/
|
Za wysokie wolne obroty po synchronizacji |
Autor |
Wiadomość |
burta74
Grzesiek
Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 114 Skąd: wieś pod Warszawą
|
Wysłany: 2015-04-22, 10:10 Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
|
|
|
Drodzy,
wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.
Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?
burta |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-04-22, 11:30 Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
|
|
|
burta74 napisał/a: |
wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki.....
burta |
Może tu tkwi przyczyna? |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-04-22, 11:55
|
|
|
Kurde a ja sie martwie bo moja strzelać przestała :D.
Śrubki regulacji są schowane i ciężko się do nich dostać bez odpowiedniego sprzętu.
Obydwie zobaczysz od strony filtra powietrza. Ta jest od tylnego cylindra. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
zielonyne [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-22, 13:11 Re: Za wysokie wolne obroty po synchronizacji
|
|
|
burta74 napisał/a: | Drodzy,
wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.
Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?
burta |
Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ??? |
|
|
|
|
burta74
Grzesiek
Motocykl: Honda VTX1800S 2002
Wiek: 49 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 114 Skąd: wieś pod Warszawą
|
Wysłany: 2015-04-22, 13:13
|
|
|
A więc tak:
- pokręciłem trochę śrubką do synchronizacji i jest jak było, czyli wolne obroty są wolne, bez gazu nie zapala, przestała strzelać i mniej dymi.
Co do umiejscowienia śrubek regulacji mieszanki to tak podejrzewałem że to one, ale nic z tym nie zrobię bo nie mam takich sprytnych narzędzi. Pobawię się jeszcze tą synchronizacją.
burta
[ Dodano: 2015-04-22, 13:15 ]
zielonyne napisał/a: | burta74 napisał/a: | Drodzy,
wczoraj domowym wacuometrem zsychronizowałem gaźniki. Wcześniej było mocno nierówno jak sie okazało po podłączeniu vacuometra. Niestety, śrubka zaślepka podciśnienia pierwszego gaźnika była zjechana i żeby ją rozwiercić musiałem wyjąć cały gaźnik i ponownie go zamontować. Po całek operacji motor ładnie pali bez gazu(wcześniej trzeba było trochę dać w gaz na manetce przy uruchamianiu na zimnym i ssaniu), ale ma moim zdaniem za wysokie wolne obroty. Ssnanie oczywiście wyłączone, śrubka regulacji wolnych obrotów wkręcona (schowawa), nawet lekko poluzowałem linki od manetki. Dodam jeszcze, że po lekkim przegazowaniu potrafi strzelić z tłumika, czego nie robiła przed regulacją. Kolektor dolotu powietrza raczej dobrze dokręcony na gumowym łączniku. Nie udało mi się nigdzie znaleźć jak się reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach (gdzie w gaźniku są śrubki do regulacji) - może to jest to. Dodam jeszcze, że jak by troszkę bardzie dymiła, przynajmniej zanim się rozgrzała. Jeszcze nie jeździełem po regulacji, więc nie wiem jak się zachowa silnik pod obciążeniem i na obrotach.
Gdzieś czytałem, że może jakieś lewe powietrze się dostaje, tylko nie bardzo wiem którędy jeszcze. Jakieś pomysły, jak zmniejszyć wolne obroty i wyeliminować strzały, co sprawdzić?
burta |
Czy regulacji dokonałeś na rozgrzanym silniku ??? |
chwile pochodziła, tak ok 10 minut... |
|
|
|
|
zielonyne [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-22, 13:18
|
|
|
Więc tak prawdopodobnie zbyt zimny silnik i błędy w regulacji wacu i nie ma tu znaczenia czy to sprzęt domowej roboty czy kupny
a to delikatna rzecz w ustawieniu ,ponadto wpływa to tylko na pracę silnika w dolnych granicach obrotów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|