Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania |
Autor |
Wiadomość |
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-12, 20:14 Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
|
|
|
Witajcie koledzy,
ostatnio zauważyłem że Wdówka odpala jakby oporniej. Szybki test miernikiem, na zgaszonym silniku i aku pokazuje niecałe 12V. Szybka akcja testowa wykazała:
- Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3
Powrót do domu i szukanie diagnozy na forum. W jednym linku znalazłem dwa fajne filmiki jak sprawdzić alternator i regulator więc do dzieła.
1. Miernik ustawiony na brzęczyk - żółte kabelki + masa na silniku brak jakichkolwiek dźwięków
2. Miernik na 200ohmów - miks testów żółty kabelek + żółty kabelek za każdym razem wynik to 1.0
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.
Dalszych testów nie przeprowadzałem bo wydało mi się to bezcelowe. Czy dobrze wywnioskowałem że alternator powinien zostać przewinięty? Czy jeszcze coś pominąłem? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-12, 21:49
|
|
|
P.3 -obroty. Napięcie przy średnich obrotach? |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2019-06-12, 22:00
|
|
|
Na bank zwarcie między uzwojeniami.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-06-12, 22:58
|
|
|
Wystarczy jeden zwarty zwój (czego nie jesteś w stanie zmierzyć standardowym multimetrem) i masz taki efekt, że generowane napięcie jest niskie.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-12, 23:24
|
|
|
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-14, 23:20
|
|
|
Zmierzyłem w VT 500c napięcie między żółtymi przewodami bez obciążenia i dla:
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-06-15, 00:10
|
|
|
AMarek - też masz stojan do przewinięcia.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-15, 11:08
|
|
|
Bez obciążenia - w sensie odpięty od regulatora, i jest dobry. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-06-15, 16:20
|
|
|
AMarek - przetłumacz proszę powyższe zdanie bo nie bardzo wiem co miałeś na myśli.
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach? |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2019-06-15, 17:02
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł |
W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9 |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-15, 18:34
|
|
|
Marecki266 - Przepraszam, wyraziłem się niedokładnie, chodziło o przewody idące od strony stojana , są w koszulkach olejowych i nie wiem jaki mają kolor, potem za złączką są żółte. Pomiar po odłączeniu regulatora. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 968 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-06-15, 19:56
|
|
|
AMarek - OK, dobrze sprawdzałeś. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-18, 14:26
|
|
|
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach? |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2019-06-18, 17:39
|
|
|
kaj3reczka napisał/a: | Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach? |
Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-18, 20:40
|
|
|
A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”? |
|
|
|
|
|