VT 700/750/800 - Regulator napięcia
zenon407 - 2024-01-29, 11:27 Temat postu: Regulator napięcia Vt 700 c 87
Czy regulator -w celu sprawdzenia-MUSI byc przykręcony do ramy silnika?
Sprawdzam podpinając wtyczke od alternatora (3 piny) regulator kładę na siedzeniu i podpinam pod 7 pinową wtyczke ( 2 czerwone +,dwa zielone - i jeden czarny) i sprawdzam w ten sposób.Czy dobrze robię?
AMarek - 2024-01-29, 17:54
Tak
Marecki - 2024-01-30, 07:32
Nie musi - obudowa z niczym się nie łączy
zenon407 - 2024-01-30, 14:18
Kosztowało mnie to sporo czasu aby dwa regulatory wypróbowac-przykręcić do ramy-bez rezultatów.Jeden i drugi max dawał 11,60 V-pomiary niby przechodziły dwa- miernikiem-diody niby ok.Dostałem od kolegi do sprawdzenia i myslałem ,ze wpływ na masa ramy.
Ps.Czy kolejność podłączania żołtych przewodów z alternatora-musi zachowac kolejnośc-do regulatora napięcia?
Marecki - 2024-01-30, 15:10
Kolejność żółtych nie ma znaczenia.
Zmierz czy nie masz przypadkiem przejścia pomiędzy żółtymi kablami od alternatora do masy (regulator oczywiście odłącz)
zenon407 - 2024-01-30, 17:57
Na moim alternatorze i regulatorze jest ok daje 14,6 V na luzie.Tylko te dwa regulatory dodatkowe chciałem sprawdzić- widocznie złom.Dzieki za info :)
zenon407 - 2024-02-02, 19:56
Dobrze ludek opowiada o systemie ładowania w moto- osobno jest o hondzie.
https://www.youtube.com/watch?v=AXbZZZWLtzY
AMarek - 2024-02-03, 00:43
Ten następny chyba lepszy
https://www.youtube.com/watch?v=KpmvUvpRCEM
Te regulatory były sprawdzane z akumulatorem? 14,6V na jałowym z obciążeniem to nie jest dobrze, a przy wyższych obrotach?
zenon407 - 2024-02-03, 06:40
Na luzie ale na ssaniu to sa większe obroty-ręce potrzebne do pomiarów.
Ps.Pod koniec tego filmiku wspomniał o akumulatorach litowo-jonowych-są u nas takie w sprzedaży?
AMarek - 2024-02-03, 10:59
Można dostać ale moim zdaniem ma to tylko sens w sportowych gdzie ważny jest każdy kg.
|
|
|