To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Układ chłodzenia - Wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego po nagrzaniu

ANGEL 66 - 2008-12-03, 15:58
Temat postu: Wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego po nagrzaniu
Witajcie! Mam pytanko! Od ponad roku mam problem jak stoje w korku to wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, czyli jak sie porządnie nagrzeje. Zrobiłem już ponad 10000km, min przejechalem Europe i zdrza sie to jak długo stoje na wolnych obrotach. Tak w czasie jazdy jest okay. Wykluczam uszczelke pod głowicą. Motorek ma 60000km przebiegu i zastanawiam sie czy to wina termostatu, czujnika temp. ( wentylator się włącza ale na około 5sekund), a może chłodnica zapchana mimo ze jest gorąca na całej powierzchni. Moja Hondzia nie bierze oleju, jest sprawna . Jeżdze na płynie Prestone. Dzieki z góry za cenne uwagi! Pozdrawiam
bart1973 - 2008-12-03, 16:01

Więc czas na prestone do odkamiemienia układów chłodzenia - alumniowych... :-)

a potem już jest OK... :mrgreen:

ANGEL 66 - 2008-12-03, 19:10

Dziekuje ;-)
ANGEL 66 - 2009-06-14, 23:24

Wymieniłem pompę i skończył się problem z wyrzucaniem płynu
Anonymous - 2009-07-13, 11:12

Witajcie, nie chiałem zakaładać nowego tematu ale mam zbliżony problem do ommawianego tu wcześniej. Więc mam honde vt 500 83 r 75 tys km chodzi bardzo dobrze do wczoraj kiedy to jadąc na wycieczke 15 km zatrzymałem się zobaczyłem mokra plame pod silnikiem jak się pózniej okazało wywaala mi płyn chłodniczy ze zbiornika, jak jade to też kapie...Dzis kupiłem litr dynagel-u wlałem praiw pół buteli właczyłem silnik i na biegu jałowym po nagrzaniu dalej leci..jestem zilony w mechanice może to wina korka zbiornika wyrównawczego gdyż guma nie jestw najlpepszym stanie, wykluczam też uszczelke dodam ze temp dość szybko sie podniosła
Mateusz - 2009-07-13, 11:30

syrnik19 napisał/a:
Witajcie, nie chiałem zakaładać nowego tematu ale mam zbliżony problem do ommawianego tu wcześniej. Więc mam honde vt 500 83 r 75 tys km chodzi bardzo dobrze do wczoraj kiedy to jadąc na wycieczke 15 km zatrzymałem się zobaczyłem mokra plame pod silnikiem jak się pózniej okazało wywaala mi płyn chłodniczy ze zbiornika, jak jade to też kapie...Dzis kupiłem litr dynagel-u wlałem praiw pół buteli właczyłem silnik i na biegu jałowym po nagrzaniu dalej leci..jestem zilony w mechanice może to wina korka zbiornika wyrównawczego gdyż guma nie jestw najlpepszym stanie, wykluczam też uszczelke dodam ze temp dość szybko sie podniosła


Poszukaj dokładnie w dziale 500 ... jakiś wysyp przegrzewających się maszyn :-) Tam jest dokładnie opisane co i jak rozebrać, wypłukać, czym płukać, jak zalewać itd.

Anonymous - 2009-07-13, 11:35

Będe szukał
-gumis- - 2009-07-13, 11:41

Pisałeś wcześniej ,że wymieniłeś pompę i było OK. Teraz moje pytanie: skąd dokładnie wywala płyn. Każdy silnik ma coś jak gdyby kontrolkę zużycia pompy. Pod pompą, na zewnątrz (od spodu, na kołnierzu pompy wchodzącym w silnik), powinien być mały otwór, przez który wywala płyn (gdy pompa jest nieszczelna). Jeśli natomiast wywala Ci płyn gdy moto jest zagrzane, to trzeba szukać w całym układzie. Sprawdź jeszcze, czy "puchną" Ci węże z układu chłodzenia. Jeśli okaże się, że puchną, to znaczy że ciśnienie w układzie jest dobijane z cylindrów (kompresja idzie w układ chłodzenia) .To również tłumaczyłoby, że szybko się nagrzewa. Odpal moto i zagrzej tak konkretnie, ale niech sam osiągnie temperaturę, nie piłuj go, kontroluj węże czy stają się twardsze. Mają być nabite, ale nie tak, że nie dasz rady ich ścisnąć. Potem pewnie zacznie wywalać płyn - zlokalizuj skąd. Za zbyt duże ciśnienie w układzie odpowiedzialny jest korek w chłodnicy który to albo upuszcza ciśnienie do zbiornika wyrównawczego albo, gdy mało płynu (w układzie wytwarza się podciśnienie), ma zaciągnąć płyn ze zbiorniczka. Zaobserwuj cała sprawę a potem opisz co i jak.



A dodatkowo poszukaj opisów z działu 500 i wypłucz dokładnie układ. MOD

Anonymous - 2009-07-13, 13:09

Płyn wywala dokładnie ze zbiornik płynu chłodzącego który jest za 2 cylindrem z bezpośredniego gumowego wężyka. A jak coś pozrabiam będe pisał
Mateusz - 2009-07-13, 13:27

syrnik19 napisał/a:
Płyn wywala dokładnie ze zbiornik płynu chłodzącego który jest za 2 cylindrem z bezpośredniego gumowego wężyka. A jak coś pozrabiam będe pisał


Więc najprawdopodobniej masz do płukania chłodnicę i cały układ. Tak jak pisałem - wszystko masz w dziale 500 w postach "grzeje się", "termostat itp".



Zawsze najpierw używaj opcji szukaj, zanim zadasz pytanie. Forum ma już sporo porad i informacji.

Anonymous - 2009-07-13, 13:33

dzięki za pomoc dodam że teraz niedawno płukałem układ i wywalło znowu.. musze jeszce pomyśleć nad tym...
Anonymous - 2009-07-13, 13:36

a co powiecie na nieszczelny korek wlewu (przy kierownicy) tzn zmieniłem ta gume wiekszą ale ta mała to się nie da wiec szukam nowego korka..może lapac powietrze bo teraz sie przejechałem 3 km to tak po tym plukaniu to nic nie było tylko jakies 300 km od domu zaczał kapać..
Mateusz - 2009-07-13, 13:46

syrnik19 napisał/a:
a co powiecie na nieszczelny korek wlewu (przy kierownicy) tzn zmieniłem ta gume wiekszą ale ta mała to się nie da wiec szukam nowego korka..może lapac powietrze bo teraz sie przejechałem 3 km to tak po tym plukaniu to nic nie było tylko jakies 300 km od domu zaczał kapać..


To by Ci wyrzucało płyn przez korek chłodnicy, a Tobie wywala układ nadmiarowy. Najpierw wypłucz DOKŁADNIE chłodnicę.

Anonymous - 2009-07-13, 13:50

oki.. będe kombinował jeszcze ztym jak cos zrobie to napisze
Anonymous - 2009-07-13, 14:27

No więc po dalszych oględzinach jak kolega gumis napisał sprawdziłem przewody i są ok.. wiec raczej to odpada...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group