Duże oparcie dla pasażera/pasażerki. |
Autor |
Wiadomość |
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-01-06, 23:25 Duże oparcie dla pasażera/pasażerki.
|
|
|
Witam wszystkich.
Temat może nie ogranicza się tylko do VT1100 ale taką właśnie posiadam więc tu postanowiłem napisać niniejszy post.
Jeszcze nie wyczuta przeze mnie Shadowa zimuje w garażu. W związku z tym plany co do niej mam następujące na ten zimowy sezon:
- zrobienie stojaka pod moto (takiego by cały motocykl był w górze i była możliwość przemieszczania moto po garażu) - to już wykonane
- zrobienie oparcia dla pasażerki
- wymiana uszczelniaczy w przednim amortyzatorze
- regulacja gaźników
+ parę drobnostek.
Wg planu przyszła pora na oparcie no i tu chciałbym się poradzić forumowiczów. Wstępny projekt już mam i docelowo efekt ma być mniej więcej taki: http://www.youtube.com/wa...IMpNzKxxMQ&NR=1 (chodzi oczywiście o samo oparcie - styl, kont odchylenia i to zagięcie na szczycie)
Oczywiście zamierzam wykonać to samemu jednak największy problem mam z wyborem miejsca mocowania. Uniknąć chciałbym mocowań do ramy, tuż przy kole (tak jak w powyższym linku). Myślałem nad zrobieniem podobnych elementów (co do kształtu) jak są w oryginale w mojej Shadowce ZDJĘCIE - ma to na celu zachowanie osobnych oryginalnych mocowań w razie "w" -> następnie dospawanie do nich prętów, które ówcześnie będą z osobna skręcone - dla nadania stylu - a na końcu zlecić chromowanie. Szycie skóry itd na razie w dyskusji pomijam.
Nie wiem czy takie wykonanie wytrzyma opieranie się. Oczywiście planuję jakieś stylizowane zastrzały zrobić ale mimo wszyto...
Jeśli miałby ktoś jakieś ciekawe pomysły, uwagi albo po prostu chęć rozwinięcia tematu to będę wdzięczny. POZDRAWIAM |
_________________
|
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-06, 23:43
|
|
|
Zdecydowanie miejsce mocowania dobre wybrałeś. Większość z nas chyba ma takie.
Co do wysokiego oparcia, pogadaj z Andryszkiem, on w swojej ma taką i zapewne w jego galerii również znajdziesz kilka zdjęć. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
kejti08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-07, 16:09
|
|
|
a pasażerka się nie będzie bała, że zostanie gdzieś po drodze? Ja to jednak w takich sprawach stawiam na rozwiązania przebadane przez ludzi z doświadczeniem |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-07, 16:32
|
|
|
A czego tu się bać. Nie sprawdzałem osobiście tego rozwiązania, ale myślę, że takie wysokie oparcie może być wygodniejsze dla pasażerki, gdyż nie opiera tylko się na dolnej części pleców, a na górnej części pleców. Trzeba spytać te osoby, co tego używały. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-01-07, 16:40
|
|
|
kejti08 napisał/a: | a pasażerka się nie będzie bała, że zostanie gdzieś po drodze? Ja to jednak w takich sprawach stawiam na rozwiązania przebadane przez ludzi z doświadczeniem |
Nie będzie się bała, z całą pewnością. Krycha andryszkowa przejeździła z tym oparciem tysiące km i żyje. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
ciachu
Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51 Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 3677 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-01-07, 16:44
|
|
|
... A jak ktos ma w planach zgubienie pasazerki, to i tak pewnie zgubi |
_________________ UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe
|
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-01-07, 18:43
|
|
|
Dzięki za troskę Moja pasażerka niema zamiaru się zgubić. Co do sprawdzonych "oryginalnych" rozwiązań to jasne ma się tą pewność... ale pamiętajmy, żeby powstało coś nowego ktoś to musi skonstruować i zbudować (zamierzam odpowiednio przetestować końcowe rozwiązanie).
