VT500 - modyfikacje |
Autor |
Wiadomość |
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-13, 22:08 VT500 - modyfikacje
|
|
|
Tak sobie pomyślałem, ze może warto byłoby opisać jakieś ciekawe modyfikacje naszych moto
Miałem ostatnio drobny problem, że moto potrafiło mi zgasnąć przy próbie odkręcenia manetki podczas np ruszania z miejsca na światłach.
Czasem po zgaszeniu rozgrzanego silnika (np aby zatankować) też trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem aby odpalił.
Nie ukrywam, że „ciut” irytujące to było więc zrobiłem dzisiaj mały experyment - zamontowałem przekaźnik, którym zasiliłby same cewki zapłonowe bezpośrednio z accu (przez bezpiecznik oczywiscie).
Efekt: pozytywny!
Moto bez kłopotów pali czy to zimny czy gorący.
Niestety - w ponad 30 letnim moto stan techniczny połączeń w instalacji elektrycznej jest po prostu „taki sobie” i na każdym połączeniu mamy jakiś spadek napiecia a to w tym przypadku wpływało na mniejszą energię iskry.
Wydaje mi się, ze największym problemem w tym moto jest ta skrzynka połączeniowa pod reflektorem no ale trochę problematyczna jest jej likwidacja czy naprawa.
Przekaźnik aktualnie zamontowany na probę wisi sobie obok cewek - teraz trzeba będzie go gdzieś schować aby nie bał się deszczu.
Wcześniej zamontowałem przekaźniki do światła mijania, lightbarów i pozostałych akcesoriów - teraz dojdzie jeszcze jeden. |
|
|
|
|
JaMag38
Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 44 Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 47 Skąd: Zamość, lubelskie
|
Wysłany: 2021-07-16, 08:03
|
|
|
Dobry pomysł z wstawianiem przekaźników w instalację. Jedyny minus to brak miejsca na ich "schowanie". Generalnie te nasze Hanki mają bardzo mało miejsca na takie dodatki ale taki już ich urok. Jestem zwolennikiem wszelkich zmian jeśli tylko poprawiają bezpiczeństo i komfort kierującego. |
_________________ Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-07-16, 09:25
|
|
|
Fakt - miejsca za wiele nie jest wiec warto iść w kierunku przekaźników małogabarytowych ale i tak bezpieczniki trzeba umieścić w takim miejscu aby nie było konieczne rozebranie połowy moto celem ich wymiany. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2021-07-17, 21:27
|
|
|
Ja mam moto z 86" roku i nie mam tej puszki pod lampą. Wcześniej miałem 83" i tak jak napisałeś po tankowaniu zaraz ją odpalić to nie lada gratka. A ta 86" pali jak ścigacz, tylko bzyk i chodzi. |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
pokrak
Motocykl: Honda Shadow VT-500C 86r.
Wiek: 44 Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2021-08-12, 18:14
|
|
|
Przednia lampa od ursusa c360 po małych modyfikacjach
W trakcie rozkminy tylni błotnik od wcześniejszego modelu
Kierunkowy od vt600 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-08-12, 20:42
|
|
|
pokrak - wersja 83-84 ma inne (krótsze) mocowanie lampy niż w późniejszych wersjach. Zresztą w tych wczesnych rocznikach mamy oryginalnie lampę prostokątną.
Ale pokaż proszę adaptację lampy z C360 bo ciekaw jestem |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
pokrak
Motocykl: Honda Shadow VT-500C 86r.
Wiek: 44 Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2021-08-16, 14:31
|
|
|
Marecki napisał/a: | pokrak - wersja 83-84 ma inne (krótsze) mocowanie lampy niż w późniejszych wersjach. Zresztą w tych wczesnych rocznikach mamy oryginalnie lampę prostokątną.
Ale pokaż proszę adaptację lampy z C360 bo ciekaw jestem |
Właśnie te prostokątne kształty zmusiły do poprawy designu bo po prostu mi się nie podobały.
Porobię zdjęcia i umieszczę |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-24, 12:31
|
|
|
Ja z dodatkowych przeróbek to oprócz lightbarów (przez przekaźnik) i ostatnio Twojej koncepcji z dodatkowym zasilaniem cewek, dorobiłem sobie kontrolkę wysunięcia stopki - bo przyznam, że nie raz zdarzyło mi się w pośpiechu ruszać z wysuniętą :/
Dodatkowo, poprzedni właściciel (któryś z nich w każdym razie) zamontował w schowku w oparciu (wersja 1986) dodatkowy zbiornik płynu chłodzącego z czujnikiem poziomu. Ten zbiornik jest połączony z fabrycznym rurką. A z czujnika poziomu płynu mam również wyprowadzoną kontrolkę na pulpit wskaźników. No i trzecia kontrolka świecąca w momencie uruchomionego wentylatora (+ oczywiście przycisk do ręcznego włączania). Zakładam, że obie te sprawy musiały mieć swoją przyczynę pewnie w przegrzewaniu moto. Kiedy go kupiłem to miałem sporo prostowania co do układu chłodzenia: termostat, czujnik załączania wentylatora, chłodnica itp, ale sumarycznie pozostawiłem ten dodatkowy zbiornik z wskaźnikiem bo stwierdziłem, że przydatny i ciekawy patent no i na pewno mi płyn nie ucieknie ... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-09-24, 14:58
|
|
|
Zawsze w tym miejscu można byłoby dodatkowy …. zbiornik na paliwo dać |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-27, 21:07
|
|
|
Albo bidon na whisky... ;) |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
|