kardan czy łańcuch - oto jest pytanie |
Autor |
Wiadomość |
burta74
Grzesiek
Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 114 Skąd: wieś pod Warszawą
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:37 kardan czy łańcuch - oto jest pytanie
|
|
|
Koledzy,
zwracam się głównie do tych co jeździli i na łańcuchu i na kardanie - kupując kolejną maszynę - co byście wybrali? jestem w trakcie poszukiwań 750tki, strasznie mi się podoba wersja aero (chyba tylko na kardanie), ale wybór niewielki i trochę poza budżetem... za to "łańcuchówek" całkiem sporo i zaczynam się łamać...
b74 |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:40
|
|
|
Łańcuch trzeba smarować i wymieniać, ale czy z tego powodu rezygnować z motocykla, który się podoba? |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:41
|
|
|
Jeździłem na dwóch motocyklach z łańcuchem teraz mam kardan. I stwierdzam że tylko i wyłącznie kardan. Jest o niebo wygodniejszy. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Vicyn
Wiktor
Motocykl: GL 1800
Wiek: 43 Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 1527 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:45
|
|
|
Mam na łańcuchu i faktycznie trzeba smarować ale jest to do ogarnięcia bez większego bólu. Ale raz kawałek przejechałem się na kardanie i biegi wchodzą lepiej. |
_________________ Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800 |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:50
|
|
|
Vicyn napisał/a: | Mam na łańcuchu i faktycznie trzeba smarować ale jest to do ogarnięcia bez większego bólu. Ale raz kawałek przejechałem się na kardanie i biegi wchodzą lepiej. |
A to ma związek? U mnie łańcuch mniej szarpał przy nieumiejętnej zmianie biegów (złe obroty, brak przegazówki), ale samo wchodzenie biegów nie zależy od przeniesienia napędu. Czy znowu czegoś nie wiem? |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Vicyn
Wiktor
Motocykl: GL 1800
Wiek: 43 Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 1527 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2016-05-13, 10:54
|
|
|
Nie było to tylko moje odczucie |
_________________ Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800 |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-05-13, 11:07
|
|
|
Łańcuch ma swoje wady- to na pewno. Dla mnie nie jest problemem raz na sezon wyczyścić naftką łańcuch. Trzeba się liczyć z tym, że okolice przeniesienia napędu będziesz miał zachlapane po całości czarną mazią. Po każdej jeździe w deszczu obowiązkowo smarujemy łańcuch. Trzeba rewidować stan zębatek. O ile tylną widać od razu, o tyle zdawcza jest ukryta pod pokrywą. Sam napęd też kosztuje kilka złotych. Nie musisz kupować jakichś wzmacnianych DIDów, bo i Shadow nie jest demonem mocy :)
Ma też swoje zalety. W związku z mocą generowaną przez silnik na wyjściu mamy mniejsze straty przekładni. Sprawność Kardana wynosi około 87%, a przekładnia łańcuchowa to jakieś 97-98%. Przemyśl temat i rozważ wszystkie za i przeciw :)
Pozdro, Piotrek. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2016-05-13, 13:52
|
|
|
burta74, jeździłeś 125 to wiesz jak to jest z łańcuchem w moto.
To teraz pomyśl że nie będzie tego całego czyszczenia, smarowania, sprawdzania stanu zębatek i naciągania łańcucha, a przede wszystkim kosztownej wymiany całego napędu.
Tylko raz na sezon zmienisz sobie olej w wale ( operacja trwa 10min ) i masz święty spokój. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2016-05-13, 14:02
|
|
|
Cytat: | To teraz pomyśl że nie będzie tego całego czyszczenia, smarowania, sprawdzania stanu zębatek i naciągania łańcucha, a przede wszystkim kosztownej wymiany całego napędu.
Tylko raz na sezon zmienisz sobie olej w wale ( operacja trwa 10min ) i masz święty spokój.
_________________ |
O to to. Wygoda jest ogromna. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
burta74
Grzesiek
Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 114 Skąd: wieś pod Warszawą
|
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2016-05-13, 16:05
|
|
|
1. wersja europejska
2. wysunięte podnóżki, dla wysokiego kierowcy, może być problem z założeniem gmola
3. zbiorniczek płynu hamulcowego chyba nie jest oryginalny.
4, nieoryginalne manetki, do tego brzydkie. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-05-13, 18:24
|
|
|
garnett, co to by było jakbyś ją "na żywo" zobaczył ,nic nie ujdzie Twej uwadze |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1028 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-13, 18:31
|
|
|
garnett napisał/a: | 4, nieoryginalne manetki, do tego brzydkie. |
za to podgrzewane... |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2016-05-13, 19:21
|
|
|
Dla napędu łańcuchowego daję minusa długiego,jak starego słonia nos. |
|
|
|
|
Mercurius
Mario
Motocykl: VT500C XVZ13TF
Wiek: 52 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 421 Skąd: Derbix
|
Wysłany: 2016-05-13, 19:56
|
|
|
Z własnego doświadczenia - kardan jest bezobsługowy - bo jak się zepsuje to trza wymienić na nowy
kardan - łańcuch 1:1 |
_________________ Witaj Gość |
|
|
|
|
|