Dla mnie właśnie prace rozwojowe przy mojej Shadow'ce to spełnianie się + mam przy tym niezłą frajdę W zasadzie grzebanie przy motorze znaczy dla mnie tyle co jazda na nim i dlatego zdecydowałem się na taki zakup (styl)
Co do dotychczasowego oparcia to jak widać z pierwszego wpisu w tym temacie (foto) moje moto nie posiada tej opcji więc pozostaje super uścisk pasażerki Samolubem nie jestem a dłuższa trasa męczy stąd pomysł z oparciem.
Dodam, że chciałbym kontynuować styl nadany przez HUSAR CYCLES i dlatego oparcie ma być wysokie. Pojawia się też opcja rozbudowy o mały bagażnik tak jak u Andryszka
Motocyklistą jestem początkującym i zdaję sobie z tego sprawę jeśli ktoś ma jakieś uwagi chętnie przyjmę do wiadomości.
Pozdrawiam WAS |
_________________
|
|
|
|
|
kejti08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-07, 18:58
|
|
|
eee tak pytam bo jako plecak jeździłam bez żadnego oparcia i bardzo mi było fajnie. Często słyszałam, że oparcie to łamacz kręgosłupa. |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-01-07, 19:06
|
|
|
Zdanie "plecaczków" jak najbardziej jest dla mnie ważne, w końcu to dla nich to oparcie
Widzę jednak, że z punktu technicznego nikt nie dyskutuje więc przyjmę moją koncepcję za słuszną i wg niej będę konstruował dzieło. Jak uda się sprężyć to przed sezonem dodam zdjęcia. |
_________________
|
|
|
|
|
kejti08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-07, 19:08
|
|
|
pewnie, że tak montuj i się chwal ja właśnie w swojej planuję odkręcić oparcie bo straszliwie mnie drażni estetycznie |
|
|
|
|
Karol
janosik
Motocykl: FXDC
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 183 Skąd: SO
|
Wysłany: 2011-01-08, 12:54
|
|
|
Miejsce mocowania wybrałeś bardzo dobre, kilka lat temu również robiłem oparcie do VZ800, wysokość robiłem standardową. Panele boczne (relingi) wyciąłem z blachy ok. 2.5mm, pręt jeżeli dobrze pamiętam to kwadrat 10mm, przykręcony ładnymi śrubami. Polerka, tapicer, chrom i żona WNIEBOWZIĘTA! Koszt materiału ok. 30-50zł, chrom 150zł i kilka piw w garażu.
POWODZENIA!!! |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-01-08, 21:11
|
|
|
O super, dzięki Karol za techniczną odpowiedź Tylko mam wątpliwości do tych relingów o grubości 2,5mm... ja chciałem wykonać to z takiego ajzola z jakiego mam zrobione teraz (ponownie nawiązuję do zdjęcia z pierwszego postu). chodzi o to by było solidnie |
_________________
|
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2011-01-08, 21:23
|
|
|
A ja ze względów bezpieczeństwa jestem przeciwny wysokim oparciom. Nie uważacie że w razie "W" pasażer może mieć utrudnione "opuszczenie pokładu" . Wiem że z tym jest różnie jak i z zapinaniem pasów w puszce, jednym ratuje życie zapięcie innym że nie zapieli i wylecieli z auta, tak samo czasem lepiej jak moto zabieże do rowu niż po asfalcie się wsunąć pod TIRa. Ale mimo wszystko uważam że może narobić sporo kłopotów tak pasażerowi jak i kierowcy. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-01-08, 21:34
|
|
|
No niestety Renek, ale tak może być. Nie zawsze wszystkie ozdoby i gadżety w naszych moto są bezpieczne.
No ale jak to mówią "jakby człowiek wiedział, że się przewróci, to by usiadł".
Nie ma złotego środka. Nigdy nie wiadomo co będzie lepsze, wysokie czy niskie oparcie czy w ogóle jego brak. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-01-08, 21:40
|
|
|
Prawda, prawda
Nic... dodaje, że dlatego właśnie zostawić chciałem oryginalne mocowania by w razie wątpliwości przywrócić poprzedni stan. |
_________________
|
|
|
|
|
|