tankowanie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
susimo
Motocykl: honda Shadow vt750 aero
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-03-02, 15:12 tankowanie paliwa
|
|
|
Witam ponownie.Podczas tankowania mojej maszyny spędzam nieco dużo czasu przy tym ponieważ wlewając paliwo poziom w baku się podnosi do korka ale powoli spływa.Co może być tego przyczyną? |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1111 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2015-03-02, 15:22
|
|
|
Dziura w baku (W samochodach też tak jest) , ja stoję i tankuję do skutku, po godzinie daję spokój |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
susimo
Motocykl: honda Shadow vt750 aero
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-03-02, 16:27
|
|
|
Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min |
|
|
|
|
Szymon
Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 216 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-02, 17:50
|
|
|
Gdzieś przeczytałem że na wlocie sitko może się przybrudzić- może jest zasyfione i bak nie może się odpowietrzyć albo co :) |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2015-03-03, 04:57
|
|
|
susimo napisał/a: | Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min |
Spoko to normalne, połączenie między komorami baku ma mniejszą przepustowość niż wydajność " pistoletu-nalewaka" , pamiętaj że w baku masz odpowietrzenie i jeżeli przelejesz paliwo wycieknie wężykiem u dołu na wysokości akumulatora. Kiedyś tak miałem na stacji z przedpłatą. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2015-03-03, 07:33
|
|
|
susimo napisał/a: | Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min |
Słabiej wciskaj spust w pistolecie. Masz dwa baki, połączenie ma znacznie mniejszą przepustowość, niż możliwości pistoletu przy dystrybutorze. A tak swoją drogą to sprawdź sobie odpowietrzenie baku - może warto by oczyścić te wężyki. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-03-03, 08:27
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Masz dwa baki, |
Tu bym się nie zgodził. Jeżeli jego moto, to VT750 Aero, to ma jeden zbiornik paliwa. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1111 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2015-03-03, 11:03
|
|
|
susimo napisał/a: | Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min |
Z tą dziurą to żart , też dolewam ze 2 minuty |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
Asgalt
Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 57 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 1363 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-03, 11:12
|
|
|
Miałem VT 750 ACE i nic takiego nie występowało. Baki chyba specjalnie się nie różnią w obu tych wersjach, więc jestem zaskoczony zjawiskiem, jakie opisujesz. No chyba, że masz jakiś kombinowany bak po przeróbkach "autorskich" ale doprawdy nie wiem, co by to mogło być. |
_________________ Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300 |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-03-03, 11:21
|
|
|
susimo - ile dolewasz "upychasz" w litrach , jak już poziom podejdzie pod korek i zaczyna się problem o którym piszesz tz. "powoli spływa" - ile - litr , trzy , 2,5 , a może 0,5 ? |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
susimo
Motocykl: honda Shadow vt750 aero
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-03-03, 11:58
|
|
|
będzie z 2 litry |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2015-03-03, 20:33
|
|
|
Żadne cuda, mam to samo, bak bez kombinowania, bak jest jeden ale ze sporym garbem na ramę. A sprawy odpowietrzania można z pewnością pominąć otwór wlewu jest znacznie większej średnicy niż nalewak. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-03-03, 21:04
|
|
|
susimo napisał/a: | będzie z 2 litry |
Moim zdaniem , to jest normalne , każdy zbiornik ma tą jakby rurę we wlewie paliwa po to , aby zachować bezpieczeństwo przy zmianach temperatury zbiornika - rzędu kilkudziesięciu stopni . Przy tankowaniu , paliwo pochodzi z podziemnego zbiornika i ma temp. kilku do kilkunastu stopni . Wszyscy napewno zaobserwowali , że w letnie upały zbiorniki paliwa na słońcu przy dotknięciu ręką potrafią sparzyć i mają temp. kilkudziesięciu stopni , a więc paliwo w zbiorniku zwiększyło objętość - w skrajnych przypadkach nawet o jedną piątą . Mając 15 litrów robi się 17-18 i gdyby nie ta "rura" bezpieczeństwa we wlewie zbiornika (do poziomu której należy lać paliwo) zbiornik rozerwało by ciśnienie podgrzanego paliwa , które zwiększyło objętość . Wkażdej instrukcji obsługi napisane jest , aby tankować do tej właśnie "rury" , a nie upychać pod korek. I to było by na tyle...dodam jescze , że dwa lata temu , na paradzie w Mrągowie w ostatnią niedzielę lipca miałem w zbiorniku około 5 litrów , upał był 40 stopni , pod zbiornikiem "piec" 1.9 i paliwo normalnie zagotowało w zbiorniku . Jak usłyszałem gwizd zaworka w korku , natychmiast zjechałem na chodnik - wyłączyłem silnik i po otwarciu korka zobaczyłem wrzące paliwo , to narmalnie uciekłem od motocykla na kilkadziesiąt metrów - wystraszyłem się... |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-03-03, 21:31
|
|
|
januszek napisał/a: | Mając 15 litrów robi się 17-18 |
Chyba trochę przesadziłeś, aż tak objętości nie zwiększa...
A dla zjawiska opisywanego przez Susimo nie widzę wytłumaczenia, wydaje się że to po prostu niemożliwe |
Ostatnio zmieniony przez Krzychoo 2015-03-03, 21:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-03-03, 21:37
|
|
|
W tych sprawach lepiej troszkę przesadzić , ale wiem od fachowców w dziedzinie paliw , że ponoć w skrajnych przypadkach paliwo potrafi... |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
|