Zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-19, 22:50 Zużycie paliwa
|
|
|
Witam
dzisiaj po przejechaniu równiutko 100km, zajechałem na stację i wlałem dokładnie 6,2 litra życiodajnego dla mojej Hondzi płynu. Wydaje mi się, że ma za duży apetyt , może ktoś mi doradzić, co mam zrobić, żeby ją lekko przyhamować z apetytem, podejrzewam, że regulacja gazników by wystarczyła i czy mogę to zrobić sam? |
|
|
|
|
arturo
Artur
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 48 Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 595 Skąd: celestynów k/otwocka
|
Wysłany: 2008-08-20, 00:16
|
|
|
jak ostatnio obliczylem moja spalila 5.6 i jezdze roznie ale staram sie nie szalec bardziej lansik a gazniki miala regulowane to fakt mysle ze ok 5,5 musi spalic |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 00:37
|
|
|
arturo napisał/a: | jak ostatnio obliczylem moja spalila 5.6 i jezdze roznie ale staram sie nie szalec bardziej lansik a gazniki miala regulowane to fakt mysle ze ok 5,5 musi spalic |
Jeżdżę tylko po mieście fakt, ale bez szaleństw. Wykręcam maksymalnie 80-90 bo nie ma gdzie więcej, ale to i tak zdecydowanie za dużo wg mnie spalone. |
|
|
|
|
Jarsonowski [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 09:31
|
|
|
Wczoraj tankowałem i wyszło mi 3,9l/100km.Dystans 140mil (224km) przejechałem na
8,8 litrach paliwa.Cały czas mam zużycie w okolicach 4l/100km, jeżdżę głównie z prędkościami 70 - 90km/h. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 13:52
|
|
|
Sprawdź poziom paliwa w gaźnikach, czyszczenie gaźników i synchro przy okazji, jakie masz świece? sprawdź stan, przy okazji sprawdź jeszcze stan membran gaźnika.
Ja nie będę się wypowiadał na temat spalania mojej VT500 bo już nie raz podejmowałem polemikę na ten temat a i Ciebie dobijać nie chce |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 13:56
|
|
|
Żebym to ja wiedział, jakie mam świece. Muszę jednak podjechać do mechaniora, sam za gazniki się nie wezmę. Nie chcesz mnie dobijać, czyli że mało pali? |
Ostatnio zmieniony przez bodek 2008-08-20, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 13:59
|
|
|
a nie odczuwasz żadnych problemów z maszyną? pali dobrze? jeździ płynnie? równo pracuje? przyśpiesza płynnie i dynamicznie? utrzymuje prędkość stabilnie? nie czka? cokolwiek? wszystko ok tylko po prostu pali tyle przy spokojnej jeździe? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:01
|
|
|
Cezar napisał/a: | a nie odczuwasz żadnych problemów z maszyną? pali dobrze? jeździ płynnie? równo pracuje? przyśpiesza płynnie i dynamicznie? utrzymuje prędkość stabilnie? nie czka? cokolwiek? wszystko ok tylko po prostu pali tyle przy spokojnej jeździe? |
No właśnie zauważyłem, że kiedy odkręcam manetkę, to są momenty, że dopiero po chwili dostaje kopa i wyrywa się, muszę delikatnie odkręcać gaz, bo inaczej zamula się. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:03
|
|
|
nie tylko Ty masz ten problem... A to też może być tak że go benzynka zalewa.. Sprawdź poziom paliwa (w komorze gaźnika) i gaźniki na początek |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:04
|
|
|
To czeka mnie wizyta u mechaniora jak nic . Jak mógłbym ten poziom paliwa sam sprawdzić? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:12
|
|
|
bodek napisał/a: | To czeka mnie wizyta u mechaniora jak nic . Jak mógłbym ten poziom paliwa sam sprawdzić? |
Tylko niech to dobrze ustawi a nie wymyje gaźniki w benzynie i odda.
Przy okazji niech sprawdzi jak działa zaworek ssania ma sie wysuwać na 10 do 11mm.
Skład mieszanki:
dla VT500C z 1983r to 2 1/4 obrotu (na obydwa cylindry) wersja z 1984r tak samo a wersja z tego roku kalifornijska miała 1 3/4 obrotu. 1985r tak samo jak 1984 to samo w 1986r z uwzględnieniem wersji kalifornijskich (w każdej 1 3/4 obrotu na obydwa gary)
wszystkie wersje poziom paliwa 6,8mm (0,27 in) rocznik 1986 poziom 7mm (0.28in)
Jałowe obroty 1100 +/-100
To chyba tyle potrzebnych informacji |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:16
|
|
|
Dzięki Cezary, jak bedę do niego się udawał, to przekażę informacje, choć być może on to wie, nie mam pojęcia. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:19
|
|
|
bodek napisał/a: | Dzięki Cezary, jak bedę do niego się udawał, to przekażę informacje, choć być może on to wie, nie mam pojęcia. |
Przeważnie mechanicy ustawiają wszystko "na oko" ;) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:23
|
|
|
Wydaje mi się, że ten jest dość solidny, kiedy kupowałem moto, bo akurat urzęduje przy komisie, sam powiedział, że przydało by się zrobić synchro i regulację. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:26
|
|
|
Synchro nic Ci tu nie da ale też po wszystkich regulacji warto zrobić.
Powodzenia i daj znać jak już odbierzesz maszynę od mechanika |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
|