/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kierownica patrzy na lewo.
Autor Wiadomość
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2009-12-30, 18:56   Kierownica patrzy na lewo.

Sprawdzałem domowym sposobem zbieżność,kolejność motoru i zauważyłem że kierownica patrzy na lewo,wydaje mi się że to wina jednej tarczy hamulcowej że jest tylko z lewej i teleskop skręca czy coś innego.Co można poradzić na to,Mieszkam w górach i dużo jeżdzę po zakrętach a wiadomo czasami trzeba ostro przyhamować choć staram się dwoma hamować ale i tak przy tej masie cały ciężar dusi na przód.Czy da się to jakoś wyprostować.
 
 
-gumis- 
V2 i kardan


Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 208
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 2009-12-30, 22:14   

Domowymi sposobami to wiesz... nie na 100% możesz to stwierdzic ,ale jesli tak piszesz ,że ,,patrzy na lewo" to albo kiera krzywa albo lagi (wymieniałeś ostatnio olej lub uszczelniacze?) Najszybciej to sprawdzisz kiere (też domowym sposobem) kładąc ją na płaskim, prostym podłożu (tak aby koncówki kiery i miejsce mocowania do półki opierały się o tą powierzchnie) i dokonujesz pomiarów czym tam masz pod ręką byle wskazywało. Porównujesz lewą str do prawej i już masz obraz jakości Twojej kiery. Jeżeli tam okaż się OK to szukaj problemu w lagach (nie polecam prostowania w warunkach domowych) Ewentualnie możesz się doczepic mocowania kiery do półki ,ale tylko wtedy jeśli jest zamocowana na ,,gumie" tzn w miejscach łączenia (kierownicy i mocowań z półką) jest guma aby zredukowac drgania. Może tam jest już jakiś luz...
_________________
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2009-12-31, 16:29   Re: Kierownica patrzy na lewo.

Dinar napisał/a:
Sprawdzałem domowym sposobem zbieżność,kolejność motoru i zauważyłem że kierownica patrzy na lewo,wydaje mi się że to wina jednej tarczy hamulcowej że jest tylko z lewej i teleskop skręca czy coś innego.Co można poradzić na to,Mieszkam w górach i dużo jeżdzę po zakrętach a wiadomo czasami trzeba ostro przyhamować choć staram się dwoma hamować ale i tak przy tej masie cały ciężar dusi na przód.Czy da się to jakoś wyprostować.




Zobacz czy kiera , czy tuleje na mocowaniu kierownicy- nawet przy lekkim śloizgu kwalifikują się do wymiany ,gdyż przenoszą naprężenia podczas uderzenia - Andryszek może potwierdzić to o czym mówię -a może nawet wklei zdjęcie
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2009-12-31, 17:25   

Właśnie półka idzie krzywo popuszczałem na teleskopach i trochę naciągłem ale to musi być skrzywienie,po pierwszym hamowaniu z powrotem wraca.Chyba bez kompletnego rozebrania się nie obejdzie.
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2010-01-02, 20:50   

Dinar napisał/a:
Właśnie półka idzie krzywo popuszczałem na teleskopach i trochę naciągłem ale to musi być skrzywienie,po pierwszym hamowaniu z powrotem wraca.Chyba bez kompletnego rozebrania się nie obejdzie.






Ale patrzyłeś na półkę względem kierownicy :mrgreen: -a tam tkwi problem
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-01-02, 22:01   

Sytuacja dość dziwna powiem szczerze.

Jeżeli piszesz że próbowałeś wyprostować ręcznie domowym sposobem(co już jest nie zrozumiałe) i było O.K. a przy pierwszym mocniejszym hamowaniu sytuacja wracała do poprzedniego stanu to być może masz nie dokręcone dokładnie lagi że się tak wyrażę do pułki i dla tego masz wrażenie że kierownica Ci źle patrzy przy, czy po hamowaniu. Nie słyszałem aby komuś podczas nazwijmy to mocnych hamowań krzywił się układ kierowniczy.

Po prostu sprawdź mocowania lag, dokręcenie osi koła, tarczę hamulcową, zacisk i tak jak piszą poprzednicy samą kierę.

No i napisz czy czasami Twoja maszyna nie jest po konkretnym dzwonie. bo wtedy rozwiał byś wątpliwości co do krzywej kiery a tym bardziej ramy Twojego motocykla.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2010-01-04, 12:45   

Nie znam historii moto bo rok temu sprowadzony był z USA [odkupiłem od znajomego] jeżeli wszystko poodkręcam np.koło zdjęte,poluzowane lagi pod lampą i półka,ruszając lagami w miejscu mocowania koła skręca się w lewo prawo półka miejsce mocowania kiery,dodam że w czasie jazdy sciągało w prawo lekko jak puściłem kierownicę.Jak już pisałem muszę rozmontować teleskopy i wtedy zobaczyć co jest grane.
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-04, 15:30   

Dinar-używaj znaków interpunkcyjnych! Ciężko w ogóle zrozumieć o co Ci chodzi...
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-01-04, 16:25   

Bez urazy ,,Dinar'' ale ciężko wywnioskować z Twojego pisania o co dokładnie chodzi...



Nie załamuj się, gdy zdemontujesz teleskopy o których piszesz, to i tak bez zaglądania do środka i wymiany hydrolu nic w zawieszeniu nie poprawisz, ale faktycznie na oko możesz stwierdzić, powtarzam na oko, czy lagi są proste.



A może daj się karnąć któremuś ze swoich znajomych i będziesz miał bezstronną opinię na temat układu hamulcowego i kierowniczego Twojej maszyny.



Piszę tak dla tego, że jeździec przyzwyczaja się do swojego siodła do tego stopnia że wsiadając dopiero na inny motocykl czuje zasadniczą różnicę, np że kierownica krzywa, że ściąga nie w tą stronę itp, co jakby nie odnosi się do Ciebie, ponieważ Ty widzisz że jest coś nie tak, jednak poeksperymentować warto. A nusz okaże się że masz tylko złe wyobrażenie o swojej maszynie.



Jeżeli to nie pomoże to albo sam demontuj, mierz, licz, smaruj, wymieniaj płyny, albo do najbliższego mechanika,
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2010-01-04, 20:21   

Trochę zagmatwałem bo odpowiedz na dwa tematy,wymontuje teleskopy to wtedy dam znać.
 
 
Kamo04
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-04, 22:44   

A widzisz. Mam, a może miałem podobnie. Moja Hondzia też miała krzywą kierownicę względem półek. Półki z resztą też odchodziły. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie uciekała w żadną stronę podczas jazdy - sprawdzane przez dwie osoby z doświadczeniem. Napisałem, że może miałem ten problem gdyż przez zimowe wieczory wymieniłem kiere na nową, oddałem lagi i półki do prostowania (już są ok) i wymienili mi sztycę na nową. teraz wizualnie jest ok, wszystko prosto. Tylko że, tak zastanawiam się nad riserami i tulejami w górnej półce czy będzie ok, bo to nie wymieniane :-/ Zobaczymy jak się będzie prowadziła z wiosny... A do tego jeszcze daleko :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-01-04, 23:00   

Kamo04 napisał/a:
Napisałem, że może miałem ten problem gdyż przez zimowe wieczory wymieniłem kiere na nową, oddałem lagi i półki do prostowania (już są ok) i wymienili mi sztycę na nową. teraz wizualnie jest ok, wszystko prosto.




Co by się tylko nie okazało że będzie ściągać, teraz.

- żartowałem.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-05, 13:07   

ja podejrzewam, że może masz zle skreconą ośkę koła- jest na niej wygrawerowana kreska, która musi się pokrywać z zewnętrzną krawędzią lagi. Poza tym sprawdz, czy obie lagi wystają w tym samym stopniu z górnej półki. U mnie byla różnica około 1 mm i po skorygowaniu od razu poczułem różnicę w prowadzeniu motocykla. Przyszło mi jeszcze do głowy, że mogą być poluzowane sruby mocujące przedni błotnik. Pod blotnikiem jest stalowy element, ktory usztywnia dolne golenie amortyzatorów - jesli jest zle skręcony, to może powodować pływanie przedniego koła...
 
 
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2010-01-05, 13:24   

intruz napisał/a:
ja podejrzewam, że może masz zle skreconą ośkę koła- jest na niej wygrawerowana kreska, która musi się pokrywać z zewnętrzną krawędzią lagi. Poza tym sprawdz, czy obie lagi wystają w tym samym stopniu z górnej półki. U mnie byla różnica około 1 mm i po skorygowaniu od razu poczułem różnicę w prowadzeniu motocykla. Przyszło mi jeszcze do głowy, że mogą być poluzowane sruby mocujące przedni błotnik. Pod blotnikiem jest stalowy element, ktory usztywnia dolne golenie amortyzatorów - jesli jest zle skręcony, to może powodować pływanie przedniego koła...
Sprawdzę to wszystko o czym piszesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM