Jaka wartość na kluczu dynanometrycznym |
Autor |
Wiadomość |
frochas
frochas
Motocykl: HONDA SHADOW VT 1100 c2
Wiek: 52 Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Romanów Częstochowa
|
Wysłany: 2012-08-21, 13:07 Jaka wartość na kluczu dynanometrycznym
|
|
|
Witam zamierzam wymienić świece w moim moto myślałem że to prosta sprawa ale kolega mówił mi że najlepiej dociągnąć je kluczem dynanometrycznym i tu nasuwa się pytanie jaka wartość powinna być ustawiona na kluczu. POZDRAWIAM |
_________________ Frochas |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2012-08-21, 13:38
|
|
|
Wg serwisówki świece wkręcasz ręcznie do oporu, a następnie dociągasz 1/2 obrotu. Wkręcając ponownie stare świece - 1/4 obrotu.
[ Dodano: 2012-08-21, 14:26 ]
W innym miejscu serwisówka podaje 14Nm (10ft.-lb.) |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
frochas
frochas
Motocykl: HONDA SHADOW VT 1100 c2
Wiek: 52 Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Romanów Częstochowa
|
Wysłany: 2012-08-21, 16:21
|
|
|
Dzięki za pomoc kupuje DENSO i zakładam |
_________________ Frochas |
|
|
|
|
purtown
Jarek
Motocykl: VT1100C SC18 '87
Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 247 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 2016-02-26, 12:22
|
|
|
potfur napisał/a: |
W innym miejscu serwisówka podaje 14Nm (10ft.-lb.) |
Odświeżę trochę temat.
U producenta świec znalazłem takie wartości przykręcania świec.
Sugerując się tymi wartościami wychodzi, że moment dokręcania dla świecy 12mm, głowica aluminium wynosi 15-20Nm. A znów serwisówka podaje 14Nm. I komu wierzyć? Producentowi świec czy motocykla? |
_________________
https://www.facebook.com/motopisz |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-02-26, 12:57
|
|
|
purtown napisał/a: | A znów serwisówka podaje 14Nm. I komu wierzyć? Producentowi świec czy motocykla? |
No właśnie. Komu zatem dać wiarę? |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-03-06, 21:23
|
|
|
Producentowi motocykla. Głowicę masz aluminiową - gwint w amelinium jest mniej wytrzymały od stalowego gwintu świecy. Poza tym klucze dyna na takim małym momencie mają duże przekłamanie. No chyba że masz jakąś Gedorę. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-06, 21:31
|
|
|
Zapytam jeszcze, czy warto gwint świecy przelecieć smarem miedziowym, aby w przyszłości nie było problemów z odkręceniem? |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2016-03-07, 00:31
|
|
|
Nie jest to konieczne ale możesz przesmarować |
|
|
|
|
Juru
Motocykl: Honda Shadow VT700 87`
Wiek: 40 Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 26 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 2017-08-21, 23:58
|
|
|
Pierwszy slysze zeby gwinty swiec smarem smarowac ....nie ma sensu jak dla mnie . 2 sprawa na prawde chcecie swiece kluczem dynamometrycznym przykrecac ? toz to pod reka czujesz ze swieca stawia opor . Tu nie trzeba sily duzej uzywac . |
_________________ Kalabanga !!! |
|
|
|
|
Karol
janosik
Motocykl: FXDC
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 183 Skąd: SO
|
Wysłany: 2017-08-29, 19:16
|
|
|
Świecy się nie smaruje, a jeżeli cokolwiek innego się smaruje, wtedy się zmienia wartość momentu w kluczu. Nasmarowany gwint ma inny opór. Klucz dynamometryczny się przyda jak ktoś lubi swoją maszynę samodzielnie obsługiwać, nie jest to duży wydatek w stosunku do ewentualnie uszkodzonej części. |
|
|
|
|
borejek343
Marek
Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 1090 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-29, 20:03
|
|
|
W szanującym się warsztaciku, garażu klucze dynamometryczne to podstawa. |
_________________ Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C |
|
|
|
|
|