/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-04, 19:14   Uszczelka pod głowicą

Uszczelka pod głowicą z przodu poci się jak cholera. Zamówiłem już nową myśląc że to żaden problem wymienić. Czar prysł jak zwaliłem bak i filtr powietrza... Czy da radę zrobić to bez wyciągania silnika? Czy będę miał jakieś niespodzianki z zaworami? Ogółem jakie mnie czekają niespodzianki jeśli zdecyduję się rozkładać dalej? Ofc. forum przejrzałem potrzebnych informacji nie znajdując...
 
 
 
Siodemk 


Motocykl: VT600
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-08-05, 11:24   

Co pisze w serwisówce na temat wymiany uszczelki pod głowicą ?

Tam powinieneś znaleźć wszystkie potrzebne informacje.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 11:30   

Na pewno mówisz o uszczelce pod głowicą?? Czy o uszczelce pod deklem zaworowym, bo to drastyczna różnica??

Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą, to nie ma co kombinować tylko silnik trzeba wyjąć z ramy. Najprawdopodobniej głowicę trzeba będzie przed założeniem dać do planowania.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Siodemk 


Motocykl: VT600
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-08-05, 13:10   

Cezar napisał/a:
Na pewno mówisz o uszczelce pod głowicą?? Czy o uszczelce pod deklem zaworowym, bo to drastyczna różnica??

Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą, to nie ma co kombinować tylko silnik trzeba wyjąć z ramy. Najprawdopodobniej głowicę trzeba będzie przed założeniem dać do planowania.




A dlaczego będzie wymagać planowania ?, bo nie do końca rozumiem :-P .
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 13:39   

Siodemk napisał/a:
A dlaczego będzie wymagać planowania ?, bo nie do końca rozumiem :-P .




Głowica może okazać się krzywa. Może po zdjęciu warto dać ją do pomiaru?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Troll
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-05, 13:42   

Cezar napisał/a:
Siodemk napisał/a:
A dlaczego będzie wymagać planowania ?, bo nie do końca rozumiem :-P .




Głowica może okazać się krzywa. Może po zdjęciu warto dać ją do pomiaru?




Daoświadczenia z głowicą w motocyklu nie mam ale wiem, że przy każdej ingerencji w głowicy, trzeba koniecznie oddać ją do planowania...nie są to duże koszty...
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 13:46   

I tu właśnie pojawia się zagwozdka. Ja w takim przypadku chyba zdecydował bym się na wymianę obu uszczelek i oddał obie głowice do planowania i wyrównania, aby na obu cylindrach mieć identyczny stopień sprężania. Oczywiście nie mówię tu o planowaniu głowicy rzędu 1mm tylko rzędu dziesiątych a nawet setek mm.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
tygrys 
tygrys


Motocykl: VTX 1800R '03
Wiek: 56
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 508
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 13:47   

W miejscu gdzie puściła uszczelka ciśnienie gazów może zrobić nierówność. Niesplanowana nierówność po wymianie uszczelki znowu spowoduje przedmuchy.
_________________
W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
 
 
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-05, 13:52   

Jak mówiłem jest to uszcz. pod głowicą nie pod deklem. Wymiary głowicy ofc. trzeba będzie sprawdzić. W VT600 takich rzeczy jeszcze nie robiłem stąd moje wątpliwości. Książka serwisowa pokazuje jak wszystko rozmontować na czynniki pierwsze, czy da radę zdjąć jakoś klawiaturę (?) tak żeby nie trzeba było ponownie ustawiać zaworów, a żeby zdjąć głowicę?
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 13:57   

Ustawienie rozrządu jest bajecznie proste, nie przejmuj się tym, jeśli masz serwisówkę na pewno sobie z tym poradzisz. Jak zdejmiesz dekiel to ustaw sobie znaki na rozebrany gar i zobacz jak jest ustawione, znaki na kole wałka rozrządu, zawory, krzywki. Później po prostu ustaw tak samo.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-05, 14:37   

Jeszcze jedno dziwne pytanie- czy dać silikon również, czy sama uszczelka wystarczy? :shock: Mam zwyczaj dawać silikon (WSK nawet na sam silikon składałem :D hehe), ale czytałem tu inne posty dot. wymiany uszczelki w innych cieniach, gdzie ludzie wypowiadali się, że jedynie sama uszczelka starczy... Więc uszczelka czy silikon+ uszczelka?
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 14:42   

Uszczelka BEZ silikonu.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
pietrachVI 
PIETRACH


Motocykl: exVT600, BMW R65 '87, Jawa 175 '60
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 469
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-05, 14:55   

Ogółem mam dylemat moralny czy dalej rozkręcać... Przed każdym rozkręceniem jakiejkolwiek z moich poprzednich maszyn miałem jakieś obawy :mrgreen: Tymczasem dziękuję za każde dobre słowo i proszę o dalsze wypowiedzi. :thx:
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-05, 16:07   

Nie ma się czego obawiać.

Jeśli posiadasz przede wszystkim odpowiednie narzędzia, przygotowane miejsce pracy i trochę wolnego czasu, to rób wszystko zgodnie z instrukcją i porządnie a nie będzie problemu.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Siodemk 


Motocykl: VT600
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-08-06, 08:57   

tygrys napisał/a:
W miejscu gdzie puściła uszczelka ciśnienie gazów może zrobić nierówność. Niesplanowana nierówność po wymianie uszczelki znowu spowoduje przedmuchy.




Teraz wszystko jasne :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM