/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
Autor Wiadomość
burta74 
Grzesiek


Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 114
Skąd: wieś pod Warszawą
Wysłany: 2015-04-22, 10:10   Za wysokie wolne obroty po synchronizacji

Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-04-22, 11:30   Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji

burta74 napisał/a:


wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki.....

burta

Może tu tkwi przyczyna? ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
MadJiitensha 


Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 136
Skąd: Kettering
Wysłany: 2015-04-22, 11:55   

Kurde a ja sie martwie bo moja strzelać przestała :D.

Śrubki regulacji są schowane i ciężko się do nich dostać bez odpowiedniego sprzętu.


Obydwie zobaczysz od strony filtra powietrza. Ta jest od tylnego cylindra.
_________________
Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber
 
 
zielonyne
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-22, 13:11   Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji

burta74 napisał/a:
Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta


Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ???
 
 
burta74 
Grzesiek


Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 114
Skąd: wieś pod Warszawą
Wysłany: 2015-04-22, 13:13   

A więc tak:
- pokręciłem trochę śrubką do synchronizacji i jest jak było, czyli wolne obroty są wolne, bez gazu nie zapala, przestała strzelać i mniej dymi.

Co do umiejscowienia śrubek regulacji mieszanki to tak podejrzewałem że to one, ale nic z tym nie zrobię bo nie mam takich sprytnych narzędzi. Pobawię się jeszcze tą synchronizacją.

burta

[ Dodano: 2015-04-22, 13:15 ]
zielonyne napisał/a:
burta74 napisał/a:
Drodzy,

wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.

Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?

burta


Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ???


chwile pochodziła, tak ok 10 minut...
 
 
zielonyne
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-22, 13:18   

Więc tak prawdopodobnie zbyt zimny silnik i błędy w regulacji wacu i nie ma tu znaczenia czy to sprzęt domowej roboty czy kupny

a to delikatna rzecz w ustawieniu ,ponadto wpływa to tylko na pracę silnika w dolnych granicach obrotów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM