Zamknięty przez: potfur 2011-03-23, 12:03 |
kierunkowskazy w wersji amerykańskiej |
Autor |
Wiadomość |
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-03-22, 11:35
|
|
|
Panowie... a mi sie wlasnie przypomnialo ze kumpel pracuje w drogowce... zrobie mu wjazd i przepytam na okolicznosc tych kierunkowskazow :) |
|
|
|
|
Maniek
Zbyszek
Motocykl: Varadero XL1000 04r
Wiek: 43 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 165 Skąd: łódzkie/Wieluń
|
Wysłany: 2011-03-22, 11:53
|
|
|
Cytat: |
Dalej nie widze gdzie tu jest napisane w jaki sposob moga lub nie moga dzialac kierunkowskazy... No dobra, nie pytam sie juz... |
Kierunkowskazy:
"1) powinny migać z równomierną częstotliwością 90 ± 30 cykli na minutę,
2) włączenie świateł powinno nastąpić z opóźnieniem nie większym niż 1 s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów
3) w przypadku uszkodzenia, innego niż zwarcie, jednego ze świateł, pozostałe muszą migać, ale częstotliwość może różnić się od wymaganej " |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-03-22, 12:18
|
|
|
Maniek napisał/a: | Cytat: |
Dalej nie widze gdzie tu jest napisane w jaki sposob moga lub nie moga dzialac kierunkowskazy... No dobra, nie pytam sie juz... |
Kierunkowskazy:
"1) powinny migać z równomierną częstotliwością 90 ± 30 cykli na minutę,
2) włączenie świateł powinno nastąpić z opóźnieniem nie większym niż 1 s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów
3) w przypadku uszkodzenia, innego niż zwarcie, jednego ze świateł, pozostałe muszą migać, ale częstotliwość może różnić się od wymaganej " |
Dobrze. Jednak ani slowa o tym czy przed rozpoczeciem migania moga swiecic lub nie. Z tego opisu wynika ze wazna jest tylko czestotliwosc migania, opoznienie migania po uruchomieniu przelacznika, no i barwa jest okreslona w jednym z poprzednich postow. |
|
|
|
|
Maniek
Zbyszek
Motocykl: Varadero XL1000 04r
Wiek: 43 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 165 Skąd: łódzkie/Wieluń
|
Wysłany: 2011-03-22, 12:29
|
|
|
Tak jak wcześniej napisałem:
Cytat: |
Zgodnie z przepisami przednie obrysy powinny mieć kolor biały, tylne czerwony. Żółty kolor: kierunki (migający), odblaski boczne i pozycje boczne (stosowane w pojazdach ciężarowych pow. 6m oraz przyczepach.) Z przodu światła pozycyjne, mijania i drogowe kolor biały, kiedyś jeszcze był "żółty selektywny" obecnie nie. |
Gdy kierunki świecą światłem ciągłym pełnią funkcje w pojeździe już innych świateł tj, pozycyjnych lub obrys-owych a te z kolei powinny mieć barwę białą z przodu i czerwoną z tyłu.. Żółtą tylko z boku pojazdu (pozycyjne)..
Jeszcze dochodzi umiejscowieni tych świateł na pojeździe, ale chyba już wystarczy tych wywodów ...
pozdro.. |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-03-22, 20:40
|
|
|
Kumpel z drogówki powiedział tak: "nic mi nie wiadomo żeby coś takiego było niedozwolone".
A tutaj akt prawny: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
Nalezy pamietac ze co nie jest zabronione jest dozwolone. |
|
|
|
|
Mariner
Motocykl: Honda Shadow VT1100
Wiek: 51 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 81 Skąd: Opole/Karczow
|
Wysłany: 2011-03-22, 20:55
|
|
|
Do mnie osobiscie nikt sie nigdy nie przyczepil, diagnoste mam stalego, przy okazji przegladu tylko "informuje" ze moga sie przyczepic. W lutym zatrzymali mnie mundurowi, podobno rutynowa kontrola, albo nie zauwazyli kierunkow albo po prostu nie chcieli ich zauwazyc. Jedyne pytanie jakie zadali dotyczylo tego czy nie za zimno na moto |
|
|
|
|
Mariusz
Motocykl: Honda
Wiek: 62 Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Pobiedziska PZ
|
Wysłany: 2011-03-22, 21:08
|
|
|
Na to rozporządzenie powoływałem się już w innym temacie.
Tak więc jestem przeciwnego zdania. Proszę dokładnie odszukać; zał. nr 6 par.2 lp. 3 (kierunkowskazy) w kolumnie 15 pkt 2 - cytat 2) włączenie świateł powinno nastąpić z opóźnieniem nie większym niż 1 s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów...
Moim zdaniem ustawodawca wyraźnie pisze o WŁĄCZENIU świateł a nie o wyłączeniu już świecących.
Tłumaczyłem już to..... ale komu chce się analizować nudne rozporządzenia.
Swoją drogą ciekawe ilu policjantów zna dokładnie tą ustawę. |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-03-22, 23:04
|
|
|
Mariusz napisał/a: | włączenie świateł powinno nastąpić z opóźnieniem nie większym niż 1 s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów... |
Mowa jest o wlaczeniu sygnalizacji, czyli kierunkowskaz ma zaczac migac najpozniej niz 1s po wlaczeniu. To czy najpierw zgasnie czy sie zapali to jest inna sprawa.
Nie wymyslaj na sile, juz nawet oficer drogowki powiedzial ze to nie jest zabronione a ty sie ciagle upierasz.
Poza tym mozna podniesc argument ze wlaczone kierunkowskazy podnosza poziom bezpieczenstwa (motocyklista jest lepiej widoczny z naprzeciwka). |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2114 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-22, 23:41
|
|
|
Agathocles napisał/a: | Kumpel z drogówki powiedział tak: "nic mi nie wiadomo żeby coś takiego było niedozwolone".
A tutaj akt prawny: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
Nalezy pamietac ze co nie jest zabronione jest dozwolone. |
Ech.. podajesz akty prawne nie do końca aktualne, ale i w nich jest jasno, czytać ze zrozumieniem!!! § 2. Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
ten paragraf wyraznie mówi jakie światła, jeśli ich tam niema, nie znaczy to że można perkalikowe i migające sobie powiesić, znaczy to że nie przewidziano i nie można stosować...
Inna rzecz, że kolor żółty świateł przewidziany jest już tylko dla kierunkowskazów, halogeny, mijania i inne nie są już dozwolone... |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2011-03-23, 10:10
|
|
|
adam3911 napisał/a: | Agathocles napisał/a: | Kumpel z drogówki powiedział tak: "nic mi nie wiadomo żeby coś takiego było niedozwolone".
A tutaj akt prawny: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
Nalezy pamietac ze co nie jest zabronione jest dozwolone. |
Ech.. podajesz akty prawne nie do końca aktualne, ale i w nich jest jasno, czytać ze zrozumieniem!!! § 2. Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
ten paragraf wyraznie mówi jakie światła, jeśli ich tam niema, nie znaczy to że można perkalikowe i migające sobie powiesić, znaczy to że nie przewidziano i nie można stosować...
Inna rzecz, że kolor żółty świateł przewidziany jest już tylko dla kierunkowskazów, halogeny, mijania i inne nie są już dozwolone... |
Mi kazesz czytac ze zrozumieniem a sam najwyrazniej nie rozumiesz o czym sie tu rozmawia. Zgadam sie ze ta tabela podaje kolory, rozmieszczenie itd ale nigdzie nie jest napisane czy swiecace kierunkowskazy sa dozwolone czy nie. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2114 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-23, 10:25
|
|
|
Kierukowskaz ma świecić światłem przerywanym, jeśli świeci światłem ciągłym to już do diabła nie jest kierunkowskaz, tylko światło obrysowe... Chyba proste... |
|
|
|
|
Anioł
Motocykl: VLX600
Wiek: 49 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 194 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-23, 10:30
|
|
|
proponuję zamknąć temat |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-03-23, 12:03
|
|
|
Mówisz, masz. |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
|