Brak iskry na drugim garczku. |
Autor |
Wiadomość |
JackSoft
Jacek
Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
|
Wysłany: 2020-08-23, 22:14 Brak iskry na drugim garczku.
|
|
|
Witam szanowne grono. Zaczęło się niewinnie. Jakieś zaniki iskry na drugim garczku. Wymieniłem świeczki i spokój. Pomyślałem, że jakieś przebicie. Za jakiś czas temat się powtórzył, więc znów podmieniłem świece i znów ustało. Pomyślałem, że świece są jakieś gorsze teraz. Ale to było tylko prychanie, a ostatnio zgasła całkiem. Cały czas problem z drugim cylindrem. Jak wprowadziłem Hanke na wyższe obroty, to jeszcze coś łapała i strzelała. Zakładałem cewkę, ale okazała się dobra. Potem za podpowiedziami Marudy, sprawdziłem impulsatory. Jeden szalał i pokazywał nie spójne rezystancje w skali od 400 ohm, aż do 7 Kohm. Właśnie od drugiego cylindra. Pomyślałem, że mam usterkę zlokalizowaną. Został wymieniony. Przy okazji zregenerowałem sprzęgło i miałem okazję spotkać Marudę osobiście Ale do meritum. Obecnie wszystko jest złożone, rezystancja impulsatorów jest stabilna i na poprawnym poziomie, ale niestety nie usunęło to problemu. Dalej nie ma iskry na drugim garze. Cewki zamienione miejscami i nic. Rezystancja na wtórnym i pierwotnym cewek jest ok. Mieści się w normie wypisanej w serwisówce. Natomiast zauważyłem pewną nieprawidłowość. Zasilanie na cewkę pierwszego cylindra wynosi od 2 do 4V i sobie faluje. Czyli według serwisówki, tak jak powinno być. Natomiast na drugą cewkę, od drugiego cylindra (tego co nie pali) zasilanie na cewce jest na poziomie 9, a czasem 10V i jest raczej stałe (znaczy nie faluje). Rozebrałem nawet Moduł, ale nic tam dziwnego nie widzę na oko. Po sprawdzeniu diód i tranzystorów (pod kątem przebicia) nic niepokojącego nie stwierdziłem. Oczywiście sprawdzałem je w układzie, nie wylutowywałem, bo wszystko jest zalane jakimś lakierem, czy czymś zabezpieczająco pod kątem wilgoci. Wszystkie kostki rozebrałem, wyczyściłem, podoginałem i prysnąłem kontaktem. Tak naprawdę moje pomysły się skończyły i nie wiem co dalej zrobić. Poproszę o jakieś sugestie, bo nie ruszę z miejsca Może ktoś miał podobny problem, lub ktoś ogarnia elektrykę. Pacjent to VT1100 z 86r.
Pomóżcie proszę.
Dzięki. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-08-23, 22:40
|
|
|
Coś mi nie pasuje - jak dokonałeś pomiaru napięcia na cewkach?
Wzgledem czego mierzyłeś? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
JackSoft
Jacek
Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
|
Wysłany: 2020-08-23, 23:04
|
|
|
Marecki napisał/a: | Coś mi nie pasuje - jak dokonałeś pomiaru napięcia na cewkach?
Wzgledem czego mierzyłeś? |
Cewka jest zasilana 2 przewodami + i - Napięcie na nich pojawia się w momencie rozruchu i jak już jest odpalony motocykl. W serwisówce jest nawet o tym wzmianka, że napięcie powinno wynosić od 2 do 4V i faluje. I tak właśnie jest na pierwszej cewce. W VT1100 styki po stronie zasilania są lutowane. Natomiast w VT500 są na wsówki (konektorki). Nie wiem dokładnie o co pytasz... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-08-23, 23:25
|
|
|
Muszę popatrzec w wolnym czasie na schemat VT1100 ale .... w VT500 jeden buegun cewki jest zasilony z kill-switch’a wiec jest tam pełne 12V (wzgledem masy oczywiście).
