Szybkie zdychanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Teroon
Marcin
Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 57 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2014-05-10, 15:34
|
|
|
Tak. mierzyłem wszystkie trzy na wszystkich trzech banglało tak samo... |
|
|
|
|
Wytrych
ARTUR
Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-10, 16:09
|
|
|
Nadal obstawiam regulator. |
_________________ Za ściemnianie też płacą... |
|
|
|
|
Teroon
Marcin
Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 57 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2014-05-10, 22:24
|
|
|
Też tak obstawiam....
Teraz kminię tylko czy zwykły regulator tak za 70-100 złotych będzie ok, czy trzeba inwestować w wersję droższa tak za 200-300 złotych... |
|
|
|
|
Marcin14b
Kasztan
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '98
Wiek: 30 Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 152 Skąd: Zapolice
|
Wysłany: 2014-05-11, 19:50
|
|
|
nie bierz żadnych chińczyków i na moto nie oszczędzaj. |
|
|
|
|
Wytrych
ARTUR
Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-11, 23:07
|
|
|
Tylko bogatego stać kupować dwa razy.... |
_________________ Za ściemnianie też płacą... |
|
|
|
|
Strong.str
Motocykl: Honda Shadow VT 700c USA 1984r
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 31 Skąd: Warszawa-Węgrów
|
Wysłany: 2014-05-13, 14:02
|
|
|
Czy macie jakieś namiary na w miarę dobry regulator w przystępnej cenie? |
_________________ Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2334 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2014-05-14, 14:25
|
|
|
Napisz do Wilka, niedawno kupował. |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Teroon
Marcin
Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 57 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2014-05-22, 15:44
|
|
|
No i faktycznie regulator był padnięty. Wymieniłem na nowy i wszystko gra jak należy. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
wolynsky
Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: P-ce/Płock
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:59
|
|
|
Witka,
podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.
Również bardzo szybko rozładowywuje mi się akumulator. W sobotę w południe był naładowany do pełna, w niedzielę wieczorem już był problem z odpaleniem. W między czasie nie jeździłem, a aku jest nowy, kupiony jakieś 2 miesiące temu.
Przy wyłączonej stacyjce pokazuje 12,5V, ładowanie na wolnych obrotach ok 12,8 (włączone światła i pozycje w kierunkach), przy wyższych obrotach ładowanie od 13,5 - 14,4.
Chciałem sprawdzić również pobór prądu przy wyłączonym silniku więc odłączyłem klemę +, multimetr ustawiłem na pozycję "20m" i podłączyłem kabelek COM do słupka + aku, a VΩmA do klemy którą zdjąłem. Na wyświetlaczu mi wychodzi -0,47 To dobrze czy źle ??
Wydaje mi się że ładowanie jest za niskie przy wolnych obrotach, ale przy wyższych już jest chyba ok, więc nie wiem czemu tak szybko pada.
Jakieś pomysły ?? |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2014-07-16, 08:35
|
|
|
Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań.
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V]. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
wolynsky
Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: P-ce/Płock
|
Wysłany: 2014-07-16, 12:47
|
|
|
Gibek napisał/a: | Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań.
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V]. |
Wczoraj odłączyłem aku, dzisiaj zabrałem go do elektryka, aku sprawne, naładowane i pojemność też ok. Po rozmowie z elektrykiem dochodzę jednak do wniosku że to może być regulator,gdyż jak sam stwierdził, na wolnych obrotach nie mam ładowania bo 12,6-12,8 to nie ładowanie.
Chciałem zmierzyć ile prądu pobiera motocykl przy wyłączonym zapłonie, żeby wyeliminować jakiegoś złodzieja ;)
Może ktoś podrzucić jeszcze jak sprawdzić alternator ? Będę wtedy pewny.
Pozdr. |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2334 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
|
|
|
|
wolynsky
Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: P-ce/Płock
|
Wysłany: 2014-07-16, 17:01
|
|
|
potfur napisał/a: | http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17796 |
Dzięki za link, czytałem, ale chodziło mi dokładne FAQ jak to zrobić czyli jak ustawić miernik, którą końcówkę miernika do którego kabla itd. taki przewodnik od A do Z. Oczywiście może być na PW.
Pozdr. |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2334 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2014-07-17, 07:08
|
|
|
Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary). |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
wolynsky
Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: P-ce/Płock
|
Wysłany: 2014-07-17, 13:49
|
|
|
potfur napisał/a: | Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary). |
Dzięki, właśnie o takie info mi chodziło. Wynika że altek jest dobry, na średnich obrotach 31V, na wysokich 65 V na wszystkich kablach.
Zamówiłem już regulator, jutro pewnie będzie i się okaże jak sytuacja wygląda.
Dzięki jeszcze raz i pozdr.
[ Dodano: 2014-07-21, 21:42 ]
No i po wymianie regla, wszystko ok, choć stary przeładowywał przy wysokich obrotach i trochę wykończył nowy aku. Z pomocą przyszedł kolega, a dokładniej jego prostownik z funkcją regeneracji i aku odzyskał pojemność, regel działa jak należy, można latać ...
Dzięki za pomoc i wskazówki.
Pozdr. |
|
|
|
|
|