To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Mechanika ogólna - usztywnienie lag

Sowa - 2007-08-24, 13:07
Temat postu: usztywnienie lag
wszystkim użytkownikom hondy shadow polecam usztywnienie przodu w swoim motocyklu. Ja w cwojej C-2 zmieniłem olej z 10w na 20w włożyłem dodatkowo tuleje 2,5cm by zwiększyć napięcie sprężyny i teraz to jest TO :mrgreen: . nie ucieka na tarce i nie dobija prowadzi się zupełnie inaczej i nie zbija kręgosłupa na dołach :-D
sztywny - 2007-08-27, 10:59

napisz jeszcze ile kosztuja te tuleje
Sowa - 2007-08-27, 22:50

sztywny-zależy jaką wódkę pije tokarz i jakie masz z nim kontakty-mi wyrwał 20zł :mrgreen: ale szczęścia dał TYLE :-D
sztywny - 2007-08-27, 22:58

Moj tokarz pije chyba taka sama wodke jak twoj, albo nawet troche slabsza, bo tez niewiele sobie liczy za robote, a juz co nieco mi dotaczal :mrgreen:
Anonymous - 2007-08-28, 07:54

Witam, jestem posiadaczem VT600 i moe lagi też dobijają niemiłosiernie, czy taką samą tuleję mogę do nie zamontować, czy raczej trochę krótszą? Pozdro!
Sowa - 2007-08-28, 08:31

myślę że tuleja od 2-do 4 cm i olej 20 zależy jaki komfort lubisz ale olej wymień na gęstszy koniecznie prowadzenie się poprawia -jak u mnie o 200% :lol:
Anonymous - 2007-08-28, 12:27

Wielkie dzięki! Muszę tylko pobrać wymiary i lecę do tokarza :mrgreen:
Lbzdz - 2007-10-18, 17:27

Będę w zimowe wieczory rozkręcał przód więc z pewnością dostawię takie tuleje aby nieco utwardzić przód. Zastanawiam się jednak nad progresywnymi sprężynami ale to już chyba inny kaliber kosztów. Ktoś ma jakieś doświadczenie na ten temat?
Dziubek - 2007-10-18, 17:54

Wymieniałem w Wirówce 1100 ,efekt bardzo zadawalający, a tam jeszcze miekcej niz w Shadole .Koszt ok 100 Euro za 2 szt.
maly_tomi - 2008-03-08, 21:45

Rozebrałem swoje lagi w celu wymiany oleju i mam problem. Dysponuje tylko serwisowka do 97roku nie obejmującą mojego modelu.

Wyjelem lagi z motoru, odkręciłem górny kapselek, zlałem przezeń cały olej, wlałem nowy po 480ccm na lagę i poziomy w obu lagach nie są równe. Zostawić tak czy zlać olej jeszcze raz i sprobować zalać od nowa?

Lagi sie odpowietrza? jeśli tak to jak?

U mnie sprężyny były włożone gęstsza strona do dołu? Nie powinno być odwrotnie (w serwisowce mam tylko jeden marny obrazek tego po którym nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzić)?

lelumboss - 2008-03-08, 22:55
Temat postu: Re: usztywnienie lag
jarek73 napisał/a:
wszystkim użytkownikom hondy shadow polecam usztywnienie przodu w swoim motocyklu. Ja w cwojej C-2 zmieniłem olej z 10w na 20w włożyłem dodatkowo tuleje 2,5cm by zwiększyć napięcie sprężyny i teraz to jest TO :mrgreen: . nie ucieka na tarce i nie dobija prowadzi się zupełnie inaczej i nie zbija kręgosłupa na dołach :-D


siema. ja wlałem 30W na tulejami o których mówiłeś Jarek u chłopaków z Bosa sie zastanawiam zobaczę jak sie będzie "mała " sprawować :mrgreen: tulejki zawsze mogę dołożyć :mrgreen:

Lbzdz - 2008-03-10, 14:14

maly_tomi napisał/a:
Rozebrałem swoje lagi w celu wymiany oleju i mam problem. Dysponuje tylko serwisowka do 97roku nie obejmującą mojego modelu.

Wyjelem lagi z motoru, odkręciłem górny kapselek, zlałem przezeń cały olej, wlałem nowy po 480ccm na lagę i poziomy w obu lagach nie są równe. Zostawić tak czy zlać olej jeszcze raz i sprobować zalać od nowa?

Lagi sie odpowietrza? jeśli tak to jak?

U mnie sprężyny były włożone gęstsza strona do dołu? Nie powinno być odwrotnie (w serwisowce mam tylko jeden marny obrazek tego po którym nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzić)?




Lag się nie odpowietrza. Poziom oleju powinien być równy w obu lagach. Mierzy się go na wciśniętej ladze bez spręzyny, tylejki i podkładek. (u mnie było chyba za 2 cale lub cm z czymś od górnej krawędzi lagi do lustra oleju). Sprężyny winny być włożone gęstymi zwojami do góry.

maly_tomi - 2008-03-10, 14:23

Dzieki wiekie. Czyli musze jeszcze raz zlac olej i wlac go od nowa i odwrocic sprezyny... nie wiem co za patalach je wczesniej skladal. Mam nadzieje, ze tylko sprezyny sa odrwocone, i nic wiecej w tych lagach nie jest namieszane.



Ostatnie pytanko. Ma to znaczenie czy zlewam olej przez śrubkę u dołu lagi, czy przez gore po wyjęciu tulejki i sprężyny ?

Lbzdz - 2008-03-10, 15:23

Odkręć górny kapsel, wyjmij tulejkę dystansową, podkładkę i spręzynę (nie musisz zlewać oleju) i zmierz poziom lustra oleju do górnej krawędzi lagi (wciśniętej!!!). W obu lagach musi być równy poziom (nie pamiętam tylko czy musi to być ok 2,5 cm czy 2,5 cala, Rufi ma moją serwisówkę więc nie sprawdzę). jeśli uzupełnisz olej wyciśnij lagę włóż spręzynę, podkładkę i tulejkę z zakręć kapsel. powinno chodzić płynnie, nie stukać to będzie ok.



Olej jaki? mam nadzieję ze gęsty!! (co najmiej 15W, a podobno 20 a nawet 30W jest ok - lellumboss to podobno zalał - ja mam 15W i dodatkową podkładkę przy kapslu - przejechałem tylko na razie 160 km ale jest co najmniej o niebo lepiej niż przed remontem.)

maly_tomi - 2008-03-10, 16:30

Ja zalalem 15w.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group