/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
koniec łańcucha ??
Autor Wiadomość
stereo_06 

Motocykl: VT 600
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 98
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-20, 20:17   koniec łańcucha ??

Jakieś 3-4 tys km temu rozciągną mi się łańcuch skorzystałem z regulacji (do max.) i było ok. Teraz sytuacja wygląda tak że rozciągną się on jeszcze bardziej aż spadł na szczęście tylko z tylnej zębatki. Po prostu się zatrzymałem i naciągnełem go na zębatkę. Dało radę dojechać do domu.

I teraz moje pytanie czy będzie ok, by taki łańcuch skrócić szacuje o dwa ogniwa zapiąć z powrotem i jeździć dalej czy kategorycznie kwalifikuje go to do wymiany ? Zębatki wyglądają dobrze więc może ich nie trza było by wymieniać.
_________________
Najpierw mnie usłyszycie, potem mnie zobaczycie
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 20:27   

kategorycznie wymienić razem z zębatkami ...
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
Sylwek 
Kliper


Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 843
Skąd: Puszczykowo/Szczecin

Wysłany: 2010-11-20, 20:33   

Jak skrócisz o dwa ogniwa to bedzie za krótki, po za tym on jest już tak osłaboiny (czyt. zużyty) że długo byś się nim nie nacieszył, myślę że jest to tańsze niż np wymiana części silnika która by mogła pęknąć jak się zerwie łańcuch.

No tu można by wymieniać dużo "za" za wymianą na nowy a po stonie "nie" za wymianą masz tylko chwilowe zaoszczędzenie kasy.
_________________
"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-11-20, 22:17   

Sezon się kończy, a 400zł to nie jest astronomiczna kwota - nowy i to musowo...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Artur_1311
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-21, 08:57   

Koniecznie cały zestaw, nie zostaw sobie którejś z zębatek bo np ładnie wygląda. Łańcuch, tym bardziej nowy musi się ułożyć do zębatek. Zerwanie osłabionego łańcucha może spowodować większe straty niż kupno nowego, nawet drogiego zestawu napędowego, pozdrawiam.
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-11-21, 09:01   Re: koniec łańcucha ??

stereo_06 napisał/a:
(...)czy kategorycznie kwalifikuje go to do wymiany ? Zębatki wyglądają dobrze więc może ich nie trza było by wymieniać.




Łańcuch i zębatki kategorycznie do wymiany. Absolutnie nie wolno skracać łańcucha - to nie rower.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2010-11-21, 09:40   

Tak jak koledzy piszą,w wyciągniętym zmienia się rozstaw ogniw.Do wymiany łańcuch i obie zębatki
 
 
stereo_06 

Motocykl: VT 600
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 98
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-21, 10:37   

Ok czyli szybki skok do providenta i zmiana zestawu :). A tak serio mam już cały zestaw kupiony ( od DIDa) wiec tylko wymiana mnie czeka. A tak jeszcze z ciekawości ile u was wytrzymuje łancuch i żębatki ??
_________________
Najpierw mnie usłyszycie, potem mnie zobaczycie
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-11-21, 10:49   

stereo_06 napisał/a:
Ok czyli szybki skok do providenta i zmiana zestawu :). A tak serio mam już cały zestaw kupiony ( od DIDa) wiec tylko wymiana mnie czeka. A tak jeszcze z ciekawości ile u was wytrzymuje łancuch i żębatki ??




Wszystko zależy od warunków w jakich jeździsz i jak dbasz o łańcuch. Ja smarowałem często, nie żałowałem smaru i używałem tylko tych lepszych. Na zestawie DID zrobione miałem 26400km + trochę poprzedni właściciel i rozciągnął się w tym czasie niewiele, bo tylko o jedną podziałkę (tą przy śrubach regulacyjnych). Czyli wszystko zależy od tego jak się dba o zestaw napędowy.
 
 
omo 


Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 1766
Skąd: Witkowo /k Gniezna
Wysłany: 2010-11-21, 12:56   

Jan wymieniłem po 30 000,ale z czystym sumieniem trzeba to było zrobić z 2000 wczesniej,

Końcówka to juz tylko było naciąganie
_________________
.Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM