Uszczelka airbox - filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-26, 12:04 Uszczelka airbox - filtr powietrza
|
|
|
Witam,
na schematach widzę że powinna być jakaś uszczelka pomiędzy obudową airboxa a filtrem powietrza ( taka okrągła o średnicy odpowiadającej filtrowi ),
w moim moto niestety takiej uszczelki nie było i zastanawiam się czy to powinien być jakiś gumowy oring, czy może coś typu gąbka ?, na cmsnl jest zdjęcie ale jest na tyle niewyraźne że nie wynika z czego to jest
nie mogę też znaleźć nigdzie info o tym elemencie,
proszę o podpowiedź co to powinno być,
pzdr
Tomek |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-26, 21:40
|
|
|
To zależy od filtra.
Ori filtr jest z wymiennej gąbki i o ile się nie mylę to w deklu była gumowa uszczelka.
Ja u siebie kupiłem kompletny filtr papierowy, który jest razem z tym deklem.
W garażu u mnie powinien leżeć stary dekiel to jutro popatrzę - ew. przypomnij mi się bo czasem sklerozę mam |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-27, 09:25
|
|
|
no właśnie kupiłem papierowy filtr i niestety nie było w komplecie tej uszczelki,
chyba skończy się na gumie od słoika po ogórkach... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-27, 20:34
|
|
|
Właśnie wykręciłem swój papierowy filtr i na metalowym deklu od wewnątrz mam wklejoną uszczelkę. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-27, 21:18
|
|
|
no właśnie, powinien być - ale w tym co kupiłem nie było, jak sprawdziłem przed chwilą na allegro - żadna z ofert tych filtrów nie ma tej uszczelki,
to chyba "stałe wyposażenie" a nie podzespół wymieniany każdorazowo z filtrem,
chyba że są jakieś filtry "premium" - z uszczelką,
mógłbyś mi powiedzieć czy jest to guma - czy raczej jakiś rodzaj pianki, raczej nie powinno to wpuszczać lewego powietrza więc sądzę że to powinna być guma... |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-27, 21:42
|
|
|
Wysłałem ci fotkę mms’em.
Jest to raczej bardziej pianka niż guma.
Nie patrzyłem na ori deklu ale tam zapewne to samo będzie. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-27, 21:56
|
|
|
ok dzięki, tu gdzie mieszam nie ma zasięgu gsm żeby pobrać mms ale jutro sobie to ściągnę,
tak swoją drogą to wydaje mi się że jest to bardziej uszczelnienie żeby olej z odmy nie wydostawał się poprzez airbox na zewnątrz niż uszczelka która miałaby za zadanie nie wpuszczanie powietrza bez pośrednictwa filtra do airboxa,
chyba że chodzi o lewe powietrze przed gaźnikiem, zasysać ma tylko przez filtr,
ale to jest ewentualnie tylko nieszczelność przed gaźnikiem więc chyba brak tej uszczelki nie będzie miał dużego wpływu na proporcje mieszanki,
jeszcze raz dzięki, |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-27, 22:46
|
|
|
Tutaj się bardzo mylisz!
Miałem dziurę w airboxie bo ktoś za bardzo przekręcił jedna ze śrub filtra powietrza.
Efekt był taki, że moto do 100km/h się rozpędzało a powyżej zaczynało się dławić jakby mi brakowało paliwa.
Po uszczelnieniu tego (poklejeniu obudowy) od razu moto zaczęło inaczej jeździć bez tych „ograniczeń”.
Olej z odmy zbiera się na dole o tam jest specjalna zaślepiona korkiem rurka do spuszczania tego syfu, który tam się ew. nazbiera |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2019-05-28, 07:50
|
|
|
Z tego co pamiętam jak miałem jeszcze VT 500 to wkleiłem tam zwykłą uszczelkę do okien i świetnie się sprawdzało.
Ale dość szybko przerobiłem papierowy filtr na gąbkę. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-28, 20:30
|
|
|
Marek,
nie myślałem że aż takie konsekwencje, to zmienia co prawda wartość podciśnienia w airboxie ale żeby aż tak to nie myślałem - kupię oring 120x4 lub taką uszczelkę o której pisze Panoramix i mam nadzieję żę to załatwi sprawę
co do odmy to chyba nie separuje ona w 100% gazów z komory od oleju - bo widzę że stary filtr powietrza był mocno zarzygany olejem, może poprzedni właściciel nie odkorkowywał tego ślepego wężyka i było po prostu pełno ?, nie wiem, w każdym bądź razie dół filtra + komora airboxa trochę usyfiona,
pzdr |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2019-05-28, 21:16
|
|
|
TOB_BUR napisał/a: | stary filtr powietrza był mocno zarzygany olejem |
Właśnie dla tego przerobiłem na gąbkowy.
Papierowy filtr w miejscach gdzie wchłonie olej nie przepuszcza powietrza.
Zwłaszcza jak jest szczelnie założony powoduje to znaczne zmiany w składzie mieszanki z idącymi za tym konsekwencjami.
Założyłem nowy filtr, uszczelniłem żeby nie łapał lewego powietrza.
Wyregulowałem gaźniki pod nowy filtr. Jazda miodzio. Po 50km moto coraz gorzej jedzie.
Po 100km Hania praktycznie odmówiła współpracy. A na filtrze była tylko naprawdę niewielka ilość oleju.
Z odmy wyrzuciło dosłownie kilka kropel, które trafiły na filtr powodując znaczny spadek przepływu powietrza, bo papier z olejem nie przepuszcza. A że filtr był uszczelniony, to nie miało skąd zassać powietrza.
Na gąbkowym żadnych problemów. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 46 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-05-28, 21:36
|
|
|
Popatrzę na to, może faktycznie od razu przerobię na gąbkę
choć z tego co się orientuję to lekko zaolejony filtr powietrza od odmy to norma - i jak by wszystkim to sprawiało takie problemy to po kiego fabrycznie montowali papierowe ? , |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2019-05-28, 22:13
|
|
|
Papierowy filtr jest po pierwsze wygodniejszy i po drugie lepiej filtruje. Z tym że nie jest do niego przewidziane uszczelnienie |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-28, 22:35
|
|
|
Panoramiks ja kupiłem HFA1505, który akurat posiadał wklejoną uszczelkę.
Zdziwiłem się jak zobaczyłem na Allegro takie same ale już bez uszczelki.
Swoją drogą to też zastanawia mnie dlaczego tak Ci moto odmówiło współpracy jedynie po lekkim zaolejeniu filtra.
U mnie poprzednik miał wersję pod gąbkę a tam .... nawinął trochę flizeliny.
Wywaliłem to „druciarstwo”, założyłem papierowy filtr i .... nawet nie bawiłem się w regulacje gaźników. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2019-05-28, 22:52
|
|
|
Gaźniki były ustawione pod nowy w pełni przepuszczający filtr, jak się zaoleił to mieszanka zrobiła się zbyt bogata. Moto co prawda jechało ale było wyraźnie słabsze. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
|