Drugi zacisk cewki idzie do modułu wiec tam pojawia się „masa” w momencie, gdy ma być wygenerowana iskra.
Zakładam, że układ zapłonowy u Ciebie raczej podobnie powinien być zrealizowany i stad było to moje pytanie. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-08-23, 23:36
|
|
|
Prawdopodobnie uszkodzony jest moduł, można to sprawdzić np.za pomocą żarówki - podłączyć zamiast cewki 21W żarówkę. Powinna na krótko zgasnąć w momencie gdy jest normalnie iskra. Iskra pojawia się w chwili gdy przestaje płynąć prąd w cewce. |
|
|
|
|
JackSoft
Jacek
Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
|
Wysłany: 2020-08-23, 23:45
|
|
|
AMarek napisał/a: | Prawdopodobnie uszkodzony jest moduł, można to sprawdzić np.za pomocą żarówki - podłączyć zamiast cewki 21W żarówkę. Powinna na krótko zgasnąć w momencie gdy jest normalnie iskra. Iskra pojawia się w chwili gdy przestaje płynąć prąd w cewce. |
Niestety, też zakładam, że to moduł. Tak jakby był uszkodzony jeden kanał. Spróbuję jutro, tego zabiegu z żarówką. Mam odłączyć zasilanie od tej cewki i zamiast niej wpiąć żarówkę od kierunków?.
A jeśli to moduł, to podobno jest jakaś firma zajmująca się zdiagnozowaniem i naprawą. Ma ktoś namiar na nią? Jakie to są koszta? A może ktoś z forumowiczów ma takowy na sprzedaż? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-08-24, 00:00
|
|
|
Żarówka-tak. Może w module jest jakaś przerwa, "zimny lut" ? |
|
|
|
|
JackSoft
Jacek
Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
|
Wysłany: 2020-08-24, 00:09
|
|
|
AMarek napisał/a: | Żarówka-tak. Może w module jest jakaś przerwa, "zimny lut" ? |
Dobrałem się do niego od strony elementów, muszę popatrzeć od drugiej strony. Wiem, że jest to druk dwustronny. Ciężko cholerstwo wydłubać. Masz jakiś patent? |
|
|
|
|
Marcik 1100
Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-24, 01:57
|
|
|
Witam,
Ja bym zrobi to nastepujacej kolejności:
1. Sprawdził przewody czy nie zwierają do masy.
2. Odpiął moduł o którym wspominam w dalszej korespondencji.
3. Na końcu szukał specjalisty od głównego modułu.
Po sprawdzeniu przewodów, Odłącz moduł odcinające zapłon, ten z czterema kabelkami można bez niego moto odpalić, tylko pamiętaj, aby nie wkręcać na obroty, ponieważ silnik bez tego modułu nie ma odcięcia zapłonu.
Jeżeli coś w nim padło i podaje cały czas -to niestety iskry nie będzie.
Do cewek masz doprowadzone +12V po włączeniu zapłonu, iskra jest generowana po podaniu i odcięciu -12V sterowane przez moduł, dlatego napięcie pojawia się „falująco” i w zakresie 2-4V. Jeżeli na drugiej cewce masz stałe napięcie w okolicach 10V to znaczy że jeden z modłów podaje cały czas - lub któryś z przewodów od problematycznej cewki dotyka do masy i iskry nie będzie.
Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2020-08-24, 19:41
|
|
|
Sprawdź przewody i fajki a w fajkach dokrec główkę w jej wnętrzu bo jak ma luz to potrafi wypalić sobie w koło i nie styka |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-08-24, 23:46
|
|
|
JackSoft napisał/a: | Wiem, że jest to druk dwustronny. Ciężko cholerstwo wydłubać. Masz jakiś patent? |
Nie wiem jak dokładnie wygląda ten moduł, zakładam że jest podobny do innych z tego okresu. Trzeba obejrzeć uważnie ścieżki od połączenia przewodu od cewki do tranzystora mocy, jeżeli jest podobnie jak w vt 500 to trzeba dokręcić tranzystor i przelutować nóżki, lakier niestety należy zdrapać. |
|
|
|
|
JackSoft
Jacek
Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
|
Wysłany: 2020-09-09, 14:00
|
|
|
Problem był bardziej złożony, niż się wydawało.
Zgasła iskra na drugim cylindrze. Okazało się, że jest uszkodzony impulsator. Przy okazji tego, że musiałem rozebrać silnik od strony sprzęgła, zrobiliśmy sprzęgło z Marudą i podklepaliśmy sprężynę. Teraz jest super. Dzięki Sławku Po złożeniu wszystkiego, znów zonk, iskry dalej nie ma Więc znów zaczęło się kopanie. Po sprawdzeniu innych opcji, padło na moduł. Po rozebraniu, okazało się, że jedna zenerka dostała przebicia. Wymieniłem. Odpalam i.... I jest super! Więc portki na tyłek, katana i skorupa na głowę Objechałem miasto, zatankowałem... Jest git! Wjechałem do garażu i zostawiłem na wolnych, aż się załączy wiatrak. Odczekałem i próbuję przygazować, no i muka! Nie wkręca się na obroty i sadzi marchewy w wydech! Emocje mi opadły i pończochy też... Wywlekłem ponownie moduł. Posprawdzałem wszystko i jest dobrze. Nie podobały mi się za to kilka lutów. Były, takie podejrzane. Więc wziąłem lutownicę w garść i przelutowałem cały moduł. Posklejałem, poskładałem i??? Idziała, super! Zrobiłem wczoraj trochę km. Nic się nie działo. Mało tego, jakby się Hanka żywsza zrobiła Może iskra jest lepsza, nie wiem. Ważne, że działa O to wszystko, znów jestem mądrzejszy Dzięki wszystkim za różne sugestie A w szczególności dla Marudy |
|
|
|
|
mavarick
Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 488 Skąd: Gorzanów
|
Wysłany: 2023-09-04, 16:39
|
|
|
Witam mam taki sam przypadek
Na przednim mam napięcie 2-3V a na tylnym który nie ma iskry 7V
nie Patrzyłem który gdzie idzie do jakiego modułu ale chyba dojdę po kolorach kabli
Napisałeś ze uszkodził sie impulsator jak to sprawdzić ??
i jakaś dioda masz może jakieś zdjęcia albo coś co mi przyspieszy prace (sezon w pełni :( ) |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-09-07, 23:11
|
|
|
Impulsatory przynajmniej w 500 mają po ok 480 om. Powinny mieć podobnie i nie mieć upływności do masy. Można zmierzyć też napięcie AC lub obejrzeć przebieg na oscyloskopie. |
|
|
|
|
mavarick
Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 488 Skąd: Gorzanów
|
Wysłany: 2023-09-11, 09:45
|
|
|
Witam
Taki update w mojej sprawie posprawdzałem prąd na cewkach tak jak się powinno
Czyli jeden kabelek do cewki a drugi do.minusa i na jednym i drugim miałem 12 v wiec.Ok
Kolejnym krokiem było sprawdzenie oporności na impulsatorach i tez było ok 480om
Miernik nastawiamy na 2k om .
Wiec zostało mi wyciągnąć moduł i zobaczyć płytkę ale po godzinie walki z płytka która.nie chciała.wyjsc z plastiku , poddałem się. ( w złości kilka razy przywaliłem nią o stół a nóż wyskoczy).
Wczoraj Taki rozrzalony ze taka ładna pogoda a ja nie na siodle , postanowiłem na krótko podłączyć wszystko i sprawdzić. Składajac zwróciłem uwagę na kostki i czy wszystko styka i dodatkowo popsikałem preparatem na elektronike . POJAWIŁA SIE ISKRA . Nie wiem teraz czy walenie modułu o stół czy te styki , ale działa hehe |
|
|
|
|
|