/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Napięcie przy padniętym akumulatorze
Autor Wiadomość
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-09-10, 12:41   Napięcie przy padniętym akumulatorze

Witam.
Poniżej opiszę swój problem i może ktoś światlejszy pomoże.
Motor stał kawałek czasu z kilku powodów (zdrowie moje i rodziny, szpitale, pogoda, sprawy do załatwienia autem) i okazało się, że akumulator się rozładował. Motor odpalałem z pychu i kawał czasu pojeździłem sądząc że podładuje się w trakcie jazdy. Niestety po 2-3 tygodniach nadal były takie same objawy więc udało się w końcu podłączyć go pod prostownik i naładować.
Po 2-3 dniach znowu siadł na tyle że nie odpalał.
Moje pytanie poza tym że muszę wymienić akumulator na nowy jest następujące. Czy dobry układ ładowania powinien dawać napięcie powyżej 12V przy naładowanym akumulatorze ?
Czy napięcie rzędu 10V przy odpalonym silniku na obrotach ale rozładowanym akumulatorze to normalna sprawa ?
Nie znam się na naprawach więc ew. działania muszę zostawić specjalistom.
_________________
Pamiętaj - dzieci czekaja na Twoje organy - Jeździj dla nich - nie dla siebie.
 
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2014-09-10, 12:56   

Podczas pracy silnika i ładowania powinieneś mieć około 15V (przy rozładowanym akumulatorze na starcie możesz mieć deczko niżej (około 13,5).

10V to stanowczo za mało. Sprawdź alternator i regulator napięcia.

Stał kawałek czasu to znaczy ile ? 2-3 miesiące czy 2-3 lata.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-09-10, 13:20   

Jesienią jeszcze jeździłem - może nie za często ale 2-3 razy w tygodniu do roboty i powrót po 20km w jedną stronę po mieście.
Potem kilka razy odpalałem go na kilka minut z wyższymi obrotami ale to w garażu więc ładowania poważnego nie było. Wiosną złamany obojczyk i potem inne choroby w rodzinie więc motor zostawiłem. Latem niestety już nie odpalał.

Jeśli napięcie na rozładowanym akumulatorze było poniżej 10V - po odpaleniu było raptem 10,2-10,8 a po naładowaniu akumulatora i odpaleniu silnika było tuż ponad 12V tylko.

Jak rozumiem sprawdzić należy alternator i cały przebieg kabli ?
Ile może kosztować taka sprawa - części i robota ?

Nie mając doświadczenia i narzędzi a przy tym i spokojnego garażu musze oddać go w dobre ręce na Grochowie w Warszawie.
_________________
Pamiętaj - dzieci czekaja na Twoje organy - Jeździj dla nich - nie dla siebie.
 
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2014-09-10, 13:31   

1. jeśli aku był rozładowany poniżej 10V to pewnie się w sporym stopniu zasiarczył -> poładować parę razy prostownikiem i sprawdzić pod obciążeniem, ale prorokuję wymianę.
2. jeśli odpaliłeś na popych na rozładowanym akumulatorze to on mugł pociągnąć dość spory prąd ładowania -> czego regulator mógł nie wytrzymać (było podładować akumulator prostownikiem a dopiero później próbować odpalać).
3. nie wiem jak w twoim modelu jest układ ładowania zrobiony, podejrzewam że nie odbiega dużo od mojego a jeśli tak sprawdź napięcia po stronie alternatora, jeśli będą powyżej 20V to znaczy że dobrze i regulator uwalony.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-10, 13:34   

Zdecydowanie za niskie ładowanie powinno być wyższe niż 14 V.
Na początek sprawdź alternator, tam powinno być na wszystkich przewodach takie samo napięcie, po dodaniu gazu może dochodzić do 70 V. Potem napisz i zobaczymy co dalej.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2014-09-10, 19:35   

A przy okazji sprawdź omomierzem czy nie ma zwarcia między fazami a masą na zimnym i ciepłym silniku ;) (jeżeli oczywiście uda się go nagrzać)
_________________
Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
 
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2014-09-10, 20:22   

Spokojnie Panowie najpierw nowy akumulator, stary może robić banalnie zwarcie, dlatego nie należy jeździć z uszkodzonym akumulatorem sprawdź wartość napięcia z innym lub bez akumulatora.
Widzę że jesteś z Otwocka w razie czego możemy się umówić mam sporo instrumentów pomiarowych.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Thorn 
Nowicjusz

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 50
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-09-22, 08:50   

Obecnie mieszkam w Warszawie a czasowo jestem uziemiony - córka będzie miała kolejne badania w szpitalu więc motor i jego problemy spadają na plan dalszy. Jednak tak jak pisaliście - najpierw akumulator i sprawdzenie napięcia.

Dzięki wielkie za rady i przepraszam za zamieszanie.
_________________
Pamiętaj - dzieci czekaja na Twoje organy - Jeździj dla nich - nie dla siebie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM