Czy da się odkręcić pompę wody bez wyjmowania silnika? |
Autor |
Wiadomość |
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-02-16, 12:17 Czy da się odkręcić pompę wody bez wyjmowania silnika?
|
|
|
Jak w tytule- pojawiają mi się krople płynu na dlnej krawędzi pompy wody - pewnie Uszczelka jest już do niczego. Próbowałem dociągać delikatnie te 2 dolne śruby ale raczej nic nie pomogło. 2 górne są ukryte za rama motocykla i stąd moje pytanie. |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2020-02-16, 13:34
|
|
|
Nie trzeba wyjąć silnik |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-02-16, 22:21
|
|
|
Dzięki za info-choć nie pocieszyłeś mnie... |
|
|
|
|
BOBIN
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 78 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2020-02-17, 12:40
|
|
|
Odkręcić się da ale wyjąć już nie ;)))).
Dobra ale tak na serio bo sam to przerabiałem to niestety musisz opuścić delikatnie silnik. WAŻNE zwróć uwagę czy płyn nie wylatuje (może kropelkować i spływać po pompie) z tego małego otworku kontrolnego w pompie. Bo po to on jest. Jeżeli tak to pompa do regeneracji. Wydaje mi się, że małe są szanse żeby to była wina uszczelki w korpusie pompy tak jak uważasz.
Moja rada jak już będziesz wkładał z powrotem pompę to kup sobie obie nowe uszczelki ( duża do korpusu pompy i mała okrągła o-ring co uszczelnia pompę "w oleju". Tylko ważne kup je w serwisie hondy.
U mnie mechanior chciał być mądrzejszy i sam kupił gdzieś uszczelkę o-ring i niestety zaczął wyciekać olej więc poprawiałem po nim bo już wolałem sam to zrobić i założyć oryginalny o-ring i jest już wszystko ok. |
|
|
|
|
BOBIN
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 78 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2020-02-17, 12:43
|
|
|
A i jeszcze jedno ja dodatkowo mimo nowych uszczelek uszczelniłem korpus pompy specjalnym uszczelniaczem do pomp itp. który wytrzymuje wyższe temperatury.
Tak nawiasem mówiąc to było po rozmowach i radach Marudy |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2020-02-17, 12:58
|
|
|
BOBIN napisał/a: | Odkręcić się da ale wyjąć już nie ;)))).
Dobra ale tak na serio bo sam to przerabiałem to niestety musisz opuścić delikatnie silnik. WAŻNE zwróć uwagę czy płyn nie wylatuje (może kropelkować i spływać po pompie) z tego małego otworku kontrolnego w pompie. Bo po to on jest. Jeżeli tak to pompa do regeneracji. Wydaje mi się, że małe są szanse żeby to była wina uszczelki w korpusie pompy tak jak uważasz.
Moja rada jak już będziesz wkładał z powrotem pompę to kup sobie obie nowe uszczelki ( duża do korpusu pompy i mała okrągła o-ring co uszczelnia pompę "w oleju". Tylko ważne kup je w serwisie hondy.
U mnie mechanior chciał być mądrzejszy i sam kupił gdzieś uszczelkę o-ring i niestety zaczął wyciekać olej więc poprawiałem po nim bo już wolałem sam to zrobić i założyć oryginalny o-ring i jest już wszystko ok. |
brawo BOBIN, takich odpowiedzi chciałbym więcej na forum - K O N K R E T - jest pytanie, jest odpowiedź na temat. Jeszcze raz brawo. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-02-17, 15:01
|
|
|
U mnie zrobił to Maruda razem z remontem silnika, a miał wymienić tylko olej...
tak przy okazji mu wyszło |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
BOBIN
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 78 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2020-02-17, 18:34
|
|
|
[/quote]
brawo BOBIN, takich odpowiedzi chciałbym więcej na forum - K O N K R E T - jest pytanie, jest odpowiedź na temat. Jeszcze raz brawo.[/quote]
Bez przesady. Po prostu wkurw mnie wziął jak zapłaciłem gościowi żeby wyjął mi silnik bo sam tego akurat nie robiłem a niestety okazało się, że muszę toz robić jeszcze raz. Wolałem już więcej nie zostawiać u niego moto żeby przy okazji czegoś innego mi nie spierdzielił bo okazało się, że w cholerę rzeczy musiałem po nim podokręcać nie mówiąc, ż emusiałbym pewnie następne dwa miesiące czekać a sezon właśnie się zaczynał.
Duży plus całej tej przygody to taki, że teraz wyjąć (opuścić) silnik, wyjąć pompę, włożyć ją i skręcić silnik to dla mnie teraz kilka godzin |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-02-18, 01:18
|
|
|
Się zrobiła spora dyskusja... Dzięki chłopaki za rady. Płyn na 100 proc lecial z dolnej krawędzi pompy - nie z tej dziurki. Chwilowo dopuściłem się lekkiego "druciarstwo" poluzowalem obie dolne śruby, spuściłem płyn i posmarowałem krawędź pompy vicky seal- taki prawie płynny klej do hydrauliki, dokręciłem i ZADZIAŁAŁO. W niedzielę mamy wyjazd z chłopakami z klubu i dlatego zależało mi na uszczelnieniu. |
|
|
|
|
|