Jakie paliwo 98 czy 95 |
Autor |
Wiadomość |
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2015-08-13, 01:13
|
|
|
Cytat: | O pomoc i profesjonalną opinię w tym zawiłym temacie poprosiliśmy doktora habilitowanego Andrzeja Kulczyckiego, profesora ITWL:
„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.” |
Czyli prawdę rzekłem że w Gienku miałem mniejsze spalanie na benzynie 98, a w Shadowce już niekoniecznie |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
WildThing
Endriu
Motocykl: Honda VT125 Shadow
Wiek: 42 Dołączył: 16 Lip 2016 Posty: 113 Skąd: Kobyłka / Mmz
|
Wysłany: 2016-09-27, 10:59
|
|
|
Zrobiłem eksperyment...nalałem 98. Spalanie podskoczyło a moc spadła... |
_________________ Shadow mójjjjj to jest toooo kocham goooo kocham gooo |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-09-27, 12:06
|
|
|
Tu głównie chodzi o kaloryczność paliwa. I w jej przypadku może być tak, że 95 będzie miała większą niż 98 a wtedy moto lepiej popędzi na 95. To tak w skrócie... wielkim skrócie. |
|
|
|
|
Goldix
Rafał
Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 776 Skąd: Marki (Warszawa)
|
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-09-27, 13:41
|
|
|
Przecież to nie ma praktycznie żadnego znaczenia w jednostkach zasilanych gaźnikiem.
A d..pohamownia to żadna hamownia.
Jedyna korzyść z wlewania paliw premium to...najczęściej brak ekog..wna w środku (alkohol). Tylko tyle i aż tyle. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-09-27, 15:19
|
|
|
Silniki Shadow czy też VTX produkowanych w USA pracują poprawnie od E86. Producent zaleca paliwo "E86 or higer". |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-09-27, 16:45
|
|
|
Tylko, że te 86 w Stanach, to nasze ok. 90 oktanów- różnica polega na sposobie wyznaczania Liczby Oktanowej.
Cytat: | RON, MON i DON[edytuj]
Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok. 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej[2].
W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest według normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2 — współcześnie stosowana jest nazwa AKI (AntiKnock Index). Według jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś według innych wynoszą ok. 4-5.[4]. |
Co nie zmienia faktu, że podawanie wyższości paliw 98 nad 95 w silnikach przystosowanych do jazdy na byleczym jest bezużyteczne.
Jak nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa, zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest dostosowywany do spalanego paliwa, to tylko bicie piany. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
Znachu
ZnAcHu
Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 146 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-09-29, 20:11
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą. Z tym że na pośredni wielopunktowy wtrysk też da rade. Ogólnie potrzebny jest jakiś system ( sterownik) który ogrania zapłon i zasilanie paliwem ( wtrysk ). Sytem który na podstawie informacji z czujników ( spalania stukowego , czujnika tlenu, temperatury silnika , położenia wałków, obciążenia silnika itp. ) jest w stanie odpowiednio skorygować mieszankę oraz podać zapłon w odpowiedniej chwili. |
_________________
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:38
|
|
|
Nie podniecajcie się. Generalnie to jest tak, jak producent silnika przewiduje lanie E98, jest o tym info, np. na wlewie paliwa, to lejemy, a jak nie przewiduje, to nie widzę sensu lania takiej benzyny, chyba, że ktoś ma za dużo kasy.
Do naszych VT i VTX nie widzę sensu i potrzeby lania E98 czy też E100, ale kto bogatemu zabroni. Szerokości. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:55
|
|
|
W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej" |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-09-30, 10:52
|
|
|
Panoramiks napisał/a: | W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej" |
Wiesz, że prowadziłem podobne badania naukowe? ;)
Wyniki badań i wnioski mam dokładnie identyczne ;) |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-30, 11:03
|
|
|
Iceman31 napisał/a: | Panoramiks napisał/a: | W ciągu ostatnich lat przeprowadziłem testy spalania benzyny z niemal wszystkich dostępnych stacji paliw w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Testowałem zarówno paliwa z wyższą i niższą liczbą oktanową. Wyniki testu starannie przeanalizowałem i starannie wyciągnąłem wnioski.
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej" |
Wiesz, że prowadziłem podobne badania naukowe? ;)
Wyniki badań i wnioski mam dokładnie identyczne ;) |
ja wasze wnioski mogę jeszcze uzupełnić...
swoje badania rozszerzyłem w tym sezonie (przy aktywnym udziale forum) o prowadzenie notatek w aplikacji smartfonowej - zarówno dla moto jak i auta.
i z moich dokładnych przeliczeń komputerowych wynika,
niezależnie od pojazdu i lanego do niego paliwa (benzyna czy diesel),
że najlepsze spalanie otrzymuję --- jak zapomnę wpisać poprzedniego tankowania do aplikacji ;)
czuwaj |
|
|
|
|
radekka
Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 19 Lip 2016 Posty: 16 Skąd: Wrocław / Gliwice
|
Wysłany: 2016-09-30, 13:47
|
|
|
Bardzo podobne wnioski! Zdarzyło mi się zejść ze spalaniem do poziomu 2,4l/100km jak zapomniałem wyzerować licznika po tankowaniu.
[quote="Iceman31"] Panoramiks napisał/a: |
Wnioski były następujące:
"Bez względu na rodzaj benzyny jest ona pierońsko droga i wolałbym żeby mój motocykl palił mniej" |
Swoją drogą, zabawne, że takie konkluzje padają w dziale i tak niesamowicie ekonomicznych 125tek Robiąc właśnie kat. A zastanawiam się czy w ogóle będę miał ochotę się przesiadać na coś, co więcej pali |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-09-30, 13:58
|
|
|
radekka napisał/a: | Robiąc właśnie kat. A zastanawiam się czy w ogóle będę miał ochotę się przesiadać na coś, co więcej pali |
Po to robi się kat A, żeby więcej paliło, więcej hałasowało, było cięższe, szybsze i więcej motonga do kochania. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
|