To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Lightbary ( Instalacja elektryczna)

atrox3 - 2011-10-03, 15:37
Temat postu: Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Witam. Mam zamiar sobie wstawic Lightbary do mojego cienia. Juz wszystko mam prawie zrobione tylko pozostala kwestia instalacji. Oto schemacik jak chce to podlaczyc.

Jesli schemat jest dobry i nie ma zastrzezen to powiedzcie mi tylko jedno. Pod jaki kolor mam sie podpiac do stacyjki zeby uzyskac "+" na przelacznik, ktory poda mi go na przekaznik i zalaczy plus idacy z akumulatora do swiatel.

bartekh2o - 2011-10-03, 16:03

atrox3 napisał/a:
Jesli schemat jest dobry

Wg. mnie jest ok, ale o elektronice mam pojęcie dość "mgliste" :)

R0bi - 2011-10-03, 16:07

Schemat dobry, a plus na stacyjne najlepiej sobie miernikiem znaleźć. Jedną końcówkę miernika do masy, a drugą szukać.
AJK - 2011-10-03, 17:29

jeden czerwony - ten najgrubszy to jest zasilanie stacyjki z aku , a powinieneś szukac napięcia "po przekręceniu " klucza w stacyjce - też na kablu czerwonyn , lecz troszkę cieńszym .... i tam się podpiąc zasilaniem pod przekaźnik.
atrox3 - 2011-10-03, 17:51

no nie ma innego wyjscia bedzie trzebia mierzyc miernikiem :D
TMiN - 2011-10-03, 19:19

ja lightbary sprzęgnąłem z długimi..oczywiście przez przekaźnik ale włączam je raze z długimi oryginalnym włącznikiem
renegade - 2011-10-03, 20:04

Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.
yarkom - 2011-10-03, 20:26

renegade napisał/a:
Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.


Postojowe? Hmm kolega ma 700c a w niej postojowe włączają się z blokadą kierownicy, po co wtedy mają światła dodatkowe świecic?

AJK - 2011-10-03, 21:06

podepnij jak napisałem , i będziesz zadowolony.
Bondi - 2011-10-03, 21:12

Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. Oczywiście należy użyć bezpiecznik, wyłącznik świateł dodatkowych, przekaźnik.
To rozwiązanie pozwala włączyć i wyłączyć lightbara tylko wtedy kiedy potrzebujemy :-) .

Dlatego schemat atrox3, podoba mi się i to napisałem :chytrusek:

Siwy_Dym - 2011-10-03, 21:17

Bondi napisał/a:
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. .


Przecież tak jest na schemacie który pokazał ;-)

renegade - 2011-10-04, 07:46

Jak może zauważyłeś też mam 700. Z przodu postojówki nie mam ale idą kable do tylnej i jeśli ktoś tam już grzebał i nie świecą przednie kierunki to w lampie będzie luźny kabelek pod który też można się podpiąć..

Ja miałem puszczone bezpośrednio z aku ale parę razy zapomniałem wyłączyć i przepiąłem.
Zasilanie lightbarów powinno iść z aku jak na schemacie ale sterowanie najlepiej puścić z tylnej postojówki lub podświetlenia przednich kierunków, i będzie można je włączyć zawsze po włączeniu zapłonu.

atrox3 - 2011-10-04, 09:33

wszystko przemysle i podepne tak zeby bylo wygodnie i dzialalo na 200%. Jedno jeszcze pytanko mi sie nasunelo. Zaluzmy ze jade sobie w nocy i przez 1,5 godz pala mi sie non stop lightbary. Czy da rade alternator podac napiecie zeby swiecilo swiatlo mijania 55W i lightbary 2 X 55W a zarazem nie rozladuje mi akumulatora?
renegade - 2011-10-04, 11:33

Da radę. Dokładnie już nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd ale alternator ma ponad 300W i spokojnie poradzi.
wyvern - 2011-10-04, 13:20

W vt 600 jest 350w, ale jak jadę z odpalonymi lighbarami to w trasie jest ok, ale w miescie zjada aku niestety. Problem w tym, że tą moc alternator ma przy określonych niemałych obrotach, a tak nie ma takiej wydajności. Dlatego na codzień już nie kursuję na lightbarach, tylko w trasie i w nocy używam.
Dodam, że elektryka jest po przeglądzie, aku nowy i alernator po naprawie (trochę był już wymęczony). Teraz kombinuję jeszcze żeby po sezonie dołożyć mniejsze lampki na ledach, ale dość jasne żeby w dzień było go lepiej widać. Ledy jednak zjadają mniej prądu. Kombinowałem też z upakowaniem do lightbarów diodowych żarówek, ale dają guzik nie światło - są za ciemne do jazdy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group