 km/h ... dalej już nie miałem ochoty, za duży ruch był :-) Likwidacja wycieków oleju, wymiana śrub na nierdzewne, polerowanie dekli silnika i innych części aluminiowych, wymiana lampy kwadratowej na okrągłą, wyprucie wydechu i założenie "pustych" końcówek, założenie szyby.

Na pewno poprawa przyspieszenia, poprawa kultury pracy silnika, lepsze wykorzystanie mocy.



Niestety po remoncie zaczęły się kłopoty z układem chłodzenia, którego właściwie nie ruszałem. Więc remont trwa a układ jest ruszany :-) W garażu leży zamienna pompa wody, przewody pouszczelniane. Zobaczymy, co z tego wyjdzie :-)
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-05-19, 21:48   

A ja za planowanie 2 głowic, regenerację zaworów, wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 90PLN
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-19, 22:02   

renegade26 napisał/a:
A ja za planowanie 2 głowic, regenerację zaworów, wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 90PLN


No niezła cena.

Ja za planowanie 2 głowic, założenie nowych uszczelniaczy, zapięcie zaworów, wymianę prowadnicy, dotarcie zaworów i frezowanie gniazd płaciłem 300zł
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-05-20, 12:27   

Cezar napisał/a:
renegade26 napisał/a:
A ja za planowanie 2 głowic, regenerację zaworów, wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 90PLN


No niezła cena.

Ja za planowanie 2 głowic, założenie nowych uszczelniaczy, zapięcie zaworów, wymianę prowadnicy, dotarcie zaworów i frezowanie gniazd płaciłem 300zł




Cezy myślę że jest to spowodowane wielkością miejscowości w jakiej znajduje się warsztat jak również stopnia specjalizacji. Gościu u którego ja robiłem zajmuje się głónie szlifami części do ciągników rolniczych i samochodów i nie chciał słyszeć o motocyklu dopuki nie zobaczył że są to normalne głowice.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM