Kranik - zakręcać czy nie zakręcać? |
Autor |
Wiadomość |
kakadu
Motocykl: Handa Shadow VT 125 C
Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 13 Skąd: Wlkp PL / NRW DE
|
Wysłany: 2017-09-04, 21:15
|
|
|
robdk napisał/a: | Kurde u mnie nie ma pozycji zamkniętej w kraniku ON/RES/PRI |
Bo widocznie być nie musi. |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-04, 22:58
|
|
|
Pewnie, że nie musi. Jak kolega wcześniej sugerował podciśnieniowy zawsze jest zamknięty w pozycjach ON i RES (chyba, że membrana poleciała a miałem już takie przypadki). PRI służy do zalewnia gaźników, po dłuższym staniu lub po pracach serwisowych.
Tak się tylko przekomarzałem, ale jak kranik jest ręczny a nie podciśnieniowy to jak najbardziej ma zamykanie i powinno się go zamykać ;) |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
bazyliusz
Motocykl: Shadow 125
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: okolice ZG, lubuskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 10:14
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi, wniosek mam jeden - w miarę możliwości zamykać :) |
|
|
|
|
Pio Trek
...
Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60 Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-06, 12:47
|
|
|
z instrukcji ... Turn the valve OFF whenever the motocykle is not in use,
czyli należy zostawiać w pozycji OFF jeśli motocykl nie jest używany,
ale kwestia tlumaczena"is not in use" czyli nie jest w uzyciu, można rozumieć ze nie jest używany ale przez jakiś dluzszy czas, np. okres zimowy,
nie ma doprecyzowania "must be" ani "shall be"
jeśli jest uzuwany na codzien wg mnie nie ma takiej potrzeby, |
|
|
|
|
Dosiek77
Motocykl: VT750 ACE 03'
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2019 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-07, 13:44
|
|
|
Na moim kraniku mam troszkę zatarte oznaczenia. Wydaje mi się, że na dole ON po środku OFF na górze RES. Czy tak ma być? Kiedyś zostawiłem GSXFa przez pomyłkę na PRI i do wymiany oringi gaźników i płukanie silnika. Nie jestem pewien tych oznasczeń więc dla swiętego spokoju zoistawiłem na ON. Jak wygląda kranik do VT750ace r44 z 2003r. Ktoś ma? |
_________________ RC44, FZR600R, Aprilia Scarabeo150 |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2019-07-07, 14:19
|
|
|
Jak masz kranik podciśnieniowy lub pompę paliwa to nie musisz zamykać. Jeśli nie to raczej zamykaj.
On- otwarty
Off- zamknięty
Res- rezerwa, tak ma być |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Dosiek77
Motocykl: VT750 ACE 03'
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2019 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-07, 19:54
|
|
|
Dziękuję. Kranik ogarnięty. Długo się rozgrzrewa w porównaniu z 4w rzędzie. Kurczę niby motocykl as wszystko inaczej |
_________________ RC44, FZR600R, Aprilia Scarabeo150 |
|
|
|
|
|