Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
: Jaka jest norma olejowa?
dla 500tki? Wczoraj na wszelki wypadek sprawdziłem olej i po "Schodowisku" - czyli po jakichś 600 - 650 km - spalił tyle, co zakres oleju na bagnecie. Miałem przed wyjazdem prawie max a mam teraz min. Ciekawe ile doleję ale mimo wszystko - jaka jest norma?
:
U mnie wyszło tak samo. Wyssał do "min."
Tylko, że w sumie przejechałem trochę mniej km.
Spalanie chyba równo 4 l / 100km
Ktoś kiedyś chyba pisał, że normą jest 1 l oleju na 1000 km?
Pozdr
Tylko, że w sumie przejechałem trochę mniej km.
Spalanie chyba równo 4 l / 100km
Ktoś kiedyś chyba pisał, że normą jest 1 l oleju na 1000 km?
Pozdr
:
Jak w Fordzie
No i git. Na razie dolałem setkę. Poziom sprawdzę jak do domu dojadę :)
A spalanie też mi wyszło koło 4.
Globi napisał/a: |
U mnie wyszło tak samo. Wyssał do "min."
Tylko, że w sumie przejechałem trochę mniej km. Spalanie chyba równo 4 l / 100km Ktoś kiedyś chyba pisał, że normą jest 1 l oleju na 1000 km? Pozdr |
Jak w Fordzie
No i git. Na razie dolałem setkę. Poziom sprawdzę jak do domu dojadę :)
A spalanie też mi wyszło koło 4.
:
1L/1000km??? nieeeeeee
Normalnie nie powinien brać ;)
Mi jak więcej leciało to wziął rzeczywiście około 0,7L/700km ale potem się uspokoiło i wyszło 1L/3000km. czyli ok 0,33L/1000km...
Mateusz... A Tobie olej spala? czy też wali do filtra powietrza?
A filtr masz suchy? czy olejowy?
Zaglądałeś do niego?
Z tego co czytałem to najczęściej w VT500C siadają właśnie uszczelniacze zaworowe (stąd ubytek oleju) a rzadziej pali olej, poza tym nie widziałem żeby Ci siwo z wydechu leciało więc raczej masz szanse na olej w filtrze i witaj w klubie ;)
PS: Zapomniałem od Ciebie płyty wziąć :(
Globi napisał/a: |
U mnie wyszło tak samo. Wyssał do "min."
Tylko, że w sumie przejechałem trochę mniej km. Spalanie chyba równo 4 l / 100km Ktoś kiedyś chyba pisał, że normą jest 1 l oleju na 1000 km? Pozdr |
1L/1000km??? nieeeeeee
Normalnie nie powinien brać ;)
Mi jak więcej leciało to wziął rzeczywiście około 0,7L/700km ale potem się uspokoiło i wyszło 1L/3000km. czyli ok 0,33L/1000km...
Mateusz... A Tobie olej spala? czy też wali do filtra powietrza?
A filtr masz suchy? czy olejowy?
Zaglądałeś do niego?
Z tego co czytałem to najczęściej w VT500C siadają właśnie uszczelniacze zaworowe (stąd ubytek oleju) a rzadziej pali olej, poza tym nie widziałem żeby Ci siwo z wydechu leciało więc raczej masz szanse na olej w filtrze i witaj w klubie ;)
PS: Zapomniałem od Ciebie płyty wziąć :(
Jadę jadę na motorze...
:
Oczywiście, że teoretycznie nie powinien brać, ale...
No właśnie, wali mi tym olejem po filtrze oraz też do kolektora wydechów (ale nie pali go).
Czyli właśnie - Mateusz, witaj w klubie...
No właśnie, wali mi tym olejem po filtrze oraz też do kolektora wydechów (ale nie pali go).
Czyli właśnie - Mateusz, witaj w klubie...
:
Panowie norma jest wiecie jaka?
mój tyle bierze oleju ile mu zabieram wyciagając bagnet do sprawdzenia
no dobra nie będę was dołował
ale tak na poważnie to narazie śladowe ilości
filtr oleju wymieniałem dwa miesiące temu to airbox był suchy-ścianki były minimalnie tłuste ale nie mokre
ale jestem ciekawy Czarek ile będzie Cie kosztować taka wymiana
jak będziesz już robił to pisz dokładnie ze szczegółami co i jak i za ile
Pzdr.
mój tyle bierze oleju ile mu zabieram wyciagając bagnet do sprawdzenia
no dobra nie będę was dołował
ale tak na poważnie to narazie śladowe ilości
filtr oleju wymieniałem dwa miesiące temu to airbox był suchy-ścianki były minimalnie tłuste ale nie mokre
ale jestem ciekawy Czarek ile będzie Cie kosztować taka wymiana
jak będziesz już robił to pisz dokładnie ze szczegółami co i jak i za ile
Pzdr.
:
Dojeżdżę do zimy i sie zabiorę za naprawę jeśli fundusz pozwoli..
Ale będę chciał zrobić wszystko na ideał, może jak zostanie pieniążków to i pierścienie.
Raczej napewno dojdzie docieranie zaworów.
Będę pisał o postępach i kosztach :/
Ale będę chciał zrobić wszystko na ideał, może jak zostanie pieniążków to i pierścienie.
Raczej napewno dojdzie docieranie zaworów.
Będę pisał o postępach i kosztach :/
Jadę jadę na motorze...
:
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2007-07-03, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Filtr mam mokry, ale nie jest zasyfiony olejem brudnym - sprawdzałem. Chociaż nie patrzyłem po wyprawie Ale powiem tak - jak będzie brał 100 - 200 ml na 1kkm to .... wali mnie to Zwłaszcza, że w planach albo zmiana na 750 jak będą fundusze albo remont zimowy
Jest jeszcze jeden myk - mogłem znowu coś źle sprawdzić - olej sprawdzałem po kawałku trasy, mogło być za szybko, bo zapomniałem odczekać 3 - 4 minuty, żeby olej spłynął. A tak napisali w instrukcji
W każdym bądź razie nie będę się przejmował - chyba, że się coś rozpadnie
Dopisane 22:48
Dolałem niecałe 300 w sumie. Ale właśnie wpadłem na pomysł, że ja nie lałem od wymiany. A to było naście baków paliwa temu Nawet nie wiem ile, bo nie pamiętam stanu licznika. Ale tak pewnie z jakieś 2 tys mil. Więc olewam i co jakiś czas sprawdzam poziom Litr oleju na dolewki raz na sezon to nie majątek
Jest jeszcze jeden myk - mogłem znowu coś źle sprawdzić - olej sprawdzałem po kawałku trasy, mogło być za szybko, bo zapomniałem odczekać 3 - 4 minuty, żeby olej spłynął. A tak napisali w instrukcji
W każdym bądź razie nie będę się przejmował - chyba, że się coś rozpadnie
Dopisane 22:48
Dolałem niecałe 300 w sumie. Ale właśnie wpadłem na pomysł, że ja nie lałem od wymiany. A to było naście baków paliwa temu Nawet nie wiem ile, bo nie pamiętam stanu licznika. Ale tak pewnie z jakieś 2 tys mil. Więc olewam i co jakiś czas sprawdzam poziom Litr oleju na dolewki raz na sezon to nie majątek
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2007-07-03, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
:
Daleko nie mamy A może latasz po Wawie? To mogę zabrać ze sobą i się jakoś na odbiór umówimy. Masz do mnie tel więc
Cezar napisał/a: |
PS: Zapomniałem od Ciebie płyty wziąć :( |
Daleko nie mamy A może latasz po Wawie? To mogę zabrać ze sobą i się jakoś na odbiór umówimy. Masz do mnie tel więc
:
Igner, a Ty jesteś pewien, że filtr oleju wymieniałeś? To gdzie Ty masz ten filtr???? A może tak Ci odmą waliło, że Ci filtr oleju do airboxa wpakowali??
igner napisał/a: |
filtr oleju wymieniałem dwa miesiące temu to airbox był suchy-ścianki były minimalnie tłuste ale nie mokre |
Igner, a Ty jesteś pewien, że filtr oleju wymieniałeś? To gdzie Ty masz ten filtr???? A może tak Ci odmą waliło, że Ci filtr oleju do airboxa wpakowali??
:
Ostatnio zmieniony przez igner 2007-07-03, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Mateusz sorry chodziło mi o filtr powietrza
zle napisałem
a zmieniać filtr powietrza zmieniałem
i mam teraz pytanie- podobno te filtry powietrza -gąbkowe powinny być nawilżane specjalnym sprayem czy cuś
jak go kupiłem to nic takowego nie robiłem i mam nadzieje że nic się nie stanie przez to?
a co do sprawdzania poziomu oleju to też kiedyś fajnie odjeb... jak zaczynałem przygode motocyklową
otóż rano po nocy i długiej jeździe chciałem spr. poziom oleju ale pierw zapaliłem moto
i po chwili spr. olej a tam pusto i załamka-a że to było daleko od domu i nie miałem oleju swojego to dolałem co miał kumpel-mineralny Lotos samochodowy
dojechałem do domu motocykl ostygł i spr. poziom a tam oleju dużo ponad maks
i wtedy się właśnie dowiedziałem że olej zassało z miski i rozrzuciło po silniku a że było zimno i olej był gesty to nie spłynął odrazu do miski i dlatego chwilowy jego niby brak
to taka historia-nauczka dla wszystkich świeżaków
Pzdr. i CZERWONY JAK CEGŁA!!!!!!!!!!!!
zle napisałem
a zmieniać filtr powietrza zmieniałem
i mam teraz pytanie- podobno te filtry powietrza -gąbkowe powinny być nawilżane specjalnym sprayem czy cuś
jak go kupiłem to nic takowego nie robiłem i mam nadzieje że nic się nie stanie przez to?
a co do sprawdzania poziomu oleju to też kiedyś fajnie odjeb... jak zaczynałem przygode motocyklową
otóż rano po nocy i długiej jeździe chciałem spr. poziom oleju ale pierw zapaliłem moto
i po chwili spr. olej a tam pusto i załamka-a że to było daleko od domu i nie miałem oleju swojego to dolałem co miał kumpel-mineralny Lotos samochodowy
dojechałem do domu motocykl ostygł i spr. poziom a tam oleju dużo ponad maks
i wtedy się właśnie dowiedziałem że olej zassało z miski i rozrzuciło po silniku a że było zimno i olej był gesty to nie spłynął odrazu do miski i dlatego chwilowy jego niby brak
to taka historia-nauczka dla wszystkich świeżaków
Pzdr. i CZERWONY JAK CEGŁA!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez igner 2007-07-03, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
:
Raczej nic nie powinno się stać, ale jak polecają to można by to zrobić
Pozdr
igner napisał/a: |
podobno te filtry powietrza -gąbkowe powinny być nawilżane specjalnym sprayem czy cuś
jak go kupiłem to nic takowego nie robiłem i mam nadzieje że nic się nie stanie przez to? |
Raczej nic nie powinno się stać, ale jak polecają to można by to zrobić
Pozdr
:
no właśnie Globi tylko że ten spray troche kosztuje-koło 30ł jak się nie myle i dlatego właśnie go nie kupiłem bo szkoda mi było kupować całego żeby nawilżyć trochę filtr
ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów
ale może wystarczy nawilżanie filtra powietrza z odmy jak to ma miejsce u kolegów
:
ehheeh
Też tak pomyślałem..
Nawilżanie z odmy żądzi :) nie ma co przepłacać ;)
Moim zdaniem nie nawilżony filtr ma troszkę większą przepustowość powietrza a w związku z tym może troszku więcej powietrza do mieszanki wpadać, ale jak Ci dobrze silnik pracuje to znaczy że jest git.. No aleto tylko moje przemyślenia..
Pozdrawiam
Też tak pomyślałem..
Nawilżanie z odmy żądzi :) nie ma co przepłacać ;)
Moim zdaniem nie nawilżony filtr ma troszkę większą przepustowość powietrza a w związku z tym może troszku więcej powietrza do mieszanki wpadać, ale jak Ci dobrze silnik pracuje to znaczy że jest git.. No aleto tylko moje przemyślenia..
Pozdrawiam
Jadę jadę na motorze...
: Filtr powietrza
To zależy, jaki kupiłeś filtr. Niektóre są fabrycznie nasączone (droższe) a niektóre trzeba nasączyć (tańsze). Czy coś się stanie? Po pewnym czasie będziesz miał więcej brudu w gaźnikach. Po prostu nasączenie olejem powoduje znacznie wydajniejszą filtracje powietrza zasysanego.
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
igner napisał/a: |
i mam teraz pytanie- podobno te filtry powietrza -gąbkowe powinny być nawilżane specjalnym sprayem czy cuś jak go kupiłem to nic takowego nie robiłem i mam nadzieje że nic się nie stanie przez to? |
To zależy, jaki kupiłeś filtr. Niektóre są fabrycznie nasączone (droższe) a niektóre trzeba nasączyć (tańsze). Czy coś się stanie? Po pewnym czasie będziesz miał więcej brudu w gaźnikach. Po prostu nasączenie olejem powoduje znacznie wydajniejszą filtracje powietrza zasysanego.