Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-17, 08:14
|
|
|
Przepraszam za brak odzewu, po wymianie aku i poprawieniu fajki zrobiłem jakieś 400 km moim Ascotem. Ani razu nie miałem problemu z rozruchem ani na zimno, ani na ciepło. Sprawdzam napięcie przed każdą przejażdżką, zawsze jest ok 12,8V przed rozruchem. Elektrolitu nie ubywa, prądu nie brakuje więc postanowiłem na siłę nie szukać problemów. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-05-17, 09:20
|
|
|
Wiec całkiem prawdopodobne, że miałeś wadliwy accu |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-17, 19:54
|
|
|
a jednak klątwa nie odpuszcza. Dzisiaj wsiadłem, przekręciłem kluczyk a tu ciiiiszaaaaaaaaaa.
Od czwartku nowy aku spadł do 1,5V. Właśnie próbuje go ładować przez żarówkę w szeregu z prostownikiem. W czwartek pierwszy raz zostawiłem stacyjkę na blokadzie kierownicy. Niby nie ma zwarcia w tej pozycji ale coś czuję że to stacyjka mi bruździ |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-05-17, 21:58
|
|
|
Zauważ, że są dwie pozycje z blokada - z i bez włączonych postojówek.
Warto o tym pamiętać
A tak na poważnie zrób pomiar napięcia przy pracującym moto tak jak wcześniej pisałem czyli pomiędzy przewodem czerwonym a czarnym idącym do regulatora. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
arex2006
Motocykl: Honda VT500FT
Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-18, 06:49
|
|
|
Z tą blokadą masz rację Sprawdzę te napięcie jak uda się zreanimować akumulator |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-06, 12:53
|
|
|
Panowie, odgrzeję nieco temat sprzed roku. Proste pytanie: jakie macie ładowanie na wolnych obrotach? Mam na myśli te książkowe około 1100 obrotów. Pytam, bo mam podejrzenie, że mi nie ładuje na wolnych i zastanawiam się, czy ten typ tak ma czy tylko mój. Przejrzałem mnóstwo wątków i widzę, że co przypadek to inaczej... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-05-06, 14:06
|
|
|
U mnie na wolnych obrotach słabiutko bo jakieś 12.2 - 12.6V
I wcale mnie nie zdziwi jak u ciebie będzie podobnie
Ale podniesiesz obroty na te 2000-3000 RPM i już jest lux |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-06, 17:57
|
|
|
Dzięki, o to mi szło bo ja mam jakieś 12,5V i zastanawiałem się czy to normalne. Po odkręceniu manety dopiero zaczyna ładować... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
barto
Motocykl: VT 1100 C2 96
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 281 Skąd: Białystok/Augustów
|
Wysłany: 2021-05-06, 18:26
|
|
|
Siemka
Dziś zamontowałem nowy aku i przy okazji sprawdziłem ładowanie. Pokazuje ok 13.70 na wolnych obrotach.
Zacsynam drapać się w łeb czy nie za mało... |
_________________ Czy to pretekstem jest czy nałogiem, że wciąż chcemy ruszyć w drogę... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-05-06, 19:57
|
|
|
barto - nie wiem czym się martwisz?
Zobacz dwa posty powyżej. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-06, 20:49
|
|
|
Poza tym chodzi mi o ładowanie konkretnie w VT500C a nie na innych sprzętach... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-05-06, 21:06
|
|
|
Jak światła wyłączysz to całkiem możliwe, ze nawet na wolnych obrotach uzyskasz te np 13V
Podczas jazdy prawie zawsze masz minimum te 2000RPM i ładowanie wówczas będzie.
Zwróć uwagę na złączkę żółtych kabelków pomiędzy regulatorem a uzwojenie alternatora.
To ona b. często jest problemem wiec lepiej to połączyć albo na skręcane złączki albo po prostu polutować kable. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-07, 00:11
|
|
|
Wiem wiem, u mnie już poprzedni właściciel zalutował kostkę. Lubi mi dalej czasem zgasnąć na wolnych (jak jest rozgrzana) po dłuższym postoju np. na światłach. Albo jak gwałtownie gaz odkręcę. I tak szukam pomalutku przyczyn, gaźniki już sprawdzałem wszerz i wzdłuż, czyszczone, synchronizowane. Brakowało mi uszczelki pod deklem fitra powietrza ale już dorobiłem. Króćce gaźnika sprawdzone, kobra też pod kątem lewego powietrza. Luzy zaworowe też ok. Pozostała mi kwestia prądu. Cewki pomierzyłem - niby ok. Kable i fajki wymieniałem. Może jeszcze świece wymienię znów bo dawno nie zmieniałem więc może jeszcze to to... |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
eNONe
Motocykl: Honda VT500C
Wiek: 40 Dołączył: 05 Cze 2021 Posty: 2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2021-06-05, 21:07
|
|
|
Dzień dobry,
Mam podobny problem z ładowaniem w hondzie VT500C z 1984r. Co udało mi się sprawdzić:
- alternator bez przebicia do masy,
- alternator ma równe napięcia między fazami wynoszące ~70VAC przy ~5 000obr (3 żółte kable),
- napięcie na akumulatorze z zgaszonym silnikiem 12,1VDC,
- napięcie na odpalonym silniku przy ~5 000obr 17VDC,
- napięcie na odpalonym silniku od 13v (wolne obroty) sukcesywnie wzrasta do 17VDC i je przekracza przy obrotach >5 000obr.
................regulator (3x zółty- wejście i 2x zielony, 2x czerwony, 1xczarny-wyjście).............
Napięcie przy podłączonym regulatorze do alternatora i odpiętym od instalacji (nie obciążony):
- czerwony i zielony - od ~22VDC (wolne obroty) do ~80VDC przy ~5 000obr,
- czerwony i czarny jak powyżej.
Pomiary w analogiczny sposób wykonane na drugiej takiej samej VT500C bez obciążenia i wyglądało to tak samo (70VAC na alternatorze i czerwony i zielony - od ~22VDC (wolne obroty) do ~80VDC przy ~5 000obr) z różnicą nie przekraczanego na akumulatorze napięcia 14,5VDC
Dodatkowe dzisiejsze pomiary na przewodach i akumulatorze - napięcie przy podłączonym regulatorze do alternatora i podpiętym do instalacji (obciążony):
- czerwony i zielony - od ~12,8VDC (wolne obroty) do ~18,3VDC przy ~5 000obr,
- czerwony i czarny - do ~4,3VDC przy ~5 000obr,
- napięcie na odpalonym silniku na akumulatorze przy ~5 000obr 17VDC,
Zakupiony do hondy kolejny regulator działa tak samo podając za duże napięcie, podpięty do drugiego motocykla działa prawidłowo. Wg schematu prócz alternatora i regulatora nie ma żadnych dodatkowych elementów w roczniku 1984 które mogą wpłynąć na układ ładowania (nie wykluczam "fachowego" serwisu elektryki przez te 37lat czy modyfikacji instalacji).
Na allegro znalazłem jeszcze dwuprzewodowy prostownik napięcia, w samym motocyklu namierzyłem jeszcze diodę s3h-02.
Temat pokonał już 3 mechaników. Ostatnia nadzieja przyprowadziła mnie tutaj.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-06-06, 00:33
|
|
|
eNONe - otwórz puszkę pod lampą i popatrz na złącza.
A najlepiej będzie jak każde ze dwa razy rozepniesz i ponownie połączysz przez co może poprawisz połączenie.
Nie zaszkodzi użyć tam tez jakiegoś spreja do czyszczenia/konserwacji styków.
Problemem jest moim zdaniem niedołączony czarny kabel z regulatora - to jest pomiar napięcia w instalacji i brak kontaktu powoduje ci takie wariackie ładowanie. |
|
|
|
|
|