Dymienie na czarno :( i palenie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek__ [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-08, 16:10 Dymienie na czarno :( i palenie oleju
|
|
|
A wiec tak, honda rc14, po remoncie uszczelnienie glowicy i wymiana tuleji cylindrowych zaczela palic olej jak smok, powyzej 1l/ 1000km. Zostaly stare pierscienie, moze to przez to ??? Z wydechow czarny dym niczym z diesla.
Jakies porady ?? pomocyyyy |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-21, 20:10 Re: Dymienie na czarno :( i palenie oleju
|
|
|
Krzysiek__ napisał/a: | A wiec tak, honda rc14, po remoncie uszczelnienie glowicy i wymiana tuleji cylindrowych zaczela palic olej jak smok, powyzej 1l/ 1000km. Zostaly stare pierscienie, moze to przez to ??? Z wydechow czarny dym niczym z diesla.
Jakies porady ?? pomocyyyy |
Znaczy co? Wymieniłeś gładzie cylindrów?? Wstawiłeś znaczy tuleje czy robiłeś pierwszy nadwymiar? |
|
|
|
|
Krzysiek__ [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-29, 15:43
|
|
|
wymienione gladzie cylindrow |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-29, 19:27
|
|
|
Krzysiek__ napisał/a: | wymienione gladzie cylindrow |
Więc wg mnie pierścienie przepuszczają. Na czarno znaczy z olejem ... gdyby na biało to z płynem chłodzącym. Gdzieś jest mój post z wyjaśnieniami dotyczącymi czarnego dymu pogrzeb trochę to pewnie znajdziesz |
|
|
|
|
Krzysiek__ [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-30, 08:43
|
|
|
po regulacji gaznikow czarny dym ustal, czasami zdarza mu sie przykopcic na sino niebiesko, a olej wpierdziela dalej |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-30, 10:10
|
|
|
W mądrej "Księdze" dla motocyklistów wyczytałem, że:
- czarny kopciuch - to zbyt bogata mieszanka, czyli gaźnik do regulacji, przytkany filtr powietrza itp pierdoły.
Jak widać, "przepowiednia" z mojej księgi się sprawdziła (pomogła regulacja gaźników)
A teraz drugi zapis:
- błękitny kopciuch - spalanie nadmiernej ilości oleju. To zazwyczaj oznaka zbliżającego się remontu silnika. Luz tłoka i wyrobione pierścienie, albo zbyt luźna prowadnica lub uszczelnienie kanału dolotowego. Czyli chyba jednak te pierścienie będą do wymiany skoro czasami kopci na sino niebiesko.
Pozdr |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-30, 15:48
|
|
|
Globi napisał/a: | W mądrej "Księdze" dla motocyklistów wyczytałem, że:
- czarny kopciuch - to zbyt bogata mieszanka, czyli gaźnik do regulacji, przytkany filtr powietrza itp pierdoły.
Jak widać, "przepowiednia" z mojej księgi się sprawdziła (pomogła regulacja gaźników)
A teraz drugi zapis:
- błękitny kopciuch - spalanie nadmiernej ilości oleju. To zazwyczaj oznaka zbliżającego się remontu silnika. Luz tłoka i wyrobione pierścienie, albo zbyt luźna prowadnica lub uszczelnienie kanału dolotowego. Czyli chyba jednak te pierścienie będą do wymiany skoro czasami kopci na sino niebiesko.
Pozdr |
Się mi kolory pomyliły No cóż - i tak chyba trafiłem. Ja bym te pierścienie zrobił + (jeśli nie były) to wszystkie uszczelnienia. |
|
|
|
|
sztywny
czerwona gałeczka
Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 327 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-30, 21:33
|
|
|
Mateusz napisał/a: |
Więc wg mnie pierścienie przepuszczają. Na czarno znaczy z olejem ... gdyby na biało to z płynem chłodzącym. Gdzieś jest mój post z wyjaśnieniami dotyczącymi czarnego dymu pogrzeb trochę to pewnie znajdziesz |
Czy zdajesz sobie sprawe co by sie dzialo z silnikiem gdyby plyn chlodzacy dostawal sie do komory spalania??????? - chyba nie!
Pewnie w ogole przestalby pracowac. |
_________________ .......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-30, 22:01
|
|
|
sztywny napisał/a: |
Czy zdajesz sobie sprawe co by sie dzialo z silnikiem gdyby plyn chlodzacy dostawal sie do komory spalania??????? - chyba nie!
Pewnie w ogole przestalby pracowac. |
Zdaję sobie sprawę - powiem więcej - ja WIEM co się dzieje z takim silnikiem Wprawdzie samochodowym ale ... na początku dymi na biało a po jakimś czasie się zaciera. Ale to nie trwa błyskawicznie - zależy od przecieku na uszczelce pod głowicą. Sztywny Kolega napisał, że nie na biało |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2780 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-30, 22:10
|
|
|
No to jutro zdiagnozujecie moje kopcenie!!!!!!!!! |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-30, 23:26
|
|
|
yanucha napisał/a: | No to jutro zdiagnozujecie moje kopcenie!!!!!!!!! |
W sobotę Jak będziesz na zimno odpalał. Wtedy najlepiej. Chyba, że zostawiasz za sobą zasłonę dymną |
|
|
|
|
|