Prośba o weryfikację naciągu łańcucha |
Autor |
Wiadomość |
Duszeek
Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 52 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 133 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-09-05, 18:22
|
|
|
Na egzaminie na [prawko kat A ]- naciąg łańcucha bada się w pozycji pionowej motocykla na kołach.
Nie wiem jaka jest różnica na stopce bocznej czy centralnej a bez tego - ale jak widać jakaś jest. |
|
|
|
|
alarec
Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 183 Skąd: prosto z siodła
|
Wysłany: 2015-09-07, 08:29
|
|
|
To zależy czy jeździsz z kołem w powietrzu, na stopce czy jak kolega wyżej pionowo |
_________________ Była Moja czarna pszczoła |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-09-07, 08:53
|
|
|
|
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
scareface
Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 47 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2016-07-31, 16:35
|
|
|
Witam
Kilka dni temu zauważyłem że łańcuch jest dosyć mocno poluzowany więc go naciągnąłem do 20mm. Pojeździłem kilka dni i ponownie zauważyłem poluzowanie co mnie zdziwiło ale od nowa naciągnąłem. Po codziennym dojeżdżaniu do pracy po 3 dniach wybrałem się na powyższą wycieczkę z żoną, po 100 km podczas dojazdu do domu usłyszałem jakieś dziwne popiskiwanie w okolicach dołu silnika. Jak się okazało to po raz kolejny łańcuch, znowu był poluzowany, kiedy podniosłem motor na podnośniku u kręciłem luźno kołem to zauważyłem że łańcuch nie jest nasmarowany pomimo tego że był widoczny smar na nim ponieważ kręcąc kołem łańcuch zaginał się i dopiero zębatki to prostowały stąd to ciągłe naciąganie. Wyczyściłem go bardzo dokładnie, (gorąco polecam do smarów, i innych temu pochodnych zabrudzeń - naftę, ja używam NOVOL- plus 780 silicone remover) po czym go naoliwiłem i naciągnąłem, teraz łańcuch aż chce pracować. Dzisiaj sam jechałem 115km/h co wcześniej było niedostępne, to powód że łańcuch nie powodował oporów? |
_________________ Pierwsze mnie słychać, potem widać ;)
|
|
|
|
|
luck48
Motocykl: Honda Shadow
Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: Lubsko/Poznań
|
Wysłany: 2017-08-23, 13:23
|
|
|
A ja trochę z innej beczki. Wczoraj byłem w Serwisie na Ostrowskiej w Poznaniu. Pan po ogarnięciu zasady działania systemu naciągowego podciągnął mi łańcuch.. niestety okazało się teraz, że łańcuch jest naciągnięty z luzem tak 2-3 cm a jak przesunę motor o 15-20cm to luz sięga 1-1,5cm co oznacza ponoć, że łańcuch jest niesymetrycznie rozciągnięty. Pan z serwisu mówi, że jeszcze ten sezon mogę tak pojeździć ale w następnym przydało by się wymienić cały układ napędowy (łańcuch z zębatkami) czy to faktycznie prawda czy z taką przypadłością mogę bez problemu jeździć czy też konieczna jest wymiana no i czy z luzem 1,5cm w pewnych fragmentach łańcuch można bez problemu śmigać? |
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1976 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-23, 13:55
|
|
|
Mówił prawdę. Nie jest to komfortowe, ale do końca sezonu bym dociągnął i zimą zmienił.
Mimo, że nie jest komfortowe, to w wypadku shadow nie jest niebezpieczne... Kontroluj tylko naciąg. |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
luck48
Motocykl: Honda Shadow
Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: Lubsko/Poznań
|
Wysłany: 2017-09-02, 08:09
|
|
|
Oki dzięki. Czy ktoś z Was miał już wymieniany napęd? Jakie elementy (symbol, kod produktu) trzeba kupić i ile mniej więcej kosztuje wymiana zębatek i łańcucha. Będę wdzięczny za odpowiedz |
|
|
|
|
dawidekwsk
Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 31 Dołączył: 28 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: Wola Lubecka
|
|
|
|
|
|