To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Wymiana oleju w lagach

Anonymous - 2012-03-02, 22:55
Temat postu: Wymiana oleju w lagach
Witam. Planuję jeszcze przed tym sezonem wymienić olej w lagach. Wiem o tym coś tam, coś tam, ale wolę się poradzić. Czy ktoś to może już robił? Czy trzeba rozkręcać całkiem lagi czy wystarczy od dołu spuścić olej, od góry odkręcić śruby i zalać nowym olejem i koniec?
Z góry dzięki za odpowiedź. :thx:

pietrachVI - 2012-03-02, 23:24

tak na szybko tylko to mi przychodzi do głowy:

http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=7978

http://www.shadow.org.pl/...der=asc&start=0

GhoustDragon - 2012-03-03, 17:56

pietrachVI napisał/a:
tak na szybko tylko to mi przychodzi do głowy:

http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=7978

http://www.shadow.org.pl/...der=asc&start=0

A ja bym jeszcze poczytał TO

BĄBEL - 2012-03-03, 20:36

Jeżeli lagi nie ciekną i wszystko z nimi jest w porządku to tylko tak jak piszesz. natomiast jeżeli chcesz też wymienić uszczelniacze to niestety ale trzeba rozkręcić lagi.
Cezaria - 2012-03-07, 20:50

Witam, mam ten problem już za sobą, jeśli to VLX to z tyłu lagi są małe śrubki philipsa do spuszczania oleju, w mojej są '88. Odkręcasz od góry korek (uwaga przy odkręcaniu, mocno dociskać w dół żeby nie wystrzelił) kluczem nasadowym nr 17. Wyciągamy tuleję dystansową po czym sprężynę, należy zwrócić uwagę na to, którym końcem jest włożona do dołu. Warto też zmierzyć długość sprężyny czy nie przekracza limitu serwisowego. Pod lagę podstawiamy zbiorniczek na olej. Odkręcamy śrubkę philipsa, powinien zacząć ciec olej, po czym idziemy do lodówki po zimne piwo i w czasie konsumpcji napoju obserwować wypływanie oleju. Po "wydojeniu się" się oleju lagi naciskamy jeszcze kilkakrotnie celem lepszego opróżnienia. Zakręcamy śrubkę z tyłu lagi. Następnie ściskamy lagę do krańcowego położenia i nalewamy 463 ml oleju. Mierzymy poziom oleju od górnej krawędzi lagi do lustra oleju, powinno być 96 mm w prawej i 93mm w lewej. Ważne jest, ażeby laga była w pionie. Wkładamy sprężynę, tulejkę dystansową i zakręcamy korek uprzednio wymieniwszy o-ring. I gotowe. Tak samo postępujemy z drugą lagą.
Naprawdę nie jest to trudne. Powodzenia!!!

GhoustDragon - 2012-03-07, 21:21

Cezaria napisał/a:
Mierzymy poziom oleju od górnej krawędzi lagi do lustra oleju, powinno być 96 mm w prawej i 93mm w lewej.

A skąd Ci się ta różnica wzięła???

Cezaria - 2012-03-07, 22:01

W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem. Zawór służy do zmiany charakterystyki działania teleskopu ze względu na to, że znajduje się od strony tarczy hamulcowej.
Destiny - 2012-03-07, 23:16

Poradźcie czym najdokładniej odmierzyć tą wymaganą ilość 463ml ??? Jakaś duża strzykawa ??
Cezaria - 2012-03-07, 23:35

Najlepiej zakupić "kubek forda" w sklepie motoryzacyjnym, kosztuje grosze, a jest bardzo trwały. Pragnę zaznaczyć, że podany przeze mnie opis dotyczy VT600C VLX rocznik 88.
Bodajże w '91 były już modyfikacje tych teleskopów, np. inne sprężyny i wkładane odwrotnie niż w '88. Przynajmniej takie widziałem różnice w serwisówkach.

GhoustDragon - 2012-03-08, 10:32

Cezaria napisał/a:
W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem.


A to ciekawe moja serwisówka nic takiego nie podawała i nic takiego nie było - też rozbierałem lagi w mojej 600 więc wiem :-P

Cezaria - 2012-03-08, 20:32

GhoustDragon napisał/a:
Cezaria napisał/a:
W lewej ladze jest zawór, mówi o tym serwisówka. Rozbierałem lagi więc wiem.


A to ciekawe moja serwisówka nic takiego nie podawała i nic takiego nie było - też rozbierałem lagi w mojej 600 więc wiem :-P


Proszę o instrukcję zamieszczenia na forum pliku pdf o rozmiarze 3kB to wszystko stanie się jasne.

[ Dodano: 2012-03-08, 21:28 ]
Strona z serwisówki
http://img841.imageshack....55/obraz022.png

Proszę zwrócić uwagę na ostrzeżenie w dolnym prawym rogu strony :-P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group