VT700 85rspaliny w układzie chłodzenia, diagnoza głowicy |
Autor |
Wiadomość |
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:21 VT700 85rspaliny w układzie chłodzenia, diagnoza głowicy
|
|
|
Witam!
Miesiąc temu okazyjnie kupiłem 33 letnią Shadowkę VT700c. Od początku był problem z wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek wyrównawczy po nagrzaniu silnika. Teraz już doszedłem, że na 100% przyczyną są spaliny przedostające się do układu chłodzenia. Obstawiam, że to wina uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Zamierzam w weekend wyciągnąć silnik i rozwiązać problem jednak nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia która głowica broi czy profilaktycznie ściągnąć obie? Dodam, że w układzie robi się wysokie ciśnienie w czasie gwałtownego odkręcenia manetki, gdy delikatnie dodaję gazu i powoli wkręcę go na wysokie obroty spaliny nie przenikają do układu chłodzenia. Woda nie przedostaje się też do komór spalania, więc obstawiam uszkodzoną uszczelkę, bo w przypadku pęknięcia głowicy chyba by się lało do cylindra? Do oleju nic się nie dostaje.
Przy okazji, idzie gdzieś dostać inne uszczelki niż te niepolecane od Atheny? |
|
|
|
|
Romek P
Motocykl: vt 500c
Wiek: 53 Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Grabownica
|
Wysłany: 2018-08-29, 18:50
|
|
|
Witam,zacznij od zebrania płynu,zdjęcia węży z pokryw zaworów i węża z pompy idącego w kierunku cylindrów.Następnie zdjętego weza z pompy trzeba zaślepić szczelnie.Przez wystające króćce ze zdjętych węży zalać plynem.Uruchomić rozrusznik na którym cylindrze jest przedmuch na tym wyrzuci płyn. |
|
|
|
|
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-08-29, 23:29
|
|
|
Dzięki za pomoc, ale już obie głowice mam zdjęte. Uszczelka puściła na przednim cylindrze, tylny też profilaktycznie robię. Problem mam z nowymi uszczelkami, dostępne są tylko te z atheny... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2018-08-30, 09:49
|
|
|
pawel1304 napisał/a: | dostępne są tylko te z atheny... |
A serwis? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2018-08-30, 14:55
|
|
|
ewentualnie odezwij się do Marudy,ja i Corvus w 500tkach mamy od niego,są bez zarzutu |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
pawel1304
Motocykl: Honda VT 700c Shadow 1985
Wiek: 38 Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-09-07, 20:55
|
|
|
Udało mi się dostać oryginalne uszczelki pod głowicę z lat 90, sprzedał mi je poznany na trasie były właściciel siedemsetki
Złożyłem wszystko, miałem problem z kasatorami, bo pierwszy raz miałem z nimi do czynienia, ale postąpiłem zgodnie z serwisówką, zmierzyłem luzy czujnikiem zegarowym i udało się. Z tym, że zostały mi 4 podkładki o gr. 1mm, były wcześniej wsadzone pod kasatory, jednak z pomiarów mi wyszło, że nie są potrzebne. Przed rozbiórką było słychać stukanie z pierwszego cylindra, a teraz błoga cisza. Nie wiem czy to stukanie było skutkiem uszkodzonej uszczelki czy zbyt dużej ilości podkładek pod kasatorami. |
|
|
|
|
|