/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja VT 600 i sezonowe sprawy organizacyje
Autor Wiadomość
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-22, 12:40   Moja VT 600 i sezonowe sprawy organizacyje

Jestem szcześliwym posiadaczem VT 600 z 1994r. i jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego motocykla.



W związku z ropoczęciem się nowego sezonu motocyklowego mam kilka pytań na temat eksploatacji:



1. Motocykl zakupiłem w zeszłym roku przygotowany do sezonu, bez żadnego wkładu finansowego w naprawy czy wymiany bieżące, poprzedni właściciel zalał silnik olejem półsyntetycznym MOBIL 1 15W50 typowy dla motocykli. W specyfikacji motocykl wyczytałem, że zalecany olej to 10W40 - czy zmienić na ten sam który jest zalany czy zmienić na inni, jaki jest zalecany przez producenta?



2. Jakiej firmy zakupić filtr oleju? Do wyboru mam firmy EMGO i japoński MIW. Jaka jest między nimi różnica oprócz różnicy cenowej? Czy ma jakieś konkretne oznaczenie, na jakie zwrócić szczególną uwagę, żeby nie było wpadki, że nie pasuje.



3. Gdzie znajduje się śruba spustowa oleju? Przez chwilę oglądałem spód motocykla i nie dojżałem jej, chyba, że nie dokładnie szukałem, bo gdzieś na pewno jest.



4. Zamierzam nasmarować łańcuch smarem w areozolu smar Valvoline Chain Lube czy to dobry wybór czy polecacie coś innego? Jest to mój pierwszy motocykl (pomijając WSKi, Junaki) napędzany łańcuchem (wcześniej wał kardana) - jaka jest częstotliwość smarowania łańcucha - po przejechaniu ilu kilometrów?



5. Nie działa mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej - nie świeci się żarówka, mimo, że jest dobra - czy problemem może być przepalony bezpiecznik?



Z góry dziękuję za wskazówki ;-)
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-03-22, 12:55   Re: Moja VT 600 i sezonowe sprawy organizacyje

mr_simon napisał/a:
Jestem szcześliwym posiadaczem VT 600 z 1994r. i jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego motocykla.



W związku z ropoczęciem się nowego sezonu motocyklowego mam kilka pytań na temat eksploatacji:



1. Motocykl zakupiłem w zeszłym roku przygotowany do sezonu, bez żadnego wkładu finansowego w naprawy czy wymiany bieżące, poprzedni właściciel zalał silnik olejem półsyntetycznym MOBIL 1 15W50 typowy dla motocykli. W specyfikacji motocykl wyczytałem, że zalecany olej to 10W40 - czy zmienić na ten sam który jest zalany czy zmienić na inni, jaki jest zalecany przez producenta?



2. Jakiej firmy zakupić filtr oleju? Do wyboru mam firmy EMGO i japoński MIW. Jaka jest między nimi różnica oprócz różnicy cenowej? Czy ma jakieś konkretne oznaczenie, na jakie zwrócić szczególną uwagę, żeby nie było wpadki, że nie pasuje.



3. Gdzie znajduje się śruba spustowa oleju? Przez chwilę oglądałem spód motocykla i nie dojżałem jej, chyba, że nie dokładnie szukałem, bo gdzieś na pewno jest.



4. Zamierzam nasmarować łańcuch smarem w areozolu smar Valvoline Chain Lube czy to dobry wybór czy polecacie coś innego? Jest to mój pierwszy motocykl (pomijając WSKi, Junaki) napędzany łańcuchem (wcześniej wał kardana) - jaka jest częstotliwość smarowania łańcucha - po przejechaniu ilu kilometrów?



5. Nie działa mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej - nie świeci się żarówka, mimo, że jest dobra - czy problemem może być przepalony bezpiecznik?



Z góry dziękuję za wskazówki ;-)






1. Ja lałem 15w50. Skoro u Ciebie był 15w50 to nie widzę problemu, żeby przy nim zostać, byle półsyntetyczny (nie mineralny i nie syntetyczny). 10w40 myślę też można by zalać, nie powinno się nic złego stać, aczkolwiek jest szansa, że silnik może wtedy pić trochę więcej oleju.



2. EMGO pierwsze słyszę. MIW jest japoński, tego sam używałem. A jak chcesz mieć spokojny sen, kup K&N - różnice w cenie są bardzo małe.



3. Po lewej stronie, kilka, może kilkanaście centymetrów od stopki bocznej w kierunku przodu, za wężem od chłodnicy jest śruba, zdaje się 17-tka, wkręcona w dolną część karteru.



4. Używałem Valvoline'a - średni smar. Najlepsze były Motul i Bel-Ray, z czego ten ostatni polecam chyba najbardziej. Smarowanie myślę co 300-400km - trzeba nauczyć się obserwacji łańcucha i smarować kiedy zacznie się robić "błyszczący" na tulejach. Smarujesz tylko wewnętrzną stronę łańcucha. W deszczowych warunkach smarowanie trzeba robić częściej.



5. Może być bezpiecznik, ale ja obstawiam wysunięty kabelek na drodze od lampki do kostki, która jest pod siedzeniem obok filtra paliwa.



Wszystko co napisałem było już wielokrotnie poruszane na forum - używaj wyszukiwarki ;-)
 
 
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-22, 13:07   

Dziękuję za informację, na weekend sprawdzę wsuwkę.



pozdrawiam
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-03-22, 13:09   

mr_simon napisał/a:
Dziękuję za informację, na weekend sprawdzę wsuwkę.



pozdrawiam




Jeśli jeszcze nie masz serwisówki, zassij ją sobie STĄD Znajdziesz tam bardzo wiele informacji o swoim moto.
 
 
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-22, 13:31   

Rewelacja, dzięki serdeczne ;-)
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-03-22, 13:36   

mr_simon napisał/a:
Rewelacja, dzięki serdeczne ;-)




Spoko..... 19,99$ :mrgreen: :-P
 
 
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-24, 13:27   

Mam pytanie odnośnie oleju, jakiej firmy polecacie? Poprzedni właściciel zalał go olejem MOBIL 1 15W50 specjalnie dla motocykli. Czy pozostać przy tym samym oleju czy zmienić na inny?
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 68
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2010-03-24, 13:39   

mr_simon napisał/a:
Mam pytanie odnośnie oleju, jakiej firmy polecacie? Poprzedni właściciel zalał go olejem MOBIL 1 15W50 specjalnie dla motocykli. Czy pozostać przy tym samym oleju czy zmienić na inny?




Pozostań przy tym oleju,jest dobry , po co masz kombinować i eksperymentować , skoro nic się nie działo z winy oleju.
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-03-24, 14:35   

Mobil leję do aut od wielu lat i nigdy problemów nie było. Do moto go nie stosowałem, ale myślę, że jest to na pewno dobry olej. Ja w 600-tce śmigałem na Agip Tec 15w50 (półsyntetyczny) i u mnie sprawdził się rewelacyjnie (przebieg prawie 26tys km). Obecnie mam Motula, który jest chyba jednym z najlepszych, dostępnych w sprzedaży. Bel-Ray też jest podobno tej klasy co Motul - do silnika nie lałem, ale używałem ich oleju do zawieszenia i byłem bardzo zadowolony. Także wg. mnie Mobil, Agip, Motul, Bel-Ray - co byś nie wlał, powinno być dobrze ;-)
_________________
Say no to slow.
 
 
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-09, 11:28   

Jestem już po wymienie oleju. Zdecydowałem się wymienić na MOTUL 10W40 ESTER 5100, mam nadzieję, że to dobry wybór.



Wracając do nie świecącej żarówki od podświetlania tablicy rejestracyjnej, otóż zdjąłem siedzenie i posprawdzałem wsuwki. Wszystkie były na swoim miejscu, żadna z nich nie była wypięta, dla spokojności porozpinałem i ponownie powpinałem, ale niestety nic to nie dało, jak nie świeciła tak nadal nie świeci. Posprawdzałem również bezpieczki i wszystko są wporzadku.



Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?



W jaki najprostszy sposób sprawdzić czy prąd dochodzi do żarówki?
 
 
yavenin 

Motocykl: Vt 600
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-09, 13:47   

są takie próbniki wygląda to jak śrubokręt i z rączki odchodzi kabelek. kabelek podpinasz do jednej wtyczki a próbnik (metalowa końcówka nie rzadko bywa to śrubokręt płaski) do 2 kabelka jeśli jest prąd to w próbniku świeci mała żaróweczka . Ustrojswo kosztuje coś 10 zł a bardzo często przydaje się w majsterkowaniu z elektryką. Do dostania w każdym sklepie z narzędziami
 
 
mr_simon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-17, 14:15   

Problem z żarówką od podświetlenia tablicy rejestracyjnej rozwiązany - wystarczyło przeczyścić styki końcówek oraz wsuwek i prąd do żarówki zaczął płynąć :)



Planuje zamontować lightbar - jakiej średnicy lampy będą idealne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM