Jakie paliwo 98 czy 95 |
Autor |
Wiadomość |
lucas964139
Motocykl: Honda Shadow Vt 750 C2
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 39 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-08-09, 23:56 Jakie paliwo 98 czy 95
|
|
|
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-08-10, 02:37
|
|
|
95 |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1111 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2015-08-10, 08:12
|
|
|
oktan77 sypie oktan95 |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
kruzi
Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 261 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-08-10, 08:47 Re: Jakie paliwo 98 czy 95
|
|
|
lucas964139 napisał/a: | Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika? |
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów wiec jak nalejesz 98 to pewnie będziesz miał te 95 oktanów. To jest Polska!! :) |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2015-08-10, 09:20
|
|
|
kruzi napisał/a: | te paliwo 95 nie ma 95 oktanów |
Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?
Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
lucas964139
Motocykl: Honda Shadow Vt 750 C2
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 39 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-08-10, 09:29
|
|
|
Każdy poleca 95 a co ze spalaniem detonacyjnym stukowym, dużo o tym jest artykułów że występuje przy paliwach o niższej wartości oktan w tym 95. Jak wiadomo takie spalanie jest szkodliwe dla sipnika a nawet może uszkodzić go |
Ostatnio zmieniony przez lucas964139 2015-08-10, 15:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zabaluk
Żaba
Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 1058 Skąd: warszawa/Bielany
|
Wysłany: 2015-08-10, 10:36
|
|
|
Mi znajomy mówił żeby lać jak najlepsze paliwo.
Nie przekłada się to na spalanie, ale na większą niezawodność silnika |
_________________ Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.
|
|
|
|
|
kruzi
Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 261 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-08-10, 10:57
|
|
|
thommush napisał/a: | kruzi napisał/a: | te paliwo 95 nie ma 95 oktanów |
Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?
Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry. |
tankuje na orlenach, 95tke ale masę badań w necie można wyszukać i żadne paliwo 95 nie trzymało 95 oktanów. |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
|
|
|
|
kruzi
Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 261 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-08-10, 12:19
|
|
|
thommush napisał/a: | https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php
Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.
Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.
http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html
Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.
Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861
I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje. |
to wyprowadziłeś mnie z błędu - Dzięki!!! Lewa! |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2015-08-10, 12:33
|
|
|
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na stacjach Shell.
Kiedyś V-Power to była benzyna 98 a potem nawet 100 oktanów a obecnie na dystrybutorach pisze V-Power 95.
Czym więc to się różni od zwykłej 95? |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2015-08-10, 12:44
|
|
|
Iceman31 napisał/a: | Czym więc to się różni od zwykłej 95? |
Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
Japa
Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 968 Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
|
Wysłany: 2015-08-10, 12:46
|
|
|
napewno ceną |
|
|
|
|
Śp.JERZY I
Motocykl: honda shadow125 cc 1999r
Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 516 Skąd: małopolska Kłaj
|
Wysłany: 2015-08-10, 13:14
|
|
|
thommush napisał/a: | Iceman31 napisał/a: | Czym więc to się różni od zwykłej 95? |
Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import. |
troszkę o paliwkachw polsce od zachrysti.:
wyłączamy tylko jeden koncern STATOIL ,tylko oni biorą paliwo skandynawskie ,poprzez skład w Swinoujściu,Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji a trafia do Polski poprzez Niemcy,LItwę Ukrainę,i jest transportowana cżęść do przerobu do rafineri ,Jedlicze Płock Trzebinia i parę innych ,natomiast paliwa przerobione już w FR lub w innych krajach posredniczących są magazynowane w składach paliw płynnych w paru miejscach w Polsce.jeden z najwiekszych składów to okolice Jeżowe,Bojanów ,wystarczy tam na wyjazdówce ze składu postać pół godziny w nocy ,wtedy bedziesz miał pełny obraz z kąd jedzie paliwo do Orlenu ,Shela,lotosu Bliska BP i innych koncernów;i nie myśleć proszę że skład oferuje tam jakieś zróżnicowane paliwa .
ps. Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę .tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2015-08-10, 14:04
|
|
|
Oj, widzę trochę przekłamań:
JERZY I napisał/a: | Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji |
Podaj liczby importu paliw z Rosji? Z Rosji importujemy głównie ropę naftową, z niej robione są paliwa i nie tylko.
Jeśli jest import to obejmuje tylko mniejszą część rynku: 11% dla ON i 13% dla benzyn ( http://nafta.wnp.pl/impor...7502_1_0_0.html ).
JERZY I napisał/a: | Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę |
No i mieszasz pochodzenie paliw z pochodzeniem ropy.
JERZY I napisał/a: | tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski |
Nie, byłoby to kompletnie nieopłacalne. Taniej jest transportować ropę ropociągiem (Przyjaźń).
BP, Shell, Statoil, Łukoil i tak biorą paliwa od Orlenu i Lotosu: http://nafta.wnp.pl/kto-d...2960_1_0_0.html
Tym rynkiem, jak każdym innym, rządzi ekonomia. Nikt nie będzie dobrym wujkiem i sprzedawał droższego paliwa (wyższa cena podyktowana dodatkowymi kosztami transportu) w cenie paliwa, które jest dostępne u krajowych producentów.
Inne teksty funkcjonujące na forach to bajki z mchu i paproci. Kupujesz paliwo w Polsce, w 90% jest szansa, że jest to paliwo Lotosu/Orlenu. Te pozostałe 10% pochodzi z importu i jest głównie dostępne na małych stacjach prywatnych. |
|
|
|
|
|