Zawór recyrkulacji spalin, EGR ? |
Autor |
Wiadomość |
fake4r
Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 38 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2019-06-08, 11:08 Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
|
|
|
Mój egzemplarz "zdobi" (szpeci) i pewnie nie pomaga ogólnie w pracy silnika i osiągach chyba tzw. zawór recyrkulacji spalin. Wywalałem raz takie coś w zwykłym chińskim 4T 50cm.
Ktoś przerabiał temat czy można to usunąć, czy lepiej zostawić? Czy po demontażu są jakieś komplikacje, trzeba regulować gaźniki, itp.? Za jakiekolwiek info w tym temacie będę wdzięczny.
|
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1178 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2019-06-09, 07:51
|
|
|
Chyba nie ten układ miałeś na myśli. Układ odprowadzania par z gaźnika i baku jest powiązany z gaźnikiem bakiem i układem dolotowym i w twoim modelu go nie ma. Mi to raczej wygląda na układ wspomagający smarowanie lub chłodzenie. Zdemontować ci się go nie uda bo jak widzisz jego konce są przykręcane i uszczelniane do obudowy cylindra. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz. Możesz kupić inne Ace bez tego układu jak ci nie leży odrobina chromu wiecej |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9497 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-06-09, 09:11
|
|
|
Jest to AIR-SUCTION-VALVE. Zawór zasysający powietrze. Ma on za zadanie doprowadzanie czystego powietrza do kolektorów wydechowych i takie jakby dopalanie spalin.
Natomiast EGR odpowiada za częściowe doprowadzanie spalin do cylindrów silnika. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-09, 10:55
|
|
|
Ja w Wildstar miałem AIS (czyli taki EGR), już nie mam. Paskudne to było. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9497 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-06-09, 11:00
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Paskudne to było. |
Dlaczego? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-09, 12:19
|
|
|
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9497 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-06-09, 12:54
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka. |
I tylko tyle? A jakiś wpływ na prace silnika? Jest różnica z przed i po demontażu?
U niego nie ma brzydkich rurek. Wszystko jest w chromie.
I moim zdaniem wygląda bardzo ciekawie. Przeważnie nikt nie wie co to jest. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-09, 14:22
|
|
|
Todek. Jeśli chodzi o wildstara to są szpetne czyli wizualnie jest lepiej. Co do pracy silnika to bardziej moje odczucie, ale na wolnych chodzi dużo lepiej tak równo i płynnie. Mam wrażenie że jednak na niskich lepiej się wkręca. Spalanie bez różnicy tal jak i prędkość bez zmian. Jednak na wolnych odczuwam poprawę. Sugerowałem się głównie estetyką, a cała reszta to taki bonus. W VT-750 też wywaliłem i tam było znacznie więcej na plus jeśli chodzi o dolny zakres obrotów. Jestem zadowolony z zabiegi. Jeśli było by to ładnie w yamaszce zrobione bym nie ruszał. |
|
|
|
|
fake4r
Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 38 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2019-06-10, 09:25
|
|
|
Mniejsza o nazewnictwo. To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? Dobrze wnioskuję czy nie? To jest szwajcar, więc normy spalin = to ustrojstwo. Ja bym to wywalił i zaślepił otwory. Sam nie wiem co o tym myśleć... |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-10, 09:50
|
|
|
Osobiście jeśli jest ładne bym nie ruszał. Z drugiej strony trafia więcej świeżego powietrza wiec silnik musi lepiej pracować. |
|
|
|
|
fake4r
Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 38 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2019-06-10, 10:49
|
|
|
Wydaje mi się że dobrze chodzi. Nie mam porównania z innymi 1100. 160 jechał i jeszcze coś tam by poszedł bo to nie był max :) więc może póki co to nie będę tego ruszał. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9497 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-06-10, 13:30
|
|
|
fake4r napisał/a: | To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? |
Z tego co wiem, to nie wpuszcza żadnych spali, to nie jest EGR.
Ten zawór odpowiada za dodanie czystego powietrza do gazów wylotowych. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
fake4r
Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 38 Skąd: KGR
|
Wysłany: 2019-06-10, 13:57
|
|
|
Czyli takie pasywne turbo :D No nic, dzięki za info. Nie będę tego ruszał póki co. |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2019-06-12, 12:27
|
|
|
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9497 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-06-12, 12:50
|
|
|
marian07 napisał/a: | To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów. |
I wszystko w temacie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|