Czy 4 biegi to nie za mało? |
Autor |
Wiadomość |
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-01-07, 21:15 Czy 4 biegi to nie za mało?
|
|
|
Witam.
Mam na oku VT600 VLX (wersja USA) z 1999 roku. Z tego co czytam ma tylko 4 biegi. Pomijając inne sprawy (pojadę do serwisu na sprawdzenie) mam pytanie do użytkowników: czy to nie jest za mało?
W instrukcji wyczytałem przełożenia:
1 - 2.571 (36/14)
2 - 1.700 (34/20)
3 - 1.227 (27/22)
4 - 0.931 (27/29)
Często bywa, że najwyższy bieg ma w różnych skrzyniach bardzo zbliżone przełożenie (być może w wersji 5-biegowej najwyższy bieg ma podobne przełożenie). Jak to wygląda w Shadowce? |
|
|
|
|
Robercik
Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 326 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2021-01-07, 21:51
|
|
|
W sumie jak dla mnie to w sam raz. Przynajmniej co chwilę nie muszę machać stopą i zmieniać biegów. Ale jednak czasem przydałby się ten piąty bieg.. No ale co zrobić - tak szoguny (jak to określił poprzedni Prezydent) wymyśliły.. |
_________________ Primum non nocere |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2021-01-07, 22:54
|
|
|
...a jakbyście mieli skrzynie 5-tkę, to byście szukali szóstego... Czwarty bieg w VT 600 ma takie samo końcowe przełożenie co skrzynia pięciobiegowa. Czwórka jest bardzo uniwersalna. Można pokminić ze zmianą zębatek przy wymianie napędu. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-01-08, 07:24
|
|
|
@towalsky - i o to mi chodziło. Sprawdziłem Cię i znalazłem, dobrze mówisz.
Przełożenia dla VT600 - skrzynia 5 - biegowa.
1 - 2.571
2 - 1.777
3 - 1.380
4 - 1.125
5 - 0.961
Wynika z tego, że najwyższy bieg w 4-biegowej ma nawet odrobinę niższe przełożenie niż w 5 - biegowej. Od teraz wyznaję zasadę, że nie ma mniej biegów tylko rzadziej |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 311 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2021-01-08, 09:21
|
|
|
Moją VT-750 ,dosyć dużo jeździłem z kolegą ,który śmigał 600-ką z 4-ma biegami i wprawdzie to dziwne ,ale jego motocykl szedł lepiej niż mój . Fakt ,że spalanie też miał większe ,ale o osiągi na 4 biegowym nie musisz się martwić . |
|
|
|
|
mcmlxix
Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54 Dołączył: 18 Gru 2020 Posty: 108 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-01-08, 10:59
|
|
|
@powolny Nie no.. ja się będę uczył dopiero jeździć i komary to mi się będą o tył kasku rozbijać pewnie, więc na osiągach mi nie zależy.
Ważne, że jak czytam, wersja 4-biegowa nie będzie mnie jakoś ograniczać czy też nie będzie mi silnik wył przy 70km/h |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2021-01-08, 11:13
|
|
|
Nasz kolega Gieo ma 800-kę, ze Stanów. Zbiornik paliwa chyba 10 litrów i 4.biegowa skrzynka biegów. Wydawać by się mogło, że na tamtejszy rynek, to wszystko się wylansuje, aby było duuuuże. Jeżdżąc z Gieo wcale nie było widać braku 5. czy 6.biegu. Częściej musiał tankować. 😁 |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 311 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2021-01-08, 13:26
|
|
|
Na europejskie wersje VT-750 mówi się wykastrowana 750-tka ,a to ze wzgl. na to że chcieli ją podciągnąć pod A2 i ...wykastrowali koniki . Plusem jest znikomy apetyt na wachę ,szczerze to moja ADV-250 pali więcej niż Shadowka . |
|
|
|
|
Fr0g
pan Wyindywidualizowany
Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 1570 Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
|
Wysłany: 2021-01-08, 14:17
|
|
|
nie martw się "czwórką". i jak Towalsky pisze: mały trik przy wymianie napędu i palić mniej będzie a elastyczności nie straci.
Co do komarów na kasku, to żebyś się nie zdziwił jak na piątej przejażdżce sprawdzisz do jakiego kąta wychyla się wskazówka prędkościomierza na budziku |
_________________ -> Oddaj proszę 1% podatku <-
Moja VT 600 |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1052 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2021-01-09, 18:02
|
|
|
tu nie w ilości biegów, ale w mocy sprawa :) moja 92r ma 41 kM, z tego co widzę to USA 99r ma jeden gaźnik więc moc ok 36 kM, porównując (a porównywałem) różnica jest w przyspieszeniu, dlatego w tamtych latach "na europę" szły 5 biegowe (krótsze biegi), które miały trochę zniwelować tą różnicę .
Najprzyjemniej w 600 jedzie (na słuch) się przy prędkościach ok 90-95 km/h, oczywiście bez problemu można szybciej, choć już mniej przyjemnie i niestety kończy się to dużą ilością kawy ;).
Według mnie właśnie starsze dwu gaźnikowe wersje mają "fajniejszą" charakterystykę oddawania mocy, choć potrafią troszkę więcej "łyknąć", i i sprawiać troszkę więcej zabawy przy serwisowaniu.
ps: i bardzo się cieszę, że moja 600 ma "tylko" 4 biegi :) |
|
|
|
|
slawekhrabia
Motocykl: Honda Shadow vt 600
Dołączył: 08 Cze 2020 Posty: 12 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 2021-02-28, 14:14
|
|
|
Dobrze chłopaki doradzają :) jak 4 biegi wydają Ci sie mało to pomyśl nad mniejszą zębatką na tył i bedzie super:) motocykl nie straci odczuwalnie na przyspieszeniu a obroty silnika spadną przy danej prędkości. U mnie zmieniłem na 40 zębów. Mieszkam na podkarpaciu duzo górek i nie muszę redukować bo motocykl daje radę :) jeżdżę sam bez balastu z tyłu kanapy. Dopiero po przekroczeniu 130 km/h jakoś mu ciężko sie dalej rozpędzać :) i potrzeba długiej prostej żeby maksa osiągnąć :). |
_________________ SlawekHrabia |
|
|
|
|
Japa
Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 968 Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
|
Wysłany: 2021-03-01, 21:37
|
|
|
Jazda na 4 biegach VT600 solo jest super.
Wiem, bo miałem i jeżdziłem |
|
|
|
|
|