Lightbary ( Instalacja elektryczna) |
Autor |
Wiadomość |
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-03, 16:37 Lightbary ( Instalacja elektryczna)
|
|
|
Witam. Mam zamiar sobie wstawic Lightbary do mojego cienia. Juz wszystko mam prawie zrobione tylko pozostala kwestia instalacji. Oto schemacik jak chce to podlaczyc.
Jesli schemat jest dobry i nie ma zastrzezen to powiedzcie mi tylko jedno. Pod jaki kolor mam sie podpiac do stacyjki zeby uzyskac "+" na przelacznik, ktory poda mi go na przekaznik i zalaczy plus idacy z akumulatora do swiatel. |
|
|
|
|
bartekh2o
Motocykl: VT600 94'
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 81 Skąd: Kowary/Wrocław
|
Wysłany: 2011-10-03, 17:03
|
|
|
atrox3 napisał/a: | Jesli schemat jest dobry |
Wg. mnie jest ok, ale o elektronice mam pojęcie dość "mgliste" :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-10-03, 17:07
|
|
|
Schemat dobry, a plus na stacyjne najlepiej sobie miernikiem znaleźć. Jedną końcówkę miernika do masy, a drugą szukać. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
AJK
Klucznik-Andrzej
Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 4666 Skąd: Wrocław-Rancho AJK
|
Wysłany: 2011-10-03, 18:29
|
|
|
jeden czerwony - ten najgrubszy to jest zasilanie stacyjki z aku , a powinieneś szukac napięcia "po przekręceniu " klucza w stacyjce - też na kablu czerwonyn , lecz troszkę cieńszym .... i tam się podpiąc zasilaniem pod przekaźnik. |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-03, 18:51
|
|
|
no nie ma innego wyjscia bedzie trzebia mierzyc miernikiem :D |
|
|
|
|
TMiN
brzydal
Motocykl: Suzuki Volusia VL800
Wiek: 50 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 465 Skąd: Łódź i Głowno
|
Wysłany: 2011-10-03, 20:19
|
|
|
ja lightbary sprzęgnąłem z długimi..oczywiście przez przekaźnik ale włączam je raze z długimi oryginalnym włącznikiem |
_________________ www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl
Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)
... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :) |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
yarkom
Jarek
Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 246 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
AJK
Klucznik-Andrzej
Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 4666 Skąd: Wrocław-Rancho AJK
|
Wysłany: 2011-10-03, 22:06
|
|
|
podepnij jak napisałem , i będziesz zadowolony. |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-03, 22:12
|
|
|
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. Oczywiście należy użyć bezpiecznik, wyłącznik świateł dodatkowych, przekaźnik.
To rozwiązanie pozwala włączyć i wyłączyć lightbara tylko wtedy kiedy potrzebujemy .
Dlatego schemat atrox3, podoba mi się i to napisałem |
_________________ Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg |
Ostatnio zmieniony przez Bondi 2011-10-03, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-10-03, 22:17
|
|
|
Bondi napisał/a: | Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. . |
Przecież tak jest na schemacie który pokazał |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:46
|
|
|
Jak może zauważyłeś też mam 700. Z przodu postojówki nie mam ale idą kable do tylnej i jeśli ktoś tam już grzebał i nie świecą przednie kierunki to w lampie będzie luźny kabelek pod który też można się podpiąć..
Ja miałem puszczone bezpośrednio z aku ale parę razy zapomniałem wyłączyć i przepiąłem.
Zasilanie lightbarów powinno iść z aku jak na schemacie ale sterowanie najlepiej puścić z tylnej postojówki lub podświetlenia przednich kierunków, i będzie można je włączyć zawsze po włączeniu zapłonu. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-04, 10:33
|
|
|
wszystko przemysle i podepne tak zeby bylo wygodnie i dzialalo na 200%. Jedno jeszcze pytanko mi sie nasunelo. Zaluzmy ze jade sobie w nocy i przez 1,5 godz pala mi sie non stop lightbary. Czy da rade alternator podac napiecie zeby swiecilo swiatlo mijania 55W i lightbary 2 X 55W a zarazem nie rozladuje mi akumulatora? |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1751 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-10-04, 14:20
|
|
|
W vt 600 jest 350w, ale jak jadę z odpalonymi lighbarami to w trasie jest ok, ale w miescie zjada aku niestety. Problem w tym, że tą moc alternator ma przy określonych niemałych obrotach, a tak nie ma takiej wydajności. Dlatego na codzień już nie kursuję na lightbarach, tylko w trasie i w nocy używam.
Dodam, że elektryka jest po przeglądzie, aku nowy i alernator po naprawie (trochę był już wymęczony). Teraz kombinuję jeszcze żeby po sezonie dołożyć mniejsze lampki na ledach, ale dość jasne żeby w dzień było go lepiej widać. Ledy jednak zjadają mniej prądu. Kombinowałem też z upakowaniem do lightbarów diodowych żarówek, ale dają guzik nie światło - są za ciemne do jazdy... |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
|