Shadow 750 c2 98 |
Autor |
Wiadomość |
Maciek19882
Maciek
Motocykl: Honda Shadow
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 43 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2010-07-24, 19:28 Shadow 750 c2 98
|
|
|
Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-07-24, 20:25 Re: Shadow 750 c2 98
|
|
|
Maciek19882 napisał/a: | Mam pytanko ponieważ zauważyłem coś dziwnego. Mianowicie 14,5 littra bak w tym 3.5 litra rezerwy, czy motocykl w pozycji kranika na pion w dół sam przełączy się na rezerwę? Kwestia była taka, że miałem karnik na pion w dół - nie wiedzialem ze jezdze na rezerwie, ponieważ jezdził motorem ktos inny i musiałem biegac z butelkami na stację.. Jak to jest z tą rezerwą, bo z tego co wiem to jest przełączana ręcznie w każdym motocyklu |
Rezerwa polega na tym, że jest fizycznie w kraniku jest krótsza rurka przez którą paliwo jest pobierane do samego dna z baku. Pozycja normalna ma dłuższą rurkę i na dnie zawsze coś zostanie (ile-zależy od długości tej rurki). Przełączanie zawsze jest ręczne, a kranik jest dobrze widoczny. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Maciek19882
Maciek
Motocykl: Honda Shadow
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 43 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2010-07-25, 00:28
|
|
|
Dzięki za dokłady opis;] czyli nie da sie wyjezdzic calego baku paliwa bez przełączenia na rezerwę zawsze te 3 litry na stacje zostaje;]Za dużo tego zamieszania a lejący do baku jest niestety jeden:] Pozdro dzięki;] |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2010-07-28, 11:01
|
|
|
Wygląda to trochę inaczej:
kranik w pozycji na dół - to paliwo zasadnicze
kranik w pozycji poziomej - zamknięty
kranik w pozycji do góry - rezerwa
Z doświadczenia wiem że do syspozycji jest ok 12,5-12,6 l + ok. 2-2,5 l rezerwy (dokładnie nie wiem ile chociaż raz udało mi się wypalić calutkie paliwo)
podstawowa ilość powinna starczyć ( w zależności od kierowcy, ustawię i trasy ) na ok. 180-230 km po tem moto się dusi z braku paliwa i trzeba przełączyć i szukać w miarę szybk stacji - rezerwa wystarczy na max 40 km spokojnej jazdy.
Nie każdy motocykl ma przełączanie rezerwy - nawet kranik nie jest obowiązkowy - niektóre mają wskaźnik poziomu lub tylko kontrolkę rezerwy, a nowoczesne układy zasilanie ( wtrysk) wogóle nie posiadają kranika tylko zawór elektromagnetyczny. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Maciek19882
Maciek
Motocykl: Honda Shadow
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 43 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2010-07-28, 12:38
|
|
|
U mnie wygląda to tak: zalewam pod korek starcza to na ok 280 km i dopiero motor zaczyna przerywac. Pali mi ok 4,3 litra na sto kilometrów więc zgadza się z tym co napisałeś ok 12 litrów;] |
|
|
|
|
|