Wyciek paliwa z wężyka pod motocyklem |
Autor |
Wiadomość |
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 16:48 Wyciek paliwa z wężyka pod motocyklem
|
|
|
Witajcie, mam problem
Po odpaleniu motocykla na parę minut (stał kilka dni) zauważyłem, że po zgaszeniu silnika zaczyna się wyciek paliwa z rurki zlokalizowanej na dole pod ramą:
Wrzucam zdjęcia tej rurki (w zasadzie rurek bo są dwie, cieńsza i grubsza, cieknie z grubszej):
Gdy silnik pracuje nic nie cieknie. Wyłączam go i zaczyna lecieć paliwo z rurki, czasem sobie kapie nawet pół godziny.
Co to może być? Kupiłem go niedawno, łącznie przejechałem nim może z 30 kilometrów, nie zauważyłem wcześniej takiego objawu.
Pomożecie? |
|
|
|
|
czachar
czachar
Motocykl: honda shadow VT1100C3 aero
Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2018 Posty: 262 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2021-03-15, 18:03
|
|
|
Coś mi to wygląda na jakieś odpowietrzenie baku.
Tankowałeś ostatnio?
Ps. co to za maszyna za moto - Syrena??? |
_________________ Pięknie jest bez podpisu ... |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 18:06
|
|
|
Hej, w manualu do motocykla te rurki są nazwane jako "drain tubes" - czyli jakiś drenaż/odprowadzenie.. Wyciek następował po chwili pracy silnika zarówno na prawie pustym baku jak i na pełnym.
Za motocyklem chyba Syrena, ale pewności nie mam bo jeszcze nie widziałem nigdy bez pokrowca :) |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2021-03-15, 21:50
|
|
|
Sądząc po objawach zaciął ci się któryś zaworek iglicowy w komorze pływakowej gaźnika. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 21:58
|
|
|
Hej dzięki, mogę coś z tym sam zrobić czy nie warto się męczyć i oddać gdzieś? |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2021-03-15, 22:13
|
|
|
Myślę że trzeba zdemontować i przejrzeć gaźniki. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 22:51
|
|
|
Jestem odrobinę załamany, poszedłem przed chwilą do motocykla, odwijam pokrowiec a w nim ulane jak w hamaku pod spodem z 3 litry benzyny, wszystko mi się rozlało po parkingu. Wkręciłem jakieś śruby w te wężyki, zakręciłem kranik pod bakiem, cieknie dalej po kropelce. Bak pełny, nie wiem czy do rana nie zleci wszystko.. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 23:05
|
|
|
Najprościej to spuścić paliwo, kranik do remontu, a gaźniki przynajmniej do regulacji. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 295 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-03-16, 07:58
|
|
|
Cześć. Zacząłbym od sprawdzenia całej drogi jaką przebywa paliwo od baku (sprawdź szczelność wysztkich przewodów paliwowych i króćców) aż do wężyka którym paliwo wycieka na ziemię. Czasami przyczyna jest prozaiczna - z wiekiem guma się starzeje i robi się krucha. Wężyki paliwowe potrafią pęknąć w bardzo niewidocznym i specyficznym miejscu, a przy włączonym silniku i pracującej pompie paliwa masz zmiany ciśnienia w układzie paliwowym, które powodują, że paliwo się sączy. W swojej wiekowej Hance z 1985 wymieniłem (przy nieocenionej pomocy Kolegi Marudy) praktycznie wszystkie węże paliwowe i mam święty spokój. To, że wyciekło Ci jak piszesz około 3 litrów na ziemię kiedy silnik nie pracuje wskazuje moim zdaniem, że problemem może być właśnie nieszczelność przewodów albo samego króćca przy baku- bądź nieszczelność samego baku (skoro zakręcenie magicznego kranika pod bakiem nie pomaga i duża ilość paliwa dalej się sączy - dla świętego spokoju sprawdź sam zaworek czy się z niego sączy). |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 08:47
|
|
|
A to przypadkiem nie jest odpowietrzenie komory pływakowej?
Jeśli tak to zawór pływaka nie trzyma - gaźnik do wyjęcia |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 10:25
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Przypomniało mi się, że gdy sprawdzałem czy cieknie na włączonym silniku to sam zaczął dodawać gazu. W pierwszej chwili sądziłem, że to coś z rolgazem (jestem w trakcie wymiany kierownicy, myśłałem, że może linki do podregulowania), ale wygląda na to, że to faktycznie przelewany gaźnik, przez chwilę paliwo się spala normalnie, a jak go zalewa to już się rozpędza.
Umawiam mu na jutro lawetę. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 10:58
|
|
|
Masz możliwość zakręcenia kranika w zbiorniku? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 11:00
|
|
|
Kranik jest zakręcony, ale i tak kapie z rurek. Wkręciłem w nie jeszcze śruby, żeby to zminimalizować, natomiast wyciek nie ustaje. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 11:22
|
|
|
Ciekawe czy w ogóle kranik zamyka paliwo? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 11:35
|
|
|
Zakręciłem wczoraj wieczorem, rano nadal po kropelce kapało, plama pod motocyklem była widocznie mniejsza. Być może zlatuje już tylko to co zostało w gaźnikach / gaźniku, albo kranik nie zamyka i leci z baku, tylko śruby w wężach spowolniły wyciek. |
|
|
|
|
|