/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
kardan czy łańcuch - oto jest pytanie
Autor Wiadomość
burta74 
Grzesiek


Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 114
Skąd: wieś pod Warszawą
Wysłany: 2016-05-13, 10:37   kardan czy łańcuch - oto jest pytanie

Koledzy,

zwracam się głównie do tych co jeździli i na łańcuchu i na kardanie - kupując kolejną maszynę - co byście wybrali? jestem w trakcie poszukiwań 750tki, strasznie mi się podoba wersja aero (chyba tylko na kardanie), ale wybór niewielki i trochę poza budżetem... za to "łańcuchówek" całkiem sporo i zaczynam się łamać...

b74
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2016-05-13, 10:40   

Łańcuch trzeba smarować i wymieniać, ale czy z tego powodu rezygnować z motocykla, który się podoba? :roll:
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1707
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-13, 10:41   

Jeździłem na dwóch motocyklach z łańcuchem teraz mam kardan. I stwierdzam że tylko i wyłącznie kardan. Jest o niebo wygodniejszy.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Vicyn 
Wiktor


Motocykl: GL 1800
Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 1527
Skąd: Grójec
Wysłany: 2016-05-13, 10:45   

Mam na łańcuchu i faktycznie trzeba smarować ale jest to do ogarnięcia bez większego bólu. Ale raz kawałek przejechałem się na kardanie i biegi wchodzą lepiej.
_________________
Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2016-05-13, 10:50   

Vicyn napisał/a:
Mam na łańcuchu i faktycznie trzeba smarować ale jest to do ogarnięcia bez większego bólu. Ale raz kawałek przejechałem się na kardanie i biegi wchodzą lepiej.

A to ma związek? U mnie łańcuch mniej szarpał przy nieumiejętnej zmianie biegów (złe obroty, brak przegazówki), ale samo wchodzenie biegów nie zależy od przeniesienia napędu. Czy znowu czegoś nie wiem?
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Vicyn 
Wiktor


Motocykl: GL 1800
Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 1527
Skąd: Grójec
Wysłany: 2016-05-13, 10:54   

Nie było to tylko moje odczucie ;-)
_________________
Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-05-13, 11:07   

Łańcuch ma swoje wady- to na pewno. Dla mnie nie jest problemem raz na sezon wyczyścić naftką łańcuch. Trzeba się liczyć z tym, że okolice przeniesienia napędu będziesz miał zachlapane po całości czarną mazią. Po każdej jeździe w deszczu obowiązkowo smarujemy łańcuch. Trzeba rewidować stan zębatek. O ile tylną widać od razu, o tyle zdawcza jest ukryta pod pokrywą. Sam napęd też kosztuje kilka złotych. Nie musisz kupować jakichś wzmacnianych DIDów, bo i Shadow nie jest demonem mocy :)

Ma też swoje zalety. W związku z mocą generowaną przez silnik na wyjściu mamy mniejsze straty przekładni. Sprawność Kardana wynosi około 87%, a przekładnia łańcuchowa to jakieś 97-98%. Przemyśl temat i rozważ wszystkie za i przeciw :)


Pozdro, Piotrek.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-05-13, 13:52   

burta74, jeździłeś 125 to wiesz jak to jest z łańcuchem w moto.
To teraz pomyśl że nie będzie tego całego czyszczenia, smarowania, sprawdzania stanu zębatek i naciągania łańcucha, a przede wszystkim kosztownej wymiany całego napędu.
Tylko raz na sezon zmienisz sobie olej w wale ( operacja trwa 10min ) i masz święty spokój.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1707
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-13, 14:02   

Cytat:
To teraz pomyśl że nie będzie tego całego czyszczenia, smarowania, sprawdzania stanu zębatek i naciągania łańcucha, a przede wszystkim kosztownej wymiany całego napędu.
Tylko raz na sezon zmienisz sobie olej w wale ( operacja trwa 10min ) i masz święty spokój.
_________________


O to to. Wygoda jest ogromna.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
burta74 
Grzesiek


Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 114
Skąd: wieś pod Warszawą
Wysłany: 2016-05-13, 15:13   

a co tym egzemplarzu sądzicie?

http://olx.pl/oferta/hond...html#e3b6edaffe
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-05-13, 16:05   

1. wersja europejska
2. wysunięte podnóżki, dla wysokiego kierowcy, może być problem z założeniem gmola
3. zbiorniczek płynu hamulcowego chyba nie jest oryginalny.
4, nieoryginalne manetki, do tego brzydkie.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-05-13, 18:24   

garnett, ;-) co to by było jakbyś ją "na żywo" zobaczył :-) ,nic nie ujdzie Twej uwadze
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 18:31   

garnett napisał/a:
4, nieoryginalne manetki, do tego brzydkie.


za to podgrzewane...
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2016-05-13, 19:21   

Dla napędu łańcuchowego daję minusa długiego,jak starego słonia nos.
 
 
Mercurius 
Mario


Motocykl: VT500C XVZ13TF
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 421
Skąd: Derbix
Wysłany: 2016-05-13, 19:56   

Z własnego doświadczenia - kardan jest bezobsługowy - bo jak się zepsuje to trza wymienić na nowy :-P
kardan - łańcuch 1:1
_________________
Witaj Gość
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM