To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - Napęd

Matthew90 - 2017-12-14, 19:40
Temat postu: Napęd
Jaki polecacie napęd do Hani
Szymeek - 2017-12-14, 22:03

Cześć.
Do małej Hani raczej nic innego jak łańcuch nie wsadzisz.
Można by ewentualnie próbować z paskiem, ale to by wiązało się z wymianą zębatek.

Matthew90 - 2017-12-14, 22:54

no ja wiem tylko mi rozchodzi czy barwa łańcucha robi różnice i o przełożenie jakie było by najlepsze
Goldix - 2017-12-15, 11:10

Trochę informacji znajdziesz.

TU i jeszcze TU

MARQ - 2017-12-15, 11:25

kilka myśli...

Przełożenie: w trybie mieszanym (miasto / trasa) po płaskim, sprawdzają się fabryczne ilości zębów (w górach też daje radę).
a w zależności od tego:
czy bardziej górki lub miasto,
czy bardziej trasa i relaks...
to możesz nieznacznie kombinować w różne strony...
(według mnie ruch jest o 2-3 zęby z tyłu [czyli jeden z przodu] w obie strony)
zmiany czuć bardzo szybko - albo silnik nie daje rady i zwalnia na piątce...
albo w drugą stronę - kosiara staje dęba i zawyża prędkość o 20km/h ;)

łańcuch:
mechanicznie - wystarczy zwykły, chociaż polecany jest wzmocniony.
producent - to jak z oponami albo olejem: tu niby wszyscy mówią DID, ale inne też potrafią dać radę..
jak szukałem, to rosło na rynku coś chińskiego, podobno zdawało egzamin, ale co to było to już nie pamiętam...
zapinka - zakuwka: jeden grzyb - nie mamy takich wielkich sił na napędzie, żeby zrywało oczka albo wyginało zęby ;) ja mam zapinany.

jeśli chodzi o to czy bezoringowy, czy oringowy, czy xringowy ... to chyba zależy tylko od tego jak będziesz o niego dbał (szorowanie szczotkami, naftą, benzyną czy innymi psikaczami.., czy np. olejarka na stałe).
i ile pieniędzy chcesz wydać ;) - da radę bezoringowy.

jak mieszasz w zębach, to wpływa to na łańcuch:
- jak zmniejszysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch poluźni (wyjmujesz oczko lub tracisz na zakresie naciągu)
- jak zwiększysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch napręży (zyskujesz na zakresie naciągu, albo musisz kupić oczko więcej w łańcuchu)

waludi - 2017-12-15, 11:29

Sposób obliczania prędkości przy zmianie zębatek jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Taki przykład

X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1
1,1x100 =110 1,1x50 =55

i tak zamiast 100 będzie 110 zamiast 50 będzie 55
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr czy duże wzniesienie .

Zamek1200 - 2018-01-01, 21:57

http://www.sprocketcalculator.com/

może sie przyda :